Page 106 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Molar Derişimin Keşfi
         Konu                  Çözeltilerde Derişim
                               Çözeltilerin  molar  derişimine  ilişkin  keşfettiği  örüntüyü  matematiksel  olarak
                               modeller.
         Öğrenme Hedefleri
                               Matematiksel modelini yeni çözeltilerin verileri üzerinde test eder.
                               Çözeltilerin molar derişimini kurduğu matematiksel model üzerinden geneller.

         Materyaller           Etkinlik kâğıdı, tahta kalemi, kalem, silgi, not kâğıdı
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte doğrudan anlatım, iş birlikli öğrenme, tartışma, canlandırma, özetle-
                               me yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Etkinlik sürecinde öğretmen öğrencilere konuyu açık ve anlaşı-
                               lır bir şekilde anlatır. Öğrencilerden gelen sorulara geri bildirim verilir.
                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Öğrenciler  etkinlik  sürecine  başlamadan  önce  belirli  sayıda
                               gruplara ayrılır. Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dik-
                               kate alınır. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.

                               Tartışma:  Öğrencilerin  var  olan  bilgilerini  ifade  etmeleri,  akranlarının  fikirlerini
                               dinleyerek yeni bilgiler öğrenmesi üzerine kuruludur. “Günlük hayatta bir çözeltide-
         Etkinlik Açıklaması   ki çözünen madde miktarı nasıl ifade edilebilir?”, “Günlük hayatta tüketilen madde-
                               lerin etiketlerinde hangi derişim birimleri bulunur?” sorularına cevaplar ararken öğ-
                               rencilerin kendi fikirleri ile konuyu tartışmaları ve sonuçlara varmaları sağlanabilir.

                               Canlandırma: Öğrencilerin zihinlerinde canlı görseller oluşturarak bilgiyi daha ko-
                               lay anlamalarının sağlanmasıdır. Bu, öğrencilerin metinlerdeki bilgiyi hayal güçle-
                               rini kullanarak canlandırmalarını ve bu canlandırmaları görsel veya işitsel olarak
                               ifade etmelerini içermektedir. Bu etkinlikte de derişik ve seyreltik çözeltileri anla-
                               mak için belirli bir model oluşturulup canlandırma tekniğinden yararlanılabilir.
                               Özetleme: Öğretmen etkinlik sürecinde konunun belli başlı kritik noktalarını doğru-
                               dan anlatım yöntemi kullanarak özetleyebilir. Böylece konunun daha iyi anlaşılması
                               sağlanabilir.
                               Öğretmen öğrencilere reçel hazırlanması ile ilgili video izletir (SF1). “Günlük hayat-
                               ta bir çözeltideki çözünen madde miktarı nasıl ifade edilebilir?”, “Günlük hayatta
                               tüketilen maddelerin etiketlerinde hangi derişim birimleri bulunur?” soruları öğren-
                               cilere yöneltilir. Bu ve bunun gibi sorularla öğrencilerin günlük hayatta bir çözelti-
                               deki çözünen madde miktarının farklı derişim birimleri ile ifade edilebildiğini fark
                               etmeleri için tartışma ortamı oluşturulur (SF2). Öğrencilerin verdiği cevaplara dü-
                               zeltmeler ve eklemeler yapılarak konuya giriş bilgileri verilir (İF1).
         Uygulama Süreci
                               Ardından öğrenciler iki kişilik gruplara ayrılır (FÖOD1). Öğrencilere üzerinde mo-
                               lar derişim, mol ve hacim değerleri yazılı olan etkinlik kâğıtları dağıtılır (İF2).










    106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111