Page 74 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Yeşil Kimya
Konu Sürdürülebilirlik
Evsel atıkları kullanarak gümüş ve bakır nanoparçacık elde etmek üzere deneyler
planlar.
Farklı evsel atıklardan gümüş ve bakır nanoparçacık eldesine ilişkin deney verilerini
analiz eder.
Metaller, alaşımlar ve metal nanoparçacıkların ekosistemdeki etkilerine ilişkin
Öğrenme Hedefleri problemleri (sucul sistemde ve toprakta ağır metal birikimi, metal nanoparçacıkla-
rın sucul sistemden uzaklaştırılamaması sorunu vb.) belirler.
Belirlediği problemlerin ekosistem üzerindeki etkilerini özetler.
Problemin çözümüne yönelik önermelere ilişkin akıl yürütür.
Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
Gerekli kimyasallar (gümüş nitrat, sodyum sitrat, bakır sülfat, askorbik asit), (so-
ğan kabuğu, nar kabuğu gibi meyve-sebze atıkları), hassas terazi, mezür(dereceli
Materyaller
silindir), ısıtıcı (varsa ısıtıcılı manyetik karıştırıcı ve balığı), cam baget, 9. Sınıf Kimya
Ders Kitabı
Süre 4 ders saati
Bu etkinlikte; işbirlikli öğrenme, soru-cevap yöntemi, deney, gözlem, özetleme gibi
yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler deney sürecine başlamadan önce belirli sayıda
gruplara ayrılır. Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dik-
kate alınır. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.
Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
bildirimler verilir.
Etkinlik Açıklaması
Deney: Öğrencilerin soyut kavramları somutlaştırmaları sağlanır. Öğretmen, öğ-
rencilere bilimsel yöntemleri uygulama fırsatı sunar. Öğrencilerin deneyde elde
edilen verileri kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeleri ve derse katı-
lımlarının artması sağlanır.
Gözlem: Bu etkinlikte öğrenciler deneyin nasıl gerçekleştiğini, nelere dikkat edil-
mesi gerektiğini gözlemler.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıyla
en önemli noktaları kısaca ifade eder ve tahtaya yazar.
“Öğrencilere yeşil kimya hakkında görüşleriniz nelerdir?” sorusu sorularak derse gi-
riş yapılır. Öğretmen her öğrencinin söylediği ifadeden bir anahtar kelime seçerek
tahtaya yazar. Öğretmen tüm öğrencilerden cevapları aldıktan sonra ortaya çıkan
kelimeleri de dikkate alarak yeşil kimyanın neden önemli olduğunu vurgular (SF1).
Uygulama Süreci
Ardından öğretmen yeşil kimyanın içeriği olan nanoparçacık ve sürdürülebilirlik ko-
nusunu etkileşimli bir sunum hazırlayarak anlatır (SF2). Öğrencilere, nano ölçeğini
anlamalarına yardımcı olacak karşılaştırmalar görsellerle gösterilir. Öğretmen “İn-
san saçının genişliği yaklaşık 80.000-100.000 nanometredir.
74