Page 79 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 11

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.10.1.3.  Kimyasal  tepkime  türlerinin  oluşum  sürecine  ilişkin  bilimsel  gözlem
         Dönüştürülecek        yapabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Tepkime türlerinin (çökelme, indirgenme-yükseltgenme, asit-baz) oluşum süre-
                               cine ilişkin gözlemlenebilir göstergeleri (renk değişimi, çökelek oluşumu, enerji de-
                               ğişimi, gaz çıkışı) tanımlar.
         Basamaklandırılmış    b) Tepkime türlerinin oluşum sürecine ilişkin gözlemlenebilir göstergelere yönelik
         Bilgi Birimleri
                               veri toplar ve kaydeder.
                               c) Tepkimelerin oluşum sürecine ilişkin verileri sembolik ve alt mikro seviyedeki gös-
                               terimlerle açıklar.
                               8.Sınıf 4. Ünite
                               F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.

         Ön Koşul Beceriler/   10. Sınıf 1. Tema
         Temel Kabuller
                               KİM.10.1.1. Kimyasal değişimlere ilişkin kanıtları belirlemeye yönelik bilimsel göz-
                               lem yapabilme
                               KİM.10.1.2. Kimyasal tepkimelerin oluşumunu açıklamak için model oluşturabilme
                               Öğrenci  bir  kimyasal  tepkimenin  gerçekleşip  gerçekleşmediğini  gösteren  ka-
                               nıtların  neler  olabileceğini  tahmin  etmede  ve  bunları  yorumlamada  sınırlılık
                               yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Kimyasal tepkime türlerini tanımada sınırlılık yaşayabilir.
                               Tepkime türlerin oluşum süreçlerinde gözlemlerinin sembolik gösterimini yapmada
                               ve alt mikro seviyede ifade etmede problem yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: İhtiyaç duyan öğrenciler için çalışma kâğıdındaki yazılar daha büyük harfler-
                               le yazılabilir. Sorulara cevap vermekte zorlanan öğrenci bir akranıyla eşleştirilerek
                               birlikte cevaplandırmaları sağlanabilir. Öğretmen tarafından ipuçları verilerek so-
         İçerik                rulara yanıt vermesi sağlanabilir.

                               İF2: Farklı tepkime türlerini içeren denklemlerin bulunduğu bilgi kartları görmekte
                               zorlanan öğrenciler için yazıları büyütülerek veya kabartılarak verilebilir.

                               SF1: Öğretmen videoda gösterilen tepkimeyi herkesin görebileceği şekilde tahtaya
                               yazabilir:
                               Pb(NO ) (suda) + 2KI(suda) → PbI (k)↓ + 2KNO (suda) örneğinde olduğu gibi ürü-
                                      3 2
                                                             2
                                                                         3
                               nü renklendirip sembollerle ifade edebilir. Bu örnekten yola çıkarak diğer videolar-
         Süreç
                               daki tepkimeleri benzer şekilde öğrencilerden yazmaları istenebilir. Videolar izle-
                               nirken gereken durumlarda öğretmen videoyu durdurarak sorular sorabilir.
                               SF2: Seçim tablosu verilerek öğrencinin ilgi duyduğu konuyu çalışmasına fırsat ve-
                               rilebilir. Bireysel çalışmak isteyen öğrenci için gerekli düzenlemeler yapılabilir.





                                                                                                         79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84