Page 83 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Yukarıdaki örnek yapılandırılmış grid için değerlendirme:
                               Doğru Cevaplar:

                                 I. 5, 7 ve 9
                                 II. 2
                                III. 1, 3, 4, 6 ve 8

                               Örnek 1:
                               Öğrenci I. soru için “5, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                               Bu durumda;

                               C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış se-
                               çilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre

                               C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                               Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
                               Yukarıdaki  formül  uygulandığında  sonucun  1  olduğu  görülmektedir.  Bu  değe-
                               re  1  eklenip  5  ile  çarpılınca  elde  edilen  sonuç  olan  10  öğrencinin  aldığı  puanı
                               göstermektedir.

                               (1 + 1) · 5 = 10 puan
                               Örnek 2:

                               Öğrenci I. soru için “1, 2, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                               Bu durumda;
                               C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
                               (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 2 / 6 = 0,33 olacaktır.

                               Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,65 öğrencinin
                               aldığı puanı göstermektedir.

                                 •  Sesli kitaplar ve altyazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme

                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik etme
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.)
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler sunma






                                                                                                         83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88