Page 93 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Soru Kâğıdı
Öğrencinin adı soyadı: Sınıfı:
Soru Çözüm
Soru:
2H + O → 2H O tepkimesine göre
2
2
2
4 mol H O elde edebilmek için kaç mol
2
H , kaç mol O gerekir?
2
2
Çözümü:
2H + O → 2H O
2 2 2
denklemine göre 2 mol H O oluşturmak
2
için 2 mol H ve 1 mol O harcamak
2
2
gerekir.
Burada yer alan katsayılara göre;
4 mol H O oluşturmak için,
2
4 mol H ve 2 mol O kullanmak gerekir.
2
2
N + 3H → 2NH tepkimesine göre N + 3H → 2NH
2
2
3
2
2
3
6 mol H harcandığında kaç mol N denkleminde yer alan katsayılara göre;
2
2
harcanır ve oluşan NH kaç mol olur?
3
3 mol H harcanınca;
2
1 mol N harcanır ve 2 mol NH oluşur.
2 3
6 mol H harcanınca,
2
2 mol N harcanır ve 4 mol NH oluşur.
3
2
Soru kâğıdı, çözüm kısmı katlanarak gruplara dağıtılır. Gruplar, ilk soruyu ve çö-
zümünü inceler. Ardından diğer soruyu kendileri çözmeye çalışır. Çözümlerini yap-
tıktan sonra katlanan kısmı açarak kâğıttaki çözümü kendi çözümüyle karşılaştırır
(ÜF2).
Öğretmen, etkinlikteki soruların benzerlerini etkileşimli tahtada yansıtır (İF3).
Yansıtılan örnek soruların bazıları çözülmemiş, bazılarında hatalı çözüm yapılmış,
bazılarının da çözümü yarım bırakılmış olacak şekilde düzenlenir (İF4). Öğrenciler
yansıtılan soruları tahtada çözer (ÜF3). Öğretmen ve çözümü izleyen diğer öğren-
Değerlendirme
ciler, soruyu çözen öğrenciye uygun geri bildirim verir.
Öğrenciler süreçte soru kâğıdı ve etkileşimli tahtada soruların çözümleri ile değer-
lendirilir (ÜF4).
93