Page 96 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Öğretmen desteklenmesi gereken öğrencilere gitmek istediği gruba  seçim
                               yapma konusunda destek verebilir.  Öğrenciyi ilgi ve yeteneği doğrultusunda bir
                               gruba doğrudan dahil edebilir.

         Süreç                 SF2:  Öğrencilerden  alternatif  olarak  ilişkileri  çizmeleri  veya  modellemeleri
                               istenebilir.

                               SF3: Konu özeti video veya sunu ile gösterilebilir. Konu özeti basılı materyal olarak
                               öğrencilere verilebilir.

                               ÜF1: Öğretmen, hazırlanacak kitap sayfasıyla ilgili örnek tasarımlar verebilir. Ta-
                               sarım yapmada zorlanan gruplara yönlendirmeler yaparak yardımcı olabilir. Araş-
                               tırma sonuçları poster, dijital sunum, video gibi farklı şekillerde de istenebilir.
                               ÜF2: Öğrenciler, bilgi notu hazırlarken, öğretmen ihtiyacı olan öğrencilerin, hangi
                               konuyu araştıracaklarına dair anahtar kelimeler ve ipuçlarının bulunduğu bir ça-
                               lışma kâğıdı verebilir. İhtiyaç duyan öğrencilerden van der Waals denklemi, gerçek
         Ürün
                               gazların davranışı, gaz yasalarının atmosferik olaylara etkisi vb. konuları araştır-
                               maları istenebilir. Araştırma sonuçlarını görseller, grafikler ve videolar ile destekle-
                               meleri beklenebilir.

                               ÜF3: Simülasyonu uygulamada zorluk yaşayan öğrencilere öğretmen veya akran
                               desteği sağlanabilir . Görmede güçlük yaşayan öğrencilere de tablet vb. araçlarla
                               uygulama yaptırılabilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
                               düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Fiziksel Öğrenme      ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri
                               FÖOD2: Canlandırma için sınıf ortamı öğrencilerin rahatça hareket edecekleri şe-
                               kilde düzenlenebilir.






































    96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101