Page 116 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 116
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Neler Oluyor Çevremde?
Konu Kimyasal Maddelerin Çevreye Etkileri
Kimyasal tepkimeler sonucunda atmosferin doğasındaki değişimin ekosisteme et-
kilerine yönelik problemleri (hava kirliliği, ozon azalımı, asit yağmurları, sera etkisi,
küresel ısınma vb.) belirler.
Öğrenme Hedefleri Belirlediği problemlerin ekosistem (canlı, cansız, sucul sistem, toprak, hava, sağlık
vb.) üzerindeki etkilerini özetler.
Problemin çözümüne yönelik önermeler üzerinden akıl yürütür.
Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
Materyaller Uyarlanmış çalışma kartı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte iş birlikli öğrenme, akran öğretimi, ayrılıp-birleşme, özetleme yöntem
ve teknikleri kullanılmıştır.
İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler etkinlik sürecine başlamadan önce dörder kişilik
gruplar oluşturulur. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.
Akran Öğretimi: Bu etkinlikte öğrenciler kartta yer alan konu başlıklarını araştı-
rırken akran desteğine başvurabilirler. Grupta yer alan öğrencilerle birlikte konu
Etkinlik Açıklaması
başlıkları araştırılabilir.
Ayrılıp-Birleşme Tekniği: Öğrenciler kimyasal maddelerin çevreye etkilerini anla-
mak amacıyla dört gruba ayrılabilir. Gruplar bilgi paylaşımı yaptıktan sonra diğer
gruplarla yer değiştirerek o grubun çalışmaları hakkında bilgi alırlar.
Özetleme: Öğrenciler tüm bilgileri birbirleri ile paylaştıktan sonra bilgilerin daha
kalıcı olması amacıyla en önemli noktaları kısaca ifade eder.
Öğretmen öğrencilere asit yağmurlarının sebep olduğu tahribatları içeren resimler
gösterir (İF1). Asit yağmurlarının doğada oluşturduğu tahribatı ve bu tahribatın
nasıl önlenebileceğini sorar (SF1). Öğrenciler konuyla ilgili fikirlerini söyler (ÜF1).
Öğrencilerin fikirleri alındıktan sonra öğretmen “Kimyasal tepkimeler sonucunda
atmosferin doğasındaki değişimin ekosisteme etkilerinin neler olabileceği ile ilgili;
Ne biliyorum?
Ne öğrenmek istiyorum?
Uygulama Süreci Ne öğrendim?
formunu dağıtır (İF2).
Kimyasal Tepkimeler Sonucunda Atmosferin Doğasındaki Değişimin
Ekosisteme Etkileriyle İlgili;
Ne biliyorum? Ne öğrenmek istiyorum? Ne öğrendim?
116