Page 135 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 22
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.11.2.8. Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin bilimsel sorgulama yapabilme
Dönüştürülecek KİM.11.2.9. Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz sulu çözeltilerindeki pH
Öğrenme Çıktıları hesaplamalarını karşılaştırabilme
11.2.8.
a) Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin araştırma soruları oluşturur.
b) Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin sembolik ve alt mikro seviyede modeller
geliştirir.
ç) Araştırma verilerini asitlerin ve bazların saf suda iyonlaşma yüzdelerini kullana-
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri rak yorumlar.
11.2.9.
b) Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerinin pH hesaplamaları-
na ilişkin benzerlikleri listeler.
c) Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerindeki pH hesaplama-
larına ilişkin farklılıkları listeler.
8. Sınıf 4. Ünite
F.8.4.4.1. Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder.
F.8.4.4.2. Asit ve bazlara günlük yaşamdan örnekler verir.
F.8.4.4.4. Maddelerin asitlik ve bazlık durumlarına ilişkin pH değerlerini kullanarak
Ön Koşul Beceriler/ çıkarımda bulunur.
Temel Kabuller
11. Sınıf 2. Tema
KİM.11.2.2. Tepkimelerdeki denge sürecine ilişkin bilimsel gözleme dayalı tahmin-
de bulunabilme
KİM.11.2.3. Denge sabiti ifadesinin oluşturulmasına ilişkin tümevarımsal akıl
yürütebilme
Öğrenciler, asit ve bazların kuvvetlerinin karşılaştırılmasında kullanılan kriterleri
belirlemede sıkıntı yaşayabilir.
Asit ve bazların kuvvetlerini tepkimelerle ifade etmede sınırlılıklar yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Asit ve bazların kuvvetlerini saf suda iyonlaşma yüzdeleri üzerinden yorumlamada
problem yaşayabilir.
Kuvvetli asit-zayıf asit, kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerinin pH hesaplamalarını ya-
parak bu hesaplama sonuçlarını yorumlamada yetersiz kalabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Tepkime denklemlerinin yer aldığı bilgi kartlarının yazı puntoları büyütülerek
İçerik verilebilir. İhtiyacı olan öğrencilere tepkime denklemleri top-çubuk modellerinin
görseli ile sunulabilir.
135