Page 74 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 74

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Yeşil Kimya
         Konu                  Sürdürülebilirlik
                               Evsel atıkları kullanarak gümüş ve bakır nanoparçacık elde etmek üzere deneyler
                               planlar.
                               Farklı evsel atıklardan gümüş ve bakır nanoparçacık eldesine ilişkin deney verilerini
                               analiz eder.
                               Metaller,  alaşımlar  ve  metal  nanoparçacıkların  ekosistemdeki  etkilerine  ilişkin
         Öğrenme Hedefleri     problemleri (sucul sistemde ve toprakta ağır metal birikimi, metal nanoparçacıkla-
                               rın sucul sistemden uzaklaştırılamaması sorunu vb.) belirler.

                               Belirlediği problemlerin ekosistem üzerindeki etkilerini özetler.
                               Problemin çözümüne yönelik önermelere ilişkin akıl yürütür.
                               Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
                               Gerekli kimyasallar (gümüş nitrat, sodyum sitrat, bakır sülfat, askorbik asit), (so-
                               ğan kabuğu, nar kabuğu gibi meyve-sebze atıkları), hassas terazi, mezür(dereceli
         Materyaller
                               silindir), ısıtıcı (varsa ısıtıcılı manyetik karıştırıcı ve balığı), cam baget, 9. Sınıf Kimya
                               Ders Kitabı

         Süre                  4 ders saati
                               Bu etkinlikte; işbirlikli öğrenme, soru-cevap yöntemi, deney, gözlem, özetleme gibi
                               yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Öğrenciler  deney  sürecine  başlamadan  önce  belirli  sayıda
                               gruplara ayrılır. Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dik-
                               kate alınır. Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.

                               Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
                               Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
                               bildirimler verilir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Deney: Öğrencilerin soyut kavramları somutlaştırmaları sağlanır. Öğretmen, öğ-
                               rencilere  bilimsel  yöntemleri  uygulama  fırsatı  sunar.  Öğrencilerin  deneyde  elde
                               edilen verileri kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeleri ve derse katı-
                               lımlarının artması sağlanır.
                               Gözlem: Bu etkinlikte öğrenciler deneyin nasıl gerçekleştiğini, nelere dikkat edil-
                               mesi gerektiğini gözlemler.
                               Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıyla
                               en önemli noktaları kısaca ifade eder ve tahtaya yazar.
                               “Öğrencilere yeşil kimya hakkında görüşleriniz nelerdir?” sorusu sorularak derse gi-
                               riş yapılır. Öğretmen her öğrencinin söylediği ifadeden bir anahtar kelime seçerek
                               tahtaya yazar. Öğretmen tüm öğrencilerden cevapları aldıktan sonra ortaya çıkan
                               kelimeleri de dikkate alarak yeşil kimyanın neden önemli olduğunu vurgular (SF1).
         Uygulama Süreci
                               Ardından öğretmen yeşil kimyanın içeriği olan nanoparçacık ve sürdürülebilirlik ko-
                               nusunu etkileşimli bir sunum hazırlayarak anlatır (SF2). Öğrencilere, nano ölçeğini
                               anlamalarına yardımcı olacak karşılaştırmalar görsellerle gösterilir. Öğretmen “İn-
                               san saçının genişliği yaklaşık 80.000-100.000 nanometredir.


    74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79