Page 79 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 11
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.10.1.3. Kimyasal tepkime türlerinin oluşum sürecine ilişkin bilimsel gözlem
Dönüştürülecek yapabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Tepkime türlerinin (çökelme, indirgenme-yükseltgenme, asit-baz) oluşum süre-
cine ilişkin gözlemlenebilir göstergeleri (renk değişimi, çökelek oluşumu, enerji de-
ğişimi, gaz çıkışı) tanımlar.
Basamaklandırılmış b) Tepkime türlerinin oluşum sürecine ilişkin gözlemlenebilir göstergelere yönelik
Bilgi Birimleri
veri toplar ve kaydeder.
c) Tepkimelerin oluşum sürecine ilişkin verileri sembolik ve alt mikro seviyedeki gös-
terimlerle açıklar.
8.Sınıf 4. Ünite
F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.
Ön Koşul Beceriler/ 10. Sınıf 1. Tema
Temel Kabuller
KİM.10.1.1. Kimyasal değişimlere ilişkin kanıtları belirlemeye yönelik bilimsel göz-
lem yapabilme
KİM.10.1.2. Kimyasal tepkimelerin oluşumunu açıklamak için model oluşturabilme
Öğrenci bir kimyasal tepkimenin gerçekleşip gerçekleşmediğini gösteren ka-
nıtların neler olabileceğini tahmin etmede ve bunları yorumlamada sınırlılık
yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Kimyasal tepkime türlerini tanımada sınırlılık yaşayabilir.
Tepkime türlerin oluşum süreçlerinde gözlemlerinin sembolik gösterimini yapmada
ve alt mikro seviyede ifade etmede problem yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İhtiyaç duyan öğrenciler için çalışma kâğıdındaki yazılar daha büyük harfler-
le yazılabilir. Sorulara cevap vermekte zorlanan öğrenci bir akranıyla eşleştirilerek
birlikte cevaplandırmaları sağlanabilir. Öğretmen tarafından ipuçları verilerek so-
İçerik rulara yanıt vermesi sağlanabilir.
İF2: Farklı tepkime türlerini içeren denklemlerin bulunduğu bilgi kartları görmekte
zorlanan öğrenciler için yazıları büyütülerek veya kabartılarak verilebilir.
SF1: Öğretmen videoda gösterilen tepkimeyi herkesin görebileceği şekilde tahtaya
yazabilir:
Pb(NO ) (suda) + 2KI(suda) → PbI (k)↓ + 2KNO (suda) örneğinde olduğu gibi ürü-
3 2
2
3
nü renklendirip sembollerle ifade edebilir. Bu örnekten yola çıkarak diğer videolar-
Süreç
daki tepkimeleri benzer şekilde öğrencilerden yazmaları istenebilir. Videolar izle-
nirken gereken durumlarda öğretmen videoyu durdurarak sorular sorabilir.
SF2: Seçim tablosu verilerek öğrencinin ilgi duyduğu konuyu çalışmasına fırsat ve-
rilebilir. Bireysel çalışmak isteyen öğrenci için gerekli düzenlemeler yapılabilir.
79