Page 110 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 17
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.10.2.8. Çözünen maddenin tanecik sayısının çözeltilerin kaynama ve donma
Dönüştürülecek noktasına etkisini belirlemeye yönelik hipotez oluşturabilme
Öğrenme Çıktıları
10.2.8
a) Katı-sıvı çözeltilerin kaynama ve donma noktasının saf suya göre değişimine yö-
nelik araştırma sorusu belirler.
b) Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının değişimine yönelik neden-sonuç iliş-
Basamaklandırılmış kilerini belirtir.
Bilgi Birimleri
ç) Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere deneyler yaparak elde ettiği ve-
rilere dayalı önermeler sunar.
d) Çözeltilerin kaynama noktasının yükselmesi ve donma noktasının düşmesine ne-
den olan faktörlere yönelik sunduğu önermeleri bilimsel kuramlar ile destekler.
9. Sınıf 2. Tema
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller KİM.9.2.10. Sıvıların kaynama sıcaklığını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik
kanıt kullanabilme
Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının neden saf çözücüden farklı olduğunu
anlamada yetersiz kalabilir.
Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının değişimine yönelik neden-sonuç ilişkisi
Tema Bazlı Öğrenci kurmada sıkıntı yaşayabilir.
İhtiyaçları
Çözeltilerin donma ve kaynama noktasına yönelik deneyler tasarlarken bağımlı ve
bağımsız değişkenleri tespit etmede ve deneyleri tasarlayıp uygulamada yetersiz
kalabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilerin verdiği cevapların daha kalıcı olması için verilen cevap-
ları tahtaya yazabilir. Öğretmen tahtayı görmede zorlanan öğrenciler için sesli be-
timleme yapabilir.
İF2: Çalışma kâğıdında verilen tablonun büyüklüğü öğrencilerin ihtiyacına göre
ayarlanabilir veya tablo detaylandırılabilir. Verilen malzemelerin ne işe yaradığı,
İçerik suyun içeriği anlatılabilir. İhtiyaç duyan öğrencilere verilen maddelerin kaba alın-
ma sırasını anlatan yönerge kartı verilebilir.
İF3: Öğretmen etkinlik sonunda günlük hayatta kaynama noktasının yükselmesi ve
donma noktasının düşmesine yönelik öğrencilerden gelen uygun örnekleri tahtaya
her öğrencinin görebileceği büyüklükte yazar. Öğretmen kısa ifadelerle konuyu sa-
deleştirerek özetleyebilir.
SF1: Başlıklarda yer alan konularla ilgili görseller öğrencilere verilebilir. Verilen gör-
sellerin altındaki boşluklara sorulan sorularla ilgili notlar alabilecekleri söylenebilir.
Süreç Konu hazır materyalle öğrenciye sunulabilir. Öğretmen tahtayı görmede zorlanan
öğrenciler için sesli betimleme yapabileceği gibi yansı kullanarak yazı büyüklüğü ve
kontrast dengesini sağlayabilir.
110