Page 127 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Enerjimle Dünyayı Birbirine Bağlıyorum
         Konu                  Kimyasal Tepkimelerde Enerji Değişimi
                               Farklı tepkimelerde kırılan ve oluşan bağların enerjileri ile tepkimelerin entalpi de-
                               ğişimi arasında keşfettiği örüntüyü matematiksel olarak modeller.
         Öğrenme Hedefleri
                               Matematiksel  modelini  kullanarak  bir  tepkimenin  endotermik  ya  da  ekzotermik
                               olma durumuna ilişkin genellemeler yapar.
                               11. Sınıf Kimya Ders Kitabı, tepkime kartları, kalem, mavi ve kırmızı renkli boyalar,
         Materyaller
                               etkileşimli tahta (bilgisayar, tablet vb.)
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte öğrenme merkezleri, doğrudan anlatım, canlandırma, iş birlikli öğren-
                               me, beyin fırtınası yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Öğrencilere etkinliğe başlamadan önce bağ tanımı, bağ oluş-
                               ması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi başlıklarıyla ile ilgili anlatım yapılır.
                               Öğretmen anlatımı video izleterek, resimler göstererek veya sunuyla zenginleştire-
                               rek öğrenilen bilginin daha kalıcı olmasını sağlayabilir.
                               Öğrenme Merkezleri: Bağ tanımı, bağ oluşması ve kırılması, entalpi ve entalpi de-
                               ğişimi konularının anlaşılmasını sağlamak amacıyla öğrenme merkezleri stratejisi
                               kullanılmıştır.  Öğrenciler,  farklı  öğrenme  merkezlerinde  etkileşimli  ve  uygulamalı
         Etkinlik Açıklaması   etkinliklerle konuyu derinlemesine öğrenirler.
                               Canlandırma: Bu etkinlikte öğrencilerin soyut bilgileri somutlaştırmasına katkı sun-
                               ma amacıyla canlandırmadan yararlanılmıştır. Öğrencilerin tepkimelerdeki değişi-
                               mi hayal güçlerini kullanarak canlandırmalarını ve bu canlandırmaları görsel veya
                               işitsel yolla ifade etmelerini içermektedir.

                               İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler tepkimeleri kâğıt üzerinde modelleyerek gösterme-
                               leridir. Modellemeyi ve matematiksel örüntüleri iş birliği yaparak öğrenmeleridir.

                               Beyin Fırtınası: Hesaplanan entalpi değişiminin negatif ve pozitif sonuçların ne an-
                               lama geldiği sorusunu öğrenciler kendi bilgilerinden yola çıkarak ifade eder. Öğ-
                               rencilerin cevaplarından yola çıkarak öğretmen doğru bilgileri tahtaya yazabilir.
                               Bu etkinlik, bağ tanımı, bağ oluşması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi ko-
                               nularının  anlaşılmasını  sağlamak  amacıyla  öğrenme  merkezleri  stratejisine  göre
                               düzenlenmiştir. Öğrenciler, farklı öğrenme merkezlerinde etkileşimli ve uygulamalı
                               etkinliklerle konuyu derinlemesine öğrenirler.
                               1. Merkez: Kavram Tanıtımı

                               Öğrencilere; bağ tanımı, bağ oluşması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi ko-
         Uygulama Süreci       nusuyla ilgili video izletilir (SF1). Bu merkezde, video izlenirken öğrenciler önemli
                               noktaları not alır ve videodaki ana kavramları defterlerine not ederler. Videonun
                               ardından, öğrencilere tek, çift ve üçlü bağlar ile bu bağların enerji değerlerini içe-
                               ren bilgi kartları dağıtılır (İF1). Öğrenciler, bu kartları inceleyerek konunun temel
                               bilgilerini öğrenirler. Öğretmen, bu merkezde öğrencilerden bağ tanımı, bağ oluş-
                               ması ve kırılması, entalpi ve entalpi değişimi başlıkları ile ilgili detaylı bir anlatım
                               yapar ve önemli yerleri defterlerine not etmelerini ister (SF2).




                                                                                                         127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132