Page 101 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ortadan Kayboluyorum
         Konu                  Çözünme Süreci
                               Çözünme sürecini temsil etmek için basit tanecik modelleri geliştirir.
                               Farklı  maddelerin  birbiri  içinde  çözünmesi  ya  da  çözünmemesi  durumuna  ilişkin
         Öğrenme Hedefleri     ölçütler (çözücü ve çözünenin polar/apolar veya iyonik/moleküler olması) belirler.
                               Farklı maddelerin birbiri içinde çözünme ya da çözünmeme durumunu kanıtlara
                               dayalı olarak açıklar.
                               Beherglas (250 mL), cam baget, su, karbon tetraklorür, toz şeker, yemek tuzu, sıvı
         Materyaller
                               yağ, etil alkol, iyot
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte doğrudan anlatım, iş birlikli öğrenme, soru-cevap, deney, gözlem ve
                               özetleme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Bu süreçte öğretmen öğrencilere etkinliği açık ve anlaşılır bir
                               şekilde anlatır. Öğrencilerden gelen sorulara geri bildirim verir.
                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Öğrenciler  deney  sürecine  başlamadan  önce  belirli  sayıda
                               gruplara ayrılır . Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dik-
                               kate alınır. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sonunda öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
                               Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
         Etkinlik Açıklaması
                               bildirimler verilir.
                               Deney: Öğrencilerin soyut kavramları somutlaştırmaları sağlanır. Öğrencilere bi-
                               limsel  yöntemleri  uygulama  fırsatı  sunar.  Deney  sonucundaki  verileri  kullanarak
                               öğrencilerin kendi başlarına problem çözme becerisini geliştirmelerini, derse ka-
                               tılımlarını artırır.

                               Gözlem: Bu etkinlikte öğrenciler deneyin nasıl gerçekleştiğini, nelere dikkat edil-
                               mesi gerektiğini gözlemler.

                               Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıyla
                               önemli noktaları kısaca ifade eder.

                               Öğretmen içinde su bulunan şeffaf kaba efervesan tablet atar. Öğrencilere “Sizce
                               tablet suda neden kayboldu?” sorusunu sorar (SF1). Öğrencilerin cevap vermesi is-
                               tenir (ÜF1). Öğrencilerin verdiği cevaplar arasından çözünme anahtar kelimesini
                               ayrıştırarak çözünme ola yıyla ilgili bir deney yapacaklarını söyler. Ardından sınıfı üç
                               gruba ayırır (FÖOD1). Tüm öğrenciler gruplarda yerini aldıktan sonra öğretmen
                               etkinliğin nasıl yapılacağı ile ilgili tüm grupları bilgilendirir.
         Uygulama Süreci       1. gruba su, şeker, sıvı yağ vb. maddeler verilir.
                               2. gruba karbon, tetraklorür, iyot, şeker vb. maddeler verilir.

                               3. gruba su, etil alkol, yemek tuzu vb. maddeler verilir (İF1).
                               Öğretmen grupların ilk aşamada gözlemleme grubu olacağını söyler. Birinci grup-
                               tan iki farklı kaba su koyarak kaplardan birine şeker diğerine yağ eklemelerini ve
                               iyice karıştırarak yeterince beklemelerini söyler (SF2).



                                                                                                         101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106