Page 83 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Yukarıdaki örnek yapılandırılmış grid için değerlendirme:
Doğru Cevaplar:
I. 5, 7 ve 9
II. 2
III. 1, 3, 4, 6 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “5, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış se-
çilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değe-
re 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 2 / 6 = 0,33 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,65 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
• Sesli kitaplar ve altyazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik etme
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.)
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler sunma
83