Page 106 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Molar Derişimin Keşfi
Konu Çözeltilerde Derişim
Çözeltilerin molar derişimine ilişkin keşfettiği örüntüyü matematiksel olarak
modeller.
Öğrenme Hedefleri
Matematiksel modelini yeni çözeltilerin verileri üzerinde test eder.
Çözeltilerin molar derişimini kurduğu matematiksel model üzerinden geneller.
Materyaller Etkinlik kâğıdı, tahta kalemi, kalem, silgi, not kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım, iş birlikli öğrenme, tartışma, canlandırma, özetle-
me yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Etkinlik sürecinde öğretmen öğrencilere konuyu açık ve anlaşı-
lır bir şekilde anlatır. Öğrencilerden gelen sorulara geri bildirim verilir.
İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler etkinlik sürecine başlamadan önce belirli sayıda
gruplara ayrılır. Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dik-
kate alınır. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.
Tartışma: Öğrencilerin var olan bilgilerini ifade etmeleri, akranlarının fikirlerini
dinleyerek yeni bilgiler öğrenmesi üzerine kuruludur. “Günlük hayatta bir çözeltide-
Etkinlik Açıklaması ki çözünen madde miktarı nasıl ifade edilebilir?”, “Günlük hayatta tüketilen madde-
lerin etiketlerinde hangi derişim birimleri bulunur?” sorularına cevaplar ararken öğ-
rencilerin kendi fikirleri ile konuyu tartışmaları ve sonuçlara varmaları sağlanabilir.
Canlandırma: Öğrencilerin zihinlerinde canlı görseller oluşturarak bilgiyi daha ko-
lay anlamalarının sağlanmasıdır. Bu, öğrencilerin metinlerdeki bilgiyi hayal güçle-
rini kullanarak canlandırmalarını ve bu canlandırmaları görsel veya işitsel olarak
ifade etmelerini içermektedir. Bu etkinlikte de derişik ve seyreltik çözeltileri anla-
mak için belirli bir model oluşturulup canlandırma tekniğinden yararlanılabilir.
Özetleme: Öğretmen etkinlik sürecinde konunun belli başlı kritik noktalarını doğru-
dan anlatım yöntemi kullanarak özetleyebilir. Böylece konunun daha iyi anlaşılması
sağlanabilir.
Öğretmen öğrencilere reçel hazırlanması ile ilgili video izletir (SF1). “Günlük hayat-
ta bir çözeltideki çözünen madde miktarı nasıl ifade edilebilir?”, “Günlük hayatta
tüketilen maddelerin etiketlerinde hangi derişim birimleri bulunur?” soruları öğren-
cilere yöneltilir. Bu ve bunun gibi sorularla öğrencilerin günlük hayatta bir çözelti-
deki çözünen madde miktarının farklı derişim birimleri ile ifade edilebildiğini fark
etmeleri için tartışma ortamı oluşturulur (SF2). Öğrencilerin verdiği cevaplara dü-
zeltmeler ve eklemeler yapılarak konuya giriş bilgileri verilir (İF1).
Uygulama Süreci
Ardından öğrenciler iki kişilik gruplara ayrılır (FÖOD1). Öğrencilere üzerinde mo-
lar derişim, mol ve hacim değerleri yazılı olan etkinlik kâğıtları dağıtılır (İF2).
106