Page 136 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136

Kimya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF2: Öğrencilere verilecek olan pH hesaplamalarını içeren çalışma kâğıdındaki so-
                               ruların punto büyüklüğü, öğrencinin ihtiyacına göre ayarlanabilir. Soruların zorluk
                               düzeyi öğrencilerin hazır bulunuşluk ve bilgi düzeyine göre seçilebilir.

                               SF1: Öğretmen soruları yanıtlamakta desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sözel ipu-
                               cu vererek cesaretlendirebilir. Sorulan sorular, uygun büyüklükte tahtaya yazılabi-
                               lir, yazılı materyal olarak öğrenciye verilebilir.
                               SF2: Bireysel araştırma yapmakta güçlük çeken öğrenciler bir akranıyla eşleştiri-
                               lerek desteklenebilir. Araştırma yapacakları konuyla ilgili anahtar kelimeler yazılı
                               olarak ihtiyaç duyan öğrenciye verilebilir. Araştırma yapılacak materyallerde ko-
                               nuyla ilgili anahtar kelimeler işaretlenebilir.
                               SF3: Asit ve baz içerikli materyallerin her birinin ölçümünü bir öğrenci yapabilir.
         Süreç                 Öğretmen ,ihtiyaç duyan öğrenciye sözel ipuçları vererek ve süreci tamamlaması-
                               na yardım ederek destek olabilir.
                               SF4: Ölçüm sonuçlarını not etmekte zorluk çeken öğrencilerin ölçüm sonuçları sözel
                               yolla alınabilir. Akranıyla birlikte not etmesi sağlanabilir. Öğretmen yapılan işlem
                               basamaklarını ve ölçüm sonuçlarını sözel olarak ifade edebilir.

                               SF5: Özetleme sırasında öğretmen ses kaydı alarak özetlemede yer alan anahtar
                               kavramları  sesli  hâle  getirebilir.  Özetlemenin  içeriğini  etkileşimli  tahtaya  büyük
                               punto ve kontrast ayarlamaları ile yansıtabilir. İhtiyaç duyan öğrenciye özetleme-
                               nin içeriği yazılı olarak verilebilir.

                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerden cevapları sözel olarak alabilir. Sözel olarak kendini
                               ifade etmede güçlük çeken öğrencilere ipucu verebilir. Öğrencilerden cevapları bir
                               kâğıda yazmalarını isteyebilir.
                               ÜF2: Öğretmen, öğrenciler soru hazırlamadan önce örnek sorular verebilir. İsteni-
                               len soru sayısı ve içerikler öğrencilerin bilgi düzeylerine göre düzenlenebilir.
                               ÜF3: Öğrenciler geliştirilmesi istenen modelleri oyun hamuru, kürdan, renkli bon-
                               cuklar, farklı boyutlarda yaylar kullanarak yapabilirler. Modellemenin resmini çiz-
                               meleri  veya  etkileşimli  tahtada  tasarlamaları  istenebilir.  Zorluk  çeken  öğrenciye
         Ürün                  akranı veya öğretmeni destek sunabilir.
                               ÜF4: Süreç boyunca elde ettikleri bilgileri arkadaşları ile tartışırken  kendini ifade
                               etmekte güçlük yaşayan öğrencilere, öğretmen sözel ipuçları verebilir. Öğrencilerin
                               tartışmaya katılmalarını sağlamak için cesaretlendirerek teşvik edebilir.
                               ÜF5: Belirledikleri benzerlik ve farklılıkları not etmede zorluk çeken öğrenciler, sö-
                               zel yolla ifade edebilir. Öğretmen, öğrencilerin aldıkları notları etkileşimli tahtada
                               yazarak gösterebilir.

                               ÜF6: Öğretmen öğrencilerden asit ve bazların zayıf veya kuvvetli olma durumlarını
                               gösteren animasyon, slayt vb. içerikler hazırlamalarını isteyebilir.
                               FÖOD1: Sınıf ortamı öğrencilerin bireysel çalışmaları için düzenebilir. Bireysel ça-
                               lışmakta zorluk yaşayan öğrencilere akran desteği verilebilir. Materyallerin kulla-
                               nımı ile ilgili öğretmen, öğrencilere rehberlik edebilir. Öğrenci hazır bulunuşluk ve
         Fiziksel Öğrenme      bilgi düzeylerine göre materyaller çeşitlendirilebilir.
         Ortamı Düzenlemeleri
                               FÖOD2: Öğretmen, asit ve baz içerikli materyalleri erişilebilirlik durumlarına göre
                               seçebilir. Uygulama ortamı bütün öğrencilerin rahatça görebileceği ve güvenlik ris-
                               ki oluşturmayacak şekilde öğretmen kontrolünde oluşturulur.

    136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141