Page 116 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 116

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Neler Oluyor Çevremde?
         Konu                  Kimyasal Maddelerin Çevreye Etkileri
                               Kimyasal tepkimeler sonucunda atmosferin doğasındaki değişimin ekosisteme et-
                               kilerine yönelik problemleri (hava kirliliği, ozon azalımı, asit yağmurları, sera etkisi,
                               küresel ısınma vb.) belirler.

         Öğrenme Hedefleri     Belirlediği problemlerin ekosistem (canlı, cansız, sucul sistem, toprak, hava, sağlık
                               vb.) üzerindeki etkilerini özetler.

                               Problemin çözümüne yönelik önermeler üzerinden akıl yürütür.
                               Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
         Materyaller           Uyarlanmış çalışma kartı
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte iş birlikli öğrenme, akran öğretimi, ayrılıp-birleşme, özetleme yöntem
                               ve teknikleri kullanılmıştır.

                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Öğrenciler  etkinlik  sürecine  başlamadan  önce  dörder  kişilik
                               gruplar oluşturulur. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.

                               Akran Öğretimi: Bu etkinlikte öğrenciler kartta yer alan konu başlıklarını araştı-
                               rırken akran desteğine başvurabilirler. Grupta yer alan öğrencilerle birlikte konu
         Etkinlik Açıklaması
                               başlıkları araştırılabilir.
                               Ayrılıp-Birleşme Tekniği: Öğrenciler kimyasal maddelerin çevreye etkilerini anla-
                               mak amacıyla dört gruba ayrılabilir. Gruplar bilgi paylaşımı yaptıktan sonra diğer
                               gruplarla yer değiştirerek o grubun çalışmaları hakkında bilgi alırlar.
                               Özetleme: Öğrenciler tüm bilgileri birbirleri ile paylaştıktan sonra bilgilerin daha
                               kalıcı olması amacıyla en önemli noktaları kısaca ifade eder.
                               Öğretmen öğrencilere asit yağmurlarının sebep olduğu tahribatları içeren resimler
                               gösterir (İF1). Asit yağmurlarının doğada oluşturduğu tahribatı ve bu tahribatın
                               nasıl önlenebileceğini sorar (SF1). Öğrenciler konuyla ilgili fikirlerini söyler (ÜF1).
                               Öğrencilerin fikirleri alındıktan sonra öğretmen “Kimyasal tepkimeler sonucunda
                               atmosferin doğasındaki değişimin ekosisteme etkilerinin neler olabileceği ile ilgili;
                               Ne biliyorum?

                               Ne öğrenmek istiyorum?
         Uygulama Süreci       Ne öğrendim?
                               formunu dağıtır (İF2).

                                Kimyasal  Tepkimeler  Sonucunda  Atmosferin  Doğasındaki  Değişimin
                                Ekosisteme Etkileriyle İlgili;
                                Ne biliyorum?        Ne öğrenmek istiyorum?  Ne öğrendim?









    116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121