Page 104 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 16
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.10.2.4. Çözeltilerin molar derişimine ilişkin tümevarımsal akıl yürütebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
10.2.4.
a) Çözeltilerin molar derişimine ilişkin keşfettiği örüntüyü matematiksel olarak
Basamaklandırılmış modeller.
Bilgi Birimleri
b) Matematiksel modelini yeni çözeltilerin verileri üzerinde test eder.
c) Çözeltilerin molar derişimini, kurduğu matematiksel model üzerinden geneller.
7.Sınıf 4. Ünite
F.7.4.3.1. Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller Homojen karışımların çözelti olarak da ifade edilebileceği vurgulanır.
F.7.4.3.2. Günlük yaşamda karşılaştığı çözücü ve çözünenleri kullanarak çözelti
hazırlar.
Derişim kavramını yorumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.
Molar derişim ile ilgili matematiksel örüntüyü oluşturmada sıkıntı yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Matematiksel örüntüyü yeni çözeltiler üzerinde verilerle test edemeyebilir.
Molar derişimini kurduğu matematiksel örüntü üzerinden derişik ve seyreltik çözelti
oluşturma noktasında genellemede problem yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya giriş yaparken kavramları büyük harflerle tahtaya yazabilir.
Yazılan kavramların öğrenci tarafından deftere yazılması istenebilir.
İF2: Etkinlik kağıtlarındaki yazılar, ihtiyaç duyan öğrenciler için uygun puntolarda
hazırlanabilir veya Braille alfabesi kullanılarak verilebilir. Etkinliği gerçekleştirmek-
İçerik te zorlanan öğrenciler için uygun ipuçları yazılarak öğrenciye sunulabilir.
İF3: Deney izleme formu, ihtiyaç duyan öğrenciler için uygun yazı puntosunda ha-
zırlanabilir veya Braille alfabesi kullanılarak verilebilir. Formun içeriği öğrencinin
gereksinimine göre sadeleştirilebilir. Yapılması istenen deneyin içeriği yazılarak
form öğrenciye verilebilir.
SF1: Reçel, turşu, şerbet vb. hazırlanması ile ilgili video sayısı ve içeriği artırılabilir.
Reçelin hazırlandığı videodaki değişim süreci basılı materyal alınarak resimlerle
verilebilir.
SF2: Tartışma sırasında fikrini ifade etmekte zorlanan öğrencilere öğretmen ipu-
cu verebilir. Konuyla ilgili performansı yüksek olan akranlarından destek alması
Süreç
sağlanabilir.
SF3: Belirlenen alanlara seçilen öğrenciler desteklenmesi gereken öğrenciler ara-
sından seçilebilir. Öğrencilerin cevapları tahtaya yazılabilir. Öğretmen öğrencilerin
alanda temsil ettikleri durumu derişik ya da seyreltik olma durumuyla ilgili bir gör-
selden yararlanarak konuyla ilgili anlatım yapabilir.
104