Page 140 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

Kimya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 23

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK

         Etkinliğe             KİM.11.2.13. Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne ilişkin model oluşturabilme
         Dönüştürülecek        KİM.11.2.14. Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne etki eden faktörlere ilişkin
         Öğrenme Çıktıları     bilimsel çıkarım yapabilme
                               11.2.13.

                               a) Suda az çözünen tuzların çözünürlüğünü açıklamak için model önerir.
                               11.2.14.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       a) Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne etki eden faktörlere ilişkin farklı gözlem
                               ortamları oluşturur.
                               b) Ortak iyon ve sıcaklığın bir tuzun sudaki çözünürlüğüne etkisini belirlemek için
                               molar çözünürlük ve Kçç değerlerini içeren hazır veri seti kullanır.
                               7. Sınıf 4. Ünite
                               F.7.4.3.1. Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.

                               F.7.4.3.2. Günlük yaşamda karşılaştığı çözücü ve çözünenleri kullanarak çözelti ha-
                               zırlar.

                               10. Sınıf 2. Tema
         Ön Koşul Beceriler/   KİM.10.2.1. Çözünme sürecine ilişkin bilimsel model oluşturabilme
         Temel Kabuller
                               KİM.10.2.5. Çözünürlük kavramına ilişkin operasyonel tanımlama yapabilme
                               KİM.10.2.6. Çözünürlüğe etki eden faktörleri belirlemeye yönelik kanıt kullanabil-
                               me
                               11. Sınıf 2. Tema
                               KİM.11.2.3. Denge sabiti ifadesinin oluşturulmasına ilişkin tümevarımsal akıl yürü-
                               tebilme
                               Öğrenciler, suda az çözünen tuzların suda çözünme denklemlerini oluşturmada sı-
                               kıntı yaşayabilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci    Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne etki eden faktörlerin neler olduğunu bil-
         İhtiyaçları           meyebilir.
                               Ortak iyon ve sıcaklığın bir tuzun sudaki çözünürlüğüne ve çözünürlük denge sabi-
                               tine etkisini yorumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilerin cevapları, etkileşimli tahtaya yazılabilir. Daha rahat görme sağ-
                               lanabilmesi için büyük punto tercih edilebilir. Doğru cevaplar altı çizilerek veya yu-
                               varlak içine alınarak vurgulanabilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen çözünürlük dengesinin günlük hayata etkisini içeren animasyon, vi-
                               deo veya görsellerden faydalanarak konuyu özetleyebilir.







    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145