Page 128 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 128

Kimya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               2. Merkez: Tepkime Kartları ve Modelleme
                               Öğretmen, belirli tepkimeleri seçer ve bu tepkimelerde yer alan maddelerin açık
                               formüllerinin bulunduğu tepkime kartlarını hazırlar (İF2). Bu merkezde, öğrenciler
                               seçilen tepkimeleri inceler ve tepkimelerin modellenmesi için gereken kişi sayısına
                               göre gruplar oluştururlar (FÖOD1). Örneğin, “N +3H →2NH ” tepkimesi için azot
                                                                          2
                                                                                     3
                                                                               2
                               molekülünü modellemek üzere iki öğrenci, hidrojen molekülünü modellemek üzere
                               iki öğrenci gereklidir. Bir azot ve üç hidrojen molekülü için toplam sekiz öğrenci ge-
                               reklidir. Öğrenciler, bu tepkimeyi canlandırarak modelleme yaparlar ve bu süreci
                               fiziksel olarak gerçekleştirirler.
                               3. Merkez: Grafik ve Enerji Hesaplama
                               Gruplar,  tepkimelerini  canlandırdıktan  sonra  kendi  tepkimelerini  kâğıt  üzerin-
                               de  modelleyerek  gösterirler.  Bu  merkezde,  tepkimelerin  modellemesinde  kırılan
                               bağları kırmızıyla, oluşan bağları maviyle gösterirler (ÜF1). Öğrenciler, kırılan ve
                               oluşan bağları kullanarak tepkimelerinde enerji değişiminin hesaplanabileceği bir
                               matematiksel örüntü oluştururlar. Her grup, tepkimesini tamamladıktan sonra bir
                               sözcü belirler. Sözcü, kendi tepkimesindeki kırılan ve oluşan bağları ve matematik-
                               sel örüntüleri kısaca diğer gruplarla paylaşır (ÜF2).
                               4. Merkez: Entalpi Değişimi ve Tartışma
                               Bu merkezde, öğretmen örnek bir tepkime üzerinden örüntü oluşturarak entalpi
                                            o
                               değişimini (ΔH Tep) hesaplar (İF3). Öğretmenin örneğinden yola çıkarak, gruplar
                               kendi tepkimelerinin entalpi değişimini hesaplar ve öğretmen hesaplamalara uy-
                               gun geri bildirim verir. Öğrenciler, hesaplanan değerler üzerinden negatif ve pozitif
                               sonuçların ne anlama geldiğini tartışırlar (SF3).
                               5. Merkez: Endotermik ve Ekzotermik Tepkimeler
                               Son  merkezde,  öğretmen  öğrencilerin  endotermik  ve  ekzotermik  tepkime  kav-
                               ramlarını anlamalarını sağlar. Bu konuyla ilgili bir video gösterilir (SF4). Videonun
                               ardından, öğrencilere endotermik ve ekzotermik tepkime örnekleri sorulur. Öğren-
                               cilerden gelen tepkime örnekleri tahtaya yazılır ve eksik olanlar tamamlanır. Öğ-
                               rencilerin bu örnekleri defterlerine not etmeleri sağlanır.
                               Öğretmen, öğrencilerden farklı bağ türlerinin enerji değerlerini karşılaştıran ve bu
         Değerlendirme         farkların tepkimelerin gidişatını nasıl etkilediğini açıklayan bir sunum hazırlamala-
                               rını ister. Sınıf ortamında sunum izlenerek öğrenciler değerlendirilir (ÜF3).
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
                                   larına uygun hedefler belirleme


    128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133