Page 121 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121
Kimya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.11.1.2. Maddelerin enerji kaynağı olma potansiyeline ilişkin hipotezler
Dönüştürülecek oluşturabilme
Öğrenme Çıktıları
11.1.2
a) Yanma tepkimeleri temelinde maddelerin enerji kaynağı olma potansiyeline iliş-
kin problemleri tanımlar.
c) Maddelerin enerji kaynağı olma potansiyellerinin tespitine yönelik oluşturduğu
Basamaklandırılmış neden-sonuç ilişkileri temelinde bağımlı-bağımsız değişkenleri ve kontrol değiş-
Bilgi Birimleri
kenlerini belirler.
ç) Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere deneyler yapar.
d) Deneyler sonucunda yakıtların veya canlılara enerji veren maddelerin enerji kay-
nağı olma potansiyeline ilişkin önermelerini bilimsel veriler temelinde geliştirir.
6. Sınıf 4. Ünite
F.6.4.4.1. Yakıtları, katı, sıvı ve gaz yakıtlar olarak sınıflandırıp yaygın şekilde kulla-
nılan yakıtlara örnekler verir.
F.6.4.4.2. Farklı türdeki yakıtların ısı amaçlı kullanımının, insan ve çevre üzerine et-
Ön Koşul Beceriler/ kilerini tartışır.
Temel Kabuller
F.6.4.4.3. Soba ve doğal gaz zehirlenmeleri ile ilgili alınması gereken tedbirleri
araştırır ve rapor eder.
8.Sınıf 4. Ünite
F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.
Öğrenci yakıt olarak kullanılan enerji kaynaklarının farklılaştırılması konusunda
farklı kaynakları tahmin etmede sıkıntı yaşayabilir.
Canlıların enerji kaynağı olarak kullandığı maddelerin neler olabileceğini bilmede
problem yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Enerji kaynağı olabilecek maddelerin enerji potansiyelleri hakkında hipo-
tez oluşturma ve bu hipotezi test etmek için deney tasarlamada sınırlılıklar
yaşayabilir.
Mevcut enerji kaynaklarından daha verimli ve daha temiz olabilecek enerji kaynak-
larının neler olabileceğini fark etmede sıkıntı yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen sınıfa getirdiği görsellerde boyut olarak düzenlemeler yapabilir. İh-
tiyaç duyan öğrenciler için görseller betimlenerek sözel ifade edilebilir.
İçerik
İF2: Öğretmen vereceği tepkime kartlarındaki maddelerin yazı puntolarını ve kalın-
lığını düzenleyebilir. Kartların boyutları ihtiyaç duyan öğrenciler için büyütülebilir.
121