Page 110 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 17

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK
         Etkinliğe             KİM.10.2.8. Çözünen maddenin tanecik sayısının çözeltilerin kaynama ve donma
         Dönüştürülecek        noktasına etkisini belirlemeye yönelik hipotez oluşturabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               10.2.8
                               a) Katı-sıvı çözeltilerin kaynama ve donma noktasının saf suya göre değişimine yö-
                               nelik araştırma sorusu belirler.
                               b) Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının değişimine yönelik neden-sonuç iliş-
         Basamaklandırılmış    kilerini belirtir.
         Bilgi Birimleri
                               ç) Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere deneyler yaparak elde ettiği ve-
                               rilere dayalı önermeler sunar.

                               d) Çözeltilerin kaynama noktasının yükselmesi ve donma noktasının düşmesine ne-
                               den olan faktörlere yönelik sunduğu önermeleri bilimsel kuramlar ile destekler.

                               9. Sınıf 2. Tema
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        KİM.9.2.10.  Sıvıların  kaynama  sıcaklığını  etkileyen  faktörleri  belirlemeye  yönelik
                               kanıt kullanabilme
                               Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının neden saf çözücüden farklı olduğunu
                               anlamada yetersiz kalabilir.
                               Çözeltilerin kaynama ve donma noktasının değişimine yönelik neden-sonuç ilişkisi
         Tema Bazlı Öğrenci    kurmada sıkıntı yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Çözeltilerin donma ve kaynama noktasına yönelik deneyler tasarlarken bağımlı ve
                               bağımsız değişkenleri tespit etmede ve deneyleri tasarlayıp uygulamada yetersiz
                               kalabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen öğrencilerin verdiği cevapların daha kalıcı olması için verilen cevap-
                               ları tahtaya yazabilir. Öğretmen tahtayı görmede zorlanan öğrenciler için sesli be-
                               timleme yapabilir.
                               İF2:  Çalışma  kâğıdında  verilen  tablonun  büyüklüğü  öğrencilerin  ihtiyacına  göre
                               ayarlanabilir veya tablo detaylandırılabilir. Verilen malzemelerin ne işe yaradığı,
         İçerik                suyun içeriği anlatılabilir. İhtiyaç duyan öğrencilere verilen maddelerin kaba alın-
                               ma sırasını anlatan yönerge kartı verilebilir.

                               İF3: Öğretmen etkinlik sonunda günlük hayatta kaynama noktasının yükselmesi ve
                               donma noktasının düşmesine yönelik öğrencilerden gelen uygun örnekleri tahtaya
                               her öğrencinin görebileceği büyüklükte yazar. Öğretmen kısa ifadelerle konuyu sa-
                               deleştirerek özetleyebilir.

                               SF1: Başlıklarda yer alan konularla ilgili görseller öğrencilere verilebilir. Verilen gör-
                               sellerin altındaki boşluklara sorulan sorularla ilgili notlar alabilecekleri söylenebilir.
         Süreç                 Konu hazır materyalle öğrenciye sunulabilir. Öğretmen tahtayı görmede zorlanan
                               öğrenciler için sesli betimleme yapabileceği gibi yansı kullanarak yazı büyüklüğü ve
                               kontrast dengesini sağlayabilir.



    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115