Page 104 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 16

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK
         Etkinliğe             KİM.10.2.4. Çözeltilerin molar derişimine ilişkin tümevarımsal akıl yürütebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               10.2.4.
                               a)  Çözeltilerin  molar  derişimine  ilişkin  keşfettiği  örüntüyü  matematiksel  olarak
         Basamaklandırılmış    modeller.
         Bilgi Birimleri
                               b) Matematiksel modelini yeni çözeltilerin verileri üzerinde test eder.
                               c) Çözeltilerin molar derişimini, kurduğu matematiksel model üzerinden geneller.

                               7.Sınıf 4. Ünite
                               F.7.4.3.1. Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        Homojen karışımların çözelti olarak da ifade edilebileceği vurgulanır.
                               F.7.4.3.2.  Günlük  yaşamda  karşılaştığı  çözücü  ve  çözünenleri  kullanarak  çözelti
                               hazırlar.
                               Derişim kavramını yorumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.

                               Molar derişim ile ilgili matematiksel örüntüyü oluşturmada sıkıntı yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Matematiksel örüntüyü yeni çözeltiler üzerinde verilerle test edemeyebilir.
                               Molar derişimini kurduğu matematiksel örüntü üzerinden derişik ve seyreltik çözelti
                               oluşturma noktasında genellemede problem yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen konuya giriş yaparken kavramları büyük harflerle tahtaya yazabilir.
                               Yazılan kavramların öğrenci tarafından deftere yazılması istenebilir.

                               İF2: Etkinlik kağıtlarındaki yazılar, ihtiyaç duyan öğrenciler için uygun puntolarda
                               hazırlanabilir veya Braille alfabesi kullanılarak verilebilir. Etkinliği gerçekleştirmek-
         İçerik                te zorlanan öğrenciler için uygun ipuçları yazılarak öğrenciye sunulabilir.
                               İF3: Deney izleme formu, ihtiyaç duyan öğrenciler için uygun yazı puntosunda ha-
                               zırlanabilir veya Braille alfabesi kullanılarak verilebilir. Formun içeriği öğrencinin
                               gereksinimine  göre  sadeleştirilebilir.  Yapılması  istenen  deneyin  içeriği  yazılarak
                               form öğrenciye verilebilir.
                               SF1: Reçel, turşu, şerbet vb. hazırlanması ile ilgili video sayısı ve içeriği artırılabilir.
                               Reçelin  hazırlandığı  videodaki  değişim  süreci  basılı  materyal  alınarak  resimlerle
                               verilebilir.
                               SF2: Tartışma sırasında fikrini ifade etmekte zorlanan öğrencilere öğretmen ipu-
                               cu  verebilir.  Konuyla  ilgili  performansı  yüksek  olan  akranlarından  destek  alması
         Süreç
                               sağlanabilir.
                               SF3: Belirlenen alanlara seçilen öğrenciler desteklenmesi gereken öğrenciler ara-
                               sından seçilebilir. Öğrencilerin cevapları tahtaya yazılabilir. Öğretmen öğrencilerin
                               alanda temsil ettikleri durumu derişik ya da seyreltik olma durumuyla ilgili bir gör-
                               selden yararlanarak konuyla ilgili anlatım yapabilir.


    104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109