Page 135 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 22

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK

         Etkinliğe             KİM.11.2.8. Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin bilimsel sorgulama yapabilme
         Dönüştürülecek        KİM.11.2.9. Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz sulu çözeltilerindeki pH
         Öğrenme Çıktıları     hesaplamalarını karşılaştırabilme
                               11.2.8.

                               a) Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin araştırma soruları oluşturur.
                               b) Asitlerin ve bazların kuvvetlerine ilişkin sembolik ve alt mikro seviyede modeller
                               geliştirir.
                               ç) Araştırma verilerini asitlerin ve bazların saf suda iyonlaşma yüzdelerini kullana-
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       rak yorumlar.
                               11.2.9.
                               b) Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerinin pH hesaplamaları-
                               na ilişkin benzerlikleri listeler.
                               c) Kuvvetli asit-zayıf asit ve kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerindeki pH hesaplama-
                               larına ilişkin farklılıkları listeler.
                               8. Sınıf 4. Ünite
                               F.8.4.4.1. Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder.

                               F.8.4.4.2. Asit ve bazlara günlük yaşamdan örnekler verir.
                               F.8.4.4.4. Maddelerin asitlik ve bazlık durumlarına ilişkin pH değerlerini kullanarak
         Ön Koşul Beceriler/   çıkarımda bulunur.
         Temel Kabuller
                               11. Sınıf 2. Tema
                               KİM.11.2.2. Tepkimelerdeki denge sürecine ilişkin bilimsel gözleme dayalı tahmin-
                               de bulunabilme
                               KİM.11.2.3.  Denge  sabiti  ifadesinin  oluşturulmasına  ilişkin  tümevarımsal  akıl
                               yürütebilme
                               Öğrenciler,  asit  ve  bazların  kuvvetlerinin  karşılaştırılmasında  kullanılan  kriterleri
                               belirlemede sıkıntı yaşayabilir.
                               Asit ve bazların kuvvetlerini tepkimelerle ifade etmede sınırlılıklar yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Asit ve bazların kuvvetlerini saf suda iyonlaşma yüzdeleri üzerinden yorumlamada
                               problem yaşayabilir.

                               Kuvvetli asit-zayıf asit, kuvvetli baz-zayıf baz çözeltilerinin pH hesaplamalarını ya-
                               parak bu hesaplama sonuçlarını yorumlamada yetersiz kalabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Tepkime denklemlerinin yer aldığı bilgi kartlarının yazı puntoları büyütülerek
         İçerik                verilebilir.  İhtiyacı  olan  öğrencilere  tepkime  denklemleri  top-çubuk  modellerinin
                               görseli ile sunulabilir.





                                                                                                         135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140