Page 140 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 23
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.11.2.13. Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne ilişkin model oluşturabilme
Dönüştürülecek KİM.11.2.14. Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne etki eden faktörlere ilişkin
Öğrenme Çıktıları bilimsel çıkarım yapabilme
11.2.13.
a) Suda az çözünen tuzların çözünürlüğünü açıklamak için model önerir.
11.2.14.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri a) Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne etki eden faktörlere ilişkin farklı gözlem
ortamları oluşturur.
b) Ortak iyon ve sıcaklığın bir tuzun sudaki çözünürlüğüne etkisini belirlemek için
molar çözünürlük ve Kçç değerlerini içeren hazır veri seti kullanır.
7. Sınıf 4. Ünite
F.7.4.3.1. Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.
F.7.4.3.2. Günlük yaşamda karşılaştığı çözücü ve çözünenleri kullanarak çözelti ha-
zırlar.
10. Sınıf 2. Tema
Ön Koşul Beceriler/ KİM.10.2.1. Çözünme sürecine ilişkin bilimsel model oluşturabilme
Temel Kabuller
KİM.10.2.5. Çözünürlük kavramına ilişkin operasyonel tanımlama yapabilme
KİM.10.2.6. Çözünürlüğe etki eden faktörleri belirlemeye yönelik kanıt kullanabil-
me
11. Sınıf 2. Tema
KİM.11.2.3. Denge sabiti ifadesinin oluşturulmasına ilişkin tümevarımsal akıl yürü-
tebilme
Öğrenciler, suda az çözünen tuzların suda çözünme denklemlerini oluşturmada sı-
kıntı yaşayabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci Suda az çözünen tuzların çözünürlüğüne etki eden faktörlerin neler olduğunu bil-
İhtiyaçları meyebilir.
Ortak iyon ve sıcaklığın bir tuzun sudaki çözünürlüğüne ve çözünürlük denge sabi-
tine etkisini yorumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin cevapları, etkileşimli tahtaya yazılabilir. Daha rahat görme sağ-
lanabilmesi için büyük punto tercih edilebilir. Doğru cevaplar altı çizilerek veya yu-
varlak içine alınarak vurgulanabilir.
İçerik İF2: Öğretmen çözünürlük dengesinin günlük hayata etkisini içeren animasyon, vi-
deo veya görsellerden faydalanarak konuyu özetleyebilir.
140