Page 113 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Sıcak grubuna kaynama işlemi, soğuk grubuna ise donma işlemi için gerekli mater-
                               yal verilir (SF2). (Isıtma ve soğutma işlemleri için uygun ortam sağlanır.)
                               Her iki gruba verileri işlemek için hazırlanan tabloyu içeren çalışma kâğıdı ve bir-
                               birleriyle aynı ölçülerde üç adet beherglas verilir. Bu kaplardan birincisine eşit mik-
                               tarda olacak şekilde saf su, ikincisine X M şekerli su çözeltisi, üçüncüsüne ise Y M
                               şekerli su çözeltisi konur (İF2). Gruplar kaynatma ve dondurma işlemine başlar. Sı-
                               cak grubu saf suyun, X M şekerli su çözeltisinin ve Y M şekerli su çözeltisinin belirli
                               sürelerdeki sıcaklığını ayrı ayrı olacak şekilde not eder. Kaynama anını ve kaynama
                               boyunca bir süre daha sıcaklıkları not eder. Soğuk grubu da donma gerçekleşene
                               kadar aynı işlemi yapar. Donma işlemi için köpük kabın içerisine yerleştirilmiş kuru
                               buz  içine  beherglası  koyarak  sıcaklık  değişimini  donma  aşamasına  kadar  takip
                               edebilir. Gruplar tablodaki verilerden yola çıkarak “sıcaklık-zaman” grafiğini çizer.
                               Gruplar bir sözcü belirler. Grup sözcüsü deney süreciyle ilgili gözlemlerini, raporla-
                               rını ve grafiklerini sunar. Gruplar elde ettikleri sonuçları farklı şekillerde sunabilir-
                               ler. Örneğin “Sıcak” grubu sonuçlarını bir video raporu şeklinde sunarken “Soğuk”
                               grubu sonuçlarını bir poster veya dijital sunum şeklinde yapabilir (ÜF1). Öğretmen,
                               sunumlar sırasında verilen bilgilere uygun geri bildirimde bulunur.
                               Öğretmen “Günlük hayatta kaynama noktasının yükselmesi ve donma noktasının
                               düşmesine yönelik örnekler veriniz.” dedikten sonra öğrencilerden gelen örnekler
                               sonucunda konuyla ilgili özetleme yaparak dersi sonlandırır (İF3).

                               Gruplar  tamamlanan  deney  sonrasında  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutup-
                               hane/sinif-ici-degerlendirme adresinde bulunan kimya dersi için hazırlanmış Sınıf
                               İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’nın 53. sayfasında yer alan Öz ve Akran
         Değerlendirme
                               Değerlendirme Formu’nu uygular (ÜF2). Öğretmen dereceli puanlama yöntemi ile
                               grupların çalışmalarını “Deneyde elde edilen verileri kaydetme ve grafik çizme” yö-
                               nünden 1’den 4’e kadar değerlendirir.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik etme
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)












                                                                                                         113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118