Page 127 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Enerjimle Dünyayı Birbirine Bağlıyorum
Konu Kimyasal Tepkimelerde Enerji Değişimi
Farklı tepkimelerde kırılan ve oluşan bağların enerjileri ile tepkimelerin entalpi de-
ğişimi arasında keşfettiği örüntüyü matematiksel olarak modeller.
Öğrenme Hedefleri
Matematiksel modelini kullanarak bir tepkimenin endotermik ya da ekzotermik
olma durumuna ilişkin genellemeler yapar.
11. Sınıf Kimya Ders Kitabı, tepkime kartları, kalem, mavi ve kırmızı renkli boyalar,
Materyaller
etkileşimli tahta (bilgisayar, tablet vb.)
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte öğrenme merkezleri, doğrudan anlatım, canlandırma, iş birlikli öğren-
me, beyin fırtınası yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğrencilere etkinliğe başlamadan önce bağ tanımı, bağ oluş-
ması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi başlıklarıyla ile ilgili anlatım yapılır.
Öğretmen anlatımı video izleterek, resimler göstererek veya sunuyla zenginleştire-
rek öğrenilen bilginin daha kalıcı olmasını sağlayabilir.
Öğrenme Merkezleri: Bağ tanımı, bağ oluşması ve kırılması, entalpi ve entalpi de-
ğişimi konularının anlaşılmasını sağlamak amacıyla öğrenme merkezleri stratejisi
kullanılmıştır. Öğrenciler, farklı öğrenme merkezlerinde etkileşimli ve uygulamalı
Etkinlik Açıklaması etkinliklerle konuyu derinlemesine öğrenirler.
Canlandırma: Bu etkinlikte öğrencilerin soyut bilgileri somutlaştırmasına katkı sun-
ma amacıyla canlandırmadan yararlanılmıştır. Öğrencilerin tepkimelerdeki değişi-
mi hayal güçlerini kullanarak canlandırmalarını ve bu canlandırmaları görsel veya
işitsel yolla ifade etmelerini içermektedir.
İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler tepkimeleri kâğıt üzerinde modelleyerek gösterme-
leridir. Modellemeyi ve matematiksel örüntüleri iş birliği yaparak öğrenmeleridir.
Beyin Fırtınası: Hesaplanan entalpi değişiminin negatif ve pozitif sonuçların ne an-
lama geldiği sorusunu öğrenciler kendi bilgilerinden yola çıkarak ifade eder. Öğ-
rencilerin cevaplarından yola çıkarak öğretmen doğru bilgileri tahtaya yazabilir.
Bu etkinlik, bağ tanımı, bağ oluşması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi ko-
nularının anlaşılmasını sağlamak amacıyla öğrenme merkezleri stratejisine göre
düzenlenmiştir. Öğrenciler, farklı öğrenme merkezlerinde etkileşimli ve uygulamalı
etkinliklerle konuyu derinlemesine öğrenirler.
1. Merkez: Kavram Tanıtımı
Öğrencilere; bağ tanımı, bağ oluşması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi ko-
Uygulama Süreci nusuyla ilgili video izletilir (SF1). Bu merkezde, video izlenirken öğrenciler önemli
noktaları not alır ve videodaki ana kavramları defterlerine not ederler. Videonun
ardından, öğrencilere tek, çift ve üçlü bağlar ile bu bağların enerji değerlerini içe-
ren bilgi kartları dağıtılır (İF1). Öğrenciler, bu kartları inceleyerek konunun temel
bilgilerini öğrenirler. Öğretmen, bu merkezde öğrencilerden bağ tanımı, bağ oluş-
ması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi başlıkları ile ilgili detaylı bir anlatım
yapar ve önemli yerleri defterlerine not etmelerini ister (SF2).
127