Page 88 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Mol’ ün Serüveni
Konu Mol Kavramı
Maddelerin miktarını ifade etmek için ölçülebilir (kütle, tanecik sayısı vb.) özellikleri
belirler.
Öğrenme Hedefleri Maddelerin aynı sayıda tanecik içeren örneklerinin kütlesini ölçer.
Maddelerin tanecik sayısını ifade etmek için yaptığı işlemlere uygun tanım
yapar.
9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi, etkileşimli tahta,
Materyaller tablet, bilgisayar vb. hassas terazi, küçük tanecikli maddeler (nohut, pirinç, merci-
mek, fasulye vb.), spatül veya kaşık , bir kutu kibrit, oyun hamuru, renkli boncuklar
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte iş birlikli öğrenme, doğrudan anlatım, özetleme, küçük grup, soru ce-
vap, beyin fırtınası yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
İş Birlikli Öğrenme: Etkinlik sürecinde, öğrenciler öğretmenin belirlediği malze-
melere göre gruplara ayrılırken, hazır bulunuşluk düzeyleri göz önünde bulundu-
rularak dengeli gruplar oluşturulur. Grup içi iş birliği teşvik edilir ve akran desteğine
ihtiyaç duyan öğrencilere uygun yönlendirmeler yapılır. Etkinlik süreci tüm grupla-
ra ayrıntılı olarak anlatılır. Değerlendirme aşamasında, bireysel çalışmak isteyen
öğrencilere bu imkân sunulabilir veya grup sayısı artırılarak daha küçük gruplar
oluşturulabilir.
Doğrudan Anlatım: Bu etkinlikte öğretmen tarafından öğrencilere etkinliğe girişte
ve süreçte konuyla ilgili kavramların tanımı yapılır. Etkinlik sürecinde, öğrencilerin
etkinliğin kimya ile olan bağlantısını doğru şekilde kurabilmeleri için gerekli açıkla-
Etkinlik Açıklaması
malar yapılır.
Özetleme: Öğretmen, etkinlikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması için öğrenci-
lerden mol ve konuyla ilgili kavramları kısaca ifade etmelerini ve yansıtma notları
hazırlamalarını ister.
Küçük Grup: Öğrenciler, ölçüm yapmak ve yansıtma notu yazmak için daha küçük
gruplara ayrılabilir.
Soru- Cevap: Öğretmen, dersin başında öğrencileri konu hakkında fikir sahibi yap-
mak, derse katılımı ve etkileşimi artırmak için sorular sorabilir.
Beyin Fırtınası: Grup içindeki öğrencilere kümeleme birimine bir isim bulabilmek
için beyin fırtınası yaptırılabilir. Konuya uygun akıllarına gelen isimleri söylerler.
Grup üyeleri isimlerden birine karar verir.
Öğretmen tarafından tahtaya “MOL” yazılarak süreç başlatılır. Mol kavramının ta-
rihsel gelişimini somut olarak görebilmesi için tahtaya zaman çizelgesi çizer (İF1).
Mol kavramının nasıl geliştiğini ve bilim insanlarının süreçteki katkılarıyla ilgili so-
rular sorar (SF1). Öğrencilerden gelen doğru cevapları zaman çizelgesine yazar.
Uygulama Süreci
Öğretmen, zaman çizelgesinde eksik kalan bilgileri tamamlar.
Öğrenciler tarafından referans alınacak maddeler (nohut, mercimek, pirinç vb.)
belirlenir. Öğrenciler, belirlenen madde sayısı kadar gruplara ayrılır.
88