Page 126 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Öğretmen, doğrudan anlatımın yanında etkileşimli tahtadan görselleri yan-
sıtabilir. Anlatım video, resim, sunu vb. araçlarla zenginleştirilebilir. Desteklenmesi
gereken öğrencilere not tutma kâğıdı verilebilir.
SF3: Hesaplanan entalpi değişiminde negatif ve pozitif sonuçların ne anlama gel-
diğini yönelik doğru cevaplar tahtaya yazılabilir. Hatalı bilgiler düzeltilerek geri bil-
dirim verilebilir.
SF4: Video daha sonra yeniden izlemeye ihtiyaç duyan öğrenciye dijital ortamda
sunulabilir. Video akışı yazılı olarak verilebilir. Konuyla ilgili görseller basılı materyal
alınarak öğrenciye verilebilir.
ÜF1: Gruplar çalışmalarını gerçekleştirirken modelleme yapmakta zorlanan öğ-
rencinin etkileşimli tahtada öğretmen tarafından ipuçları verilerek modelleme
yapmasına yardım edilebilir. İhtiyaç duyan öğrencilere akran desteği sağlanabilir.
Örneklerin zorluk derecesi öğrencinin bireysel ihtiyacına göre ayarlanabilir.
ÜF2: Öğretmen, sözcüleri desteklenmesi gereken öğrencilerden seçebilir. Sözcü
sunumunu görsel materyallerle destekleyebilir. Desteklenmesi gereken öğrenci
Ürün
bir akranıyla eşleştirilerek tepkimedeki kırılan ve oluşan bağları ve matematiksel
örüntüleri birlikte açıklamaları istenebilir.
ÜF3: Öğretmen değerlendirme sürecinde etkinlik aşamalarını içeren bir kont-
rol listesi kullanabilir. Desteklenmesi gereken öğrencilere konuyla ilgili bilgi not-
ları ve görseller verilebilir. Bilgi notları ve görselleri kullanarak afiş tasarlamaları
istenebilir.
FÖOD1: Bu etkinlikte gruplar oluşturulurken kişi sayısı farklı olabilir. Öğretmen,
Fiziksel Öğrenme öğrencilerin canlandırmalarını daha rahat yapabilmeleri için sıra ve masaları dü-
Ortamı Düzenlemeleri zenleyebilir. Fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için rahat hareket
edilebilecek ortam sağlayabilir.
126