Page 88 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Mol’ ün Serüveni
         Konu                  Mol Kavramı
                               Maddelerin miktarını ifade etmek için ölçülebilir (kütle, tanecik sayısı vb.) özellikleri
                               belirler.
         Öğrenme Hedefleri     Maddelerin aynı sayıda tanecik içeren örneklerinin kütlesini ölçer.
                               Maddelerin  tanecik  sayısını  ifade  etmek  için  yaptığı  işlemlere  uygun  tanım
                               yapar.
                               9. Sınıf Kimya Ders Kitabı, EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi, etkileşimli tahta,
         Materyaller           tablet, bilgisayar vb. hassas terazi, küçük tanecikli maddeler (nohut, pirinç, merci-
                               mek, fasulye vb.), spatül veya kaşık , bir kutu kibrit, oyun hamuru, renkli boncuklar
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte  iş birlikli öğrenme, doğrudan anlatım, özetleme, küçük grup, soru ce-
                               vap, beyin fırtınası yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Etkinlik  sürecinde,  öğrenciler  öğretmenin  belirlediği  malze-
                               melere göre gruplara ayrılırken, hazır bulunuşluk düzeyleri göz önünde bulundu-
                               rularak dengeli gruplar oluşturulur. Grup içi iş birliği teşvik edilir ve akran desteğine
                               ihtiyaç duyan öğrencilere uygun yönlendirmeler yapılır. Etkinlik süreci tüm grupla-
                               ra ayrıntılı olarak anlatılır. Değerlendirme aşamasında, bireysel çalışmak isteyen
                               öğrencilere bu imkân sunulabilir veya grup sayısı artırılarak daha küçük gruplar
                               oluşturulabilir.
                               Doğrudan Anlatım: Bu etkinlikte öğretmen tarafından öğrencilere etkinliğe girişte
                               ve süreçte konuyla ilgili kavramların tanımı yapılır. Etkinlik sürecinde, öğrencilerin
                               etkinliğin kimya ile olan bağlantısını doğru şekilde kurabilmeleri için gerekli açıkla-
         Etkinlik Açıklaması
                               malar yapılır.
                               Özetleme: Öğretmen, etkinlikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması için öğrenci-
                               lerden mol ve konuyla ilgili kavramları kısaca ifade etmelerini ve yansıtma notları
                               hazırlamalarını ister.
                               Küçük Grup: Öğrenciler, ölçüm yapmak ve yansıtma notu yazmak için daha küçük
                               gruplara ayrılabilir.
                               Soru- Cevap: Öğretmen, dersin başında öğrencileri konu hakkında fikir sahibi yap-
                               mak, derse katılımı ve etkileşimi artırmak için  sorular sorabilir.
                               Beyin Fırtınası: Grup içindeki öğrencilere kümeleme birimine bir isim bulabilmek
                               için  beyin  fırtınası  yaptırılabilir.  Konuya  uygun  akıllarına  gelen  isimleri  söylerler.
                               Grup üyeleri isimlerden birine karar verir.
                               Öğretmen tarafından tahtaya “MOL” yazılarak süreç başlatılır. Mol kavramının ta-
                               rihsel gelişimini somut olarak görebilmesi için tahtaya zaman çizelgesi çizer (İF1).
                               Mol kavramının nasıl geliştiğini ve bilim insanlarının süreçteki katkılarıyla ilgili so-
                               rular sorar (SF1). Öğrencilerden gelen doğru cevapları zaman çizelgesine yazar.
         Uygulama Süreci
                               Öğretmen, zaman çizelgesinde eksik kalan bilgileri tamamlar.
                               Öğrenciler  tarafından  referans  alınacak  maddeler  (nohut,  mercimek,  pirinç  vb.)
                               belirlenir. Öğrenciler, belirlenen madde sayısı kadar gruplara ayrılır.


    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93