Page 96 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen desteklenmesi gereken öğrencilere gitmek istediği gruba seçim
yapma konusunda destek verebilir. Öğrenciyi ilgi ve yeteneği doğrultusunda bir
gruba doğrudan dahil edebilir.
Süreç SF2: Öğrencilerden alternatif olarak ilişkileri çizmeleri veya modellemeleri
istenebilir.
SF3: Konu özeti video veya sunu ile gösterilebilir. Konu özeti basılı materyal olarak
öğrencilere verilebilir.
ÜF1: Öğretmen, hazırlanacak kitap sayfasıyla ilgili örnek tasarımlar verebilir. Ta-
sarım yapmada zorlanan gruplara yönlendirmeler yaparak yardımcı olabilir. Araş-
tırma sonuçları poster, dijital sunum, video gibi farklı şekillerde de istenebilir.
ÜF2: Öğrenciler, bilgi notu hazırlarken, öğretmen ihtiyacı olan öğrencilerin, hangi
konuyu araştıracaklarına dair anahtar kelimeler ve ipuçlarının bulunduğu bir ça-
lışma kâğıdı verebilir. İhtiyaç duyan öğrencilerden van der Waals denklemi, gerçek
Ürün
gazların davranışı, gaz yasalarının atmosferik olaylara etkisi vb. konuları araştır-
maları istenebilir. Araştırma sonuçlarını görseller, grafikler ve videolar ile destekle-
meleri beklenebilir.
ÜF3: Simülasyonu uygulamada zorluk yaşayan öğrencilere öğretmen veya akran
desteği sağlanabilir . Görmede güçlük yaşayan öğrencilere de tablet vb. araçlarla
uygulama yaptırılabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Fiziksel Öğrenme ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Canlandırma için sınıf ortamı öğrencilerin rahatça hareket edecekleri şe-
kilde düzenlenebilir.
96