Page 136 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF2: Öğrencilere verilecek olan pH hesaplamalarını içeren çalışma kâğıdındaki so-
ruların punto büyüklüğü, öğrencinin ihtiyacına göre ayarlanabilir. Soruların zorluk
düzeyi öğrencilerin hazır bulunuşluk ve bilgi düzeyine göre seçilebilir.
SF1: Öğretmen soruları yanıtlamakta desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sözel ipu-
cu vererek cesaretlendirebilir. Sorulan sorular, uygun büyüklükte tahtaya yazılabi-
lir, yazılı materyal olarak öğrenciye verilebilir.
SF2: Bireysel araştırma yapmakta güçlük çeken öğrenciler bir akranıyla eşleştiri-
lerek desteklenebilir. Araştırma yapacakları konuyla ilgili anahtar kelimeler yazılı
olarak ihtiyaç duyan öğrenciye verilebilir. Araştırma yapılacak materyallerde ko-
nuyla ilgili anahtar kelimeler işaretlenebilir.
SF3: Asit ve baz içerikli materyallerin her birinin ölçümünü bir öğrenci yapabilir.
Süreç Öğretmen ,ihtiyaç duyan öğrenciye sözel ipuçları vererek ve süreci tamamlaması-
na yardım ederek destek olabilir.
SF4: Ölçüm sonuçlarını not etmekte zorluk çeken öğrencilerin ölçüm sonuçları sözel
yolla alınabilir. Akranıyla birlikte not etmesi sağlanabilir. Öğretmen yapılan işlem
basamaklarını ve ölçüm sonuçlarını sözel olarak ifade edebilir.
SF5: Özetleme sırasında öğretmen ses kaydı alarak özetlemede yer alan anahtar
kavramları sesli hâle getirebilir. Özetlemenin içeriğini etkileşimli tahtaya büyük
punto ve kontrast ayarlamaları ile yansıtabilir. İhtiyaç duyan öğrenciye özetleme-
nin içeriği yazılı olarak verilebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerden cevapları sözel olarak alabilir. Sözel olarak kendini
ifade etmede güçlük çeken öğrencilere ipucu verebilir. Öğrencilerden cevapları bir
kâğıda yazmalarını isteyebilir.
ÜF2: Öğretmen, öğrenciler soru hazırlamadan önce örnek sorular verebilir. İsteni-
len soru sayısı ve içerikler öğrencilerin bilgi düzeylerine göre düzenlenebilir.
ÜF3: Öğrenciler geliştirilmesi istenen modelleri oyun hamuru, kürdan, renkli bon-
cuklar, farklı boyutlarda yaylar kullanarak yapabilirler. Modellemenin resmini çiz-
meleri veya etkileşimli tahtada tasarlamaları istenebilir. Zorluk çeken öğrenciye
Ürün akranı veya öğretmeni destek sunabilir.
ÜF4: Süreç boyunca elde ettikleri bilgileri arkadaşları ile tartışırken kendini ifade
etmekte güçlük yaşayan öğrencilere, öğretmen sözel ipuçları verebilir. Öğrencilerin
tartışmaya katılmalarını sağlamak için cesaretlendirerek teşvik edebilir.
ÜF5: Belirledikleri benzerlik ve farklılıkları not etmede zorluk çeken öğrenciler, sö-
zel yolla ifade edebilir. Öğretmen, öğrencilerin aldıkları notları etkileşimli tahtada
yazarak gösterebilir.
ÜF6: Öğretmen öğrencilerden asit ve bazların zayıf veya kuvvetli olma durumlarını
gösteren animasyon, slayt vb. içerikler hazırlamalarını isteyebilir.
FÖOD1: Sınıf ortamı öğrencilerin bireysel çalışmaları için düzenebilir. Bireysel ça-
lışmakta zorluk yaşayan öğrencilere akran desteği verilebilir. Materyallerin kulla-
nımı ile ilgili öğretmen, öğrencilere rehberlik edebilir. Öğrenci hazır bulunuşluk ve
Fiziksel Öğrenme bilgi düzeylerine göre materyaller çeşitlendirilebilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Öğretmen, asit ve baz içerikli materyalleri erişilebilirlik durumlarına göre
seçebilir. Uygulama ortamı bütün öğrencilerin rahatça görebileceği ve güvenlik ris-
ki oluşturmayacak şekilde öğretmen kontrolünde oluşturulur.
136