Page 126 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

Kimya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF2: Öğretmen, doğrudan anlatımın yanında etkileşimli tahtadan görselleri yan-
                               sıtabilir. Anlatım video, resim, sunu vb. araçlarla zenginleştirilebilir. Desteklenmesi
                               gereken öğrencilere not tutma kâğıdı verilebilir.

                               SF3: Hesaplanan entalpi değişiminde negatif ve pozitif sonuçların ne anlama gel-
                               diğini yönelik doğru cevaplar tahtaya yazılabilir. Hatalı bilgiler düzeltilerek geri bil-
                               dirim verilebilir.
                               SF4: Video daha sonra yeniden izlemeye ihtiyaç duyan öğrenciye dijital ortamda
                               sunulabilir. Video akışı yazılı olarak verilebilir. Konuyla ilgili görseller basılı materyal
                               alınarak öğrenciye verilebilir.

                               ÜF1:  Gruplar  çalışmalarını  gerçekleştirirken  modelleme  yapmakta  zorlanan  öğ-
                               rencinin  etkileşimli  tahtada  öğretmen  tarafından  ipuçları  verilerek  modelleme
                               yapmasına yardım edilebilir. İhtiyaç duyan öğrencilere akran desteği sağlanabilir.
                               Örneklerin zorluk derecesi öğrencinin bireysel ihtiyacına göre ayarlanabilir.
                               ÜF2:  Öğretmen,  sözcüleri  desteklenmesi  gereken  öğrencilerden  seçebilir.  Sözcü
                               sunumunu  görsel  materyallerle  destekleyebilir.  Desteklenmesi  gereken  öğrenci
         Ürün
                               bir akranıyla eşleştirilerek tepkimedeki kırılan ve oluşan bağları ve matematiksel
                               örüntüleri birlikte açıklamaları istenebilir.
                               ÜF3:  Öğretmen  değerlendirme  sürecinde  etkinlik  aşamalarını  içeren  bir  kont-
                               rol  listesi  kullanabilir.  Desteklenmesi  gereken  öğrencilere  konuyla  ilgili  bilgi  not-
                               ları ve görseller verilebilir. Bilgi notları ve görselleri kullanarak afiş tasarlamaları
                               istenebilir.
                               FÖOD1:  Bu  etkinlikte  gruplar  oluşturulurken  kişi  sayısı  farklı  olabilir.  Öğretmen,
         Fiziksel Öğrenme      öğrencilerin canlandırmalarını daha rahat yapabilmeleri için sıra ve masaları dü-
         Ortamı Düzenlemeleri  zenleyebilir. Fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için rahat hareket
                               edilebilecek ortam sağlayabilir.





































    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131