Page 133 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen, aşağıdaki gibi bir derecelendirme ölçeği kullanarak öğrencilerin kaza-
         Değerlendirme         nımlara hangi ölçüde ulaştığını değerlendirir (ÜF4).
                               Örnek bir değerlendirme ölçeği Ek 1' de (sayfa 134) verilmiştir.

                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
                                   lüğü şekil zemin ayrımı vb.) sunma

                                 •  Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler sunma
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
         Kullanılan Evrensel     •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)



















































                                                                                                         133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138