Page 105 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF4: Doğrudan anlatım etkileşimli tahtada konuyla ilgili görsel materyallerle des-
                               teklenebilir. Konunun detayları öğrenciye göre ayarlanabilir. Daha detaylı bilgiye
                               ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  bilgilerin  derinliği  artırılarak  yazılı  materyal  olarak
                               verilebilir, bilgi kaynakları çeşitlendirilebilir ve bilgiye ulaşma konusunda rehberlik
                               edilebilir.

                               ÜF1:  Matematiksel  örüntüyü  belirlemekte  ve  karşılaştırma  yapmakta  zorlanan
                               öğrencilere öğretmen tarafından ipuçları verilebilir. Ayrıca örüntüyü oluşturmada
                               zorluk çeken öğrencinin akranıyla modelleme yapması sağlanabilir. Karşılaştırma-
                               ların sözel veya yazılı olarak öğrenci tarafından ifade edilmesi istenebilir.
                               ÜF2: İhtiyaç duyan öğrenciye çözünmeyle ilgili video gösterildikten sonra bağlantı
                               kurması  istenebilir.  Hesaplamayı  etkileşimli  tahta  üzerinde  öğretmen  yardımıyla
                               yapması sağlanabilir.
         Ürün
                               ÜF3: Yansıtma notunda yer alacak bilgilerin detayı öğrencilerin bilgi ve hazırbu-
                               lunuşluk düzeylerine göre istenebilir. Soruya cevap vermekte zorlanan öğrencilere
                               uygun ipuçları sunulabilir. Akran iş birliği sağlanabilir.
                               ÜF4: Desteklenmesi gereken öğrenciler deneyi yapma sürecinde ailesinden veya
                               akranlarından yardım alabilirler. Öğretmen tarafından deney süreciyle ilgili soru-
                               lar sorularak verilen cevaplara göre öğrenci değerlendirilebilir. Öğrenciden deney
                               sürecini resim çizerek hazırlamaları istenebilir.
                               FÖOD1: Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılırken desteklenmesi gereken öğrenci ile
                               bilgi düzeyi yüksek olan öğrenci eşleştirilebilir. Fiziksel erişimde sınırlılık yaşayan
         Fiziksel Öğrenme      öğrenciler için sınıf oturma düzeni ayarlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri
                               FÖOD2: Öğretmen tarafından yere üç eşit alan çizilirken ilgili alanların içine alan
                               numarası(1-2-3) verilebilir. Alanı bant, tahta kalemi vb. ile belirleyebilir.






































                                                                                                         105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110