Page 105 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF4: Doğrudan anlatım etkileşimli tahtada konuyla ilgili görsel materyallerle des-
teklenebilir. Konunun detayları öğrenciye göre ayarlanabilir. Daha detaylı bilgiye
ihtiyaç duyan öğrenciler için bilgilerin derinliği artırılarak yazılı materyal olarak
verilebilir, bilgi kaynakları çeşitlendirilebilir ve bilgiye ulaşma konusunda rehberlik
edilebilir.
ÜF1: Matematiksel örüntüyü belirlemekte ve karşılaştırma yapmakta zorlanan
öğrencilere öğretmen tarafından ipuçları verilebilir. Ayrıca örüntüyü oluşturmada
zorluk çeken öğrencinin akranıyla modelleme yapması sağlanabilir. Karşılaştırma-
ların sözel veya yazılı olarak öğrenci tarafından ifade edilmesi istenebilir.
ÜF2: İhtiyaç duyan öğrenciye çözünmeyle ilgili video gösterildikten sonra bağlantı
kurması istenebilir. Hesaplamayı etkileşimli tahta üzerinde öğretmen yardımıyla
yapması sağlanabilir.
Ürün
ÜF3: Yansıtma notunda yer alacak bilgilerin detayı öğrencilerin bilgi ve hazırbu-
lunuşluk düzeylerine göre istenebilir. Soruya cevap vermekte zorlanan öğrencilere
uygun ipuçları sunulabilir. Akran iş birliği sağlanabilir.
ÜF4: Desteklenmesi gereken öğrenciler deneyi yapma sürecinde ailesinden veya
akranlarından yardım alabilirler. Öğretmen tarafından deney süreciyle ilgili soru-
lar sorularak verilen cevaplara göre öğrenci değerlendirilebilir. Öğrenciden deney
sürecini resim çizerek hazırlamaları istenebilir.
FÖOD1: Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılırken desteklenmesi gereken öğrenci ile
bilgi düzeyi yüksek olan öğrenci eşleştirilebilir. Fiziksel erişimde sınırlılık yaşayan
Fiziksel Öğrenme öğrenciler için sınıf oturma düzeni ayarlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Öğretmen tarafından yere üç eşit alan çizilirken ilgili alanların içine alan
numarası(1-2-3) verilebilir. Alanı bant, tahta kalemi vb. ile belirleyebilir.
105