Page 121 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121

Kimya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 19

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.11.1.2.  Maddelerin  enerji  kaynağı  olma  potansiyeline  ilişkin  hipotezler
         Dönüştürülecek        oluşturabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               11.1.2
                               a) Yanma tepkimeleri temelinde maddelerin enerji kaynağı olma potansiyeline iliş-
                               kin problemleri tanımlar.
                               c) Maddelerin enerji kaynağı olma potansiyellerinin tespitine yönelik oluşturduğu
         Basamaklandırılmış    neden-sonuç  ilişkileri  temelinde  bağımlı-bağımsız  değişkenleri  ve  kontrol  değiş-
         Bilgi Birimleri
                               kenlerini belirler.
                               ç) Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere deneyler yapar.

                               d) Deneyler sonucunda yakıtların veya canlılara enerji veren maddelerin enerji kay-
                               nağı olma potansiyeline ilişkin önermelerini bilimsel veriler temelinde geliştirir.

                               6. Sınıf 4. Ünite
                               F.6.4.4.1. Yakıtları, katı, sıvı ve gaz yakıtlar olarak sınıflandırıp yaygın şekilde kulla-
                               nılan yakıtlara örnekler verir.
                               F.6.4.4.2. Farklı türdeki yakıtların ısı amaçlı kullanımının, insan ve çevre üzerine et-
         Ön Koşul Beceriler/   kilerini tartışır.
         Temel Kabuller
                               F.6.4.4.3.  Soba  ve  doğal  gaz  zehirlenmeleri  ile  ilgili  alınması  gereken  tedbirleri
                               araştırır ve rapor eder.
                               8.Sınıf 4. Ünite
                               F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.

                               Öğrenci  yakıt  olarak  kullanılan  enerji  kaynaklarının  farklılaştırılması  konusunda
                               farklı kaynakları tahmin etmede sıkıntı yaşayabilir.

                               Canlıların enerji kaynağı olarak kullandığı maddelerin neler olabileceğini bilmede
                               problem yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Enerji  kaynağı  olabilecek  maddelerin  enerji  potansiyelleri  hakkında  hipo-
                               tez  oluşturma  ve  bu  hipotezi  test  etmek  için  deney  tasarlamada  sınırlılıklar
                               yaşayabilir.
                               Mevcut enerji kaynaklarından daha verimli ve daha temiz olabilecek enerji kaynak-
                               larının neler olabileceğini fark etmede sıkıntı yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen sınıfa getirdiği görsellerde boyut olarak düzenlemeler yapabilir. İh-
                               tiyaç duyan öğrenciler için görseller betimlenerek sözel ifade edilebilir.
         İçerik
                               İF2: Öğretmen vereceği tepkime kartlarındaki maddelerin yazı puntolarını ve kalın-
                               lığını düzenleyebilir. Kartların boyutları ihtiyaç duyan öğrenciler için büyütülebilir.







                                                                                                         121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126