Page 72 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF2: Desteklenmesi gereken öğrencilere araştırılması istenilen konu başlıkları işa-
                               retlenerek verilebilir. Kimyasal atıkların zararlarını içeren bilgilerin yer aldığı gör-
                               seller öğrencilere verilebilir.

                               İF3: Nar kabuğu, nane, atık çay, meyve suyu fabrikalarının posaları vb. evsel atık-
                               larla da deney uygulanabilir.

                               İF4: İnfografikteki bilgilerin içeriği sadeleştirilebilir, yazıların puntosu büyütülebilir.
                               Görseller çeşitlendirilerek kontrast ayarlaması yapılabilir.

                               İF5: Nano parçacıkların kristal şekillerini gösteren görsele ihtiyaç duyan öğrenciler
                               için görsel büyütülebilir.

                               İF6: Soruların içeriği öğrencinin bilgi düzeyine göre sadeleştirilebilir. Çalışma kâğı-
                               dındaki yazılar büyütülebilir.
                               SF1: Öğretmen dersten önce yeşil kimyanın içeriği olan nanoparçacık ve sürdürüle-
                               bilirlik sunusunu, desteklenmesi gereken öğrencilere verebilir. Konuyla ilgili anahtar
                               kelimelerin altını çizebilir, renklendirerek işaretleyebilir. Cevap vermekte zorluk çe-
                               ken öğrencilere, öğretmen hatırlatıcı ipuçları verebilir.

                               SF2: Öğretmen yeşil kimyanın içeriğiyle ilgili görselleri ihtiyaç duyan öğrencilere
                               verebilir. Öğrencilere konuyla ilgili video izletebilir.

                               SF3:  Kimyasal  yöntem  istasyonundaki  deney  sürecinin  öğrenci  tarafından  yöne-
                               tilmesi istenebilir. Öğrenci desteklenmesi gereken öğrenciler arasından seçilebilir.
                               Deneyin süreçleriyle ilgili sorular sorularak öğrencilerin süreçle ilgili gözlemlerini ve
                               vardığı sonuçları ifade etmeleri sağlanabilir.
                               SF4: Sonuçları gözlemek için birinci istasyona dönen öğrencilere deney sonucuyla
         Süreç                 ilgili sorular sorulabilir. Desteklenmesi gereken öğrencilere kimyasal atıkların za-
                               rarları anlatılabilir.
                               SF5:  Karıştırma  işlemi  desteklenmesi  gereken  öğrenciye  yaptırılabilir.  Öğretmen
                               yapılması gerekenleri söyleyerek öğrenciyi yönlendirebilir.
                               SF6: Süzme işlemi desteklenmesi gereken öğrencilere, öğretmenin yönlendirmele-
                               riyle yaptırılabilir.
                               SF7:  Öğrenciler  açık  sarı  olan  çözeltinin  renginin  neden  değiştiğine  dair  sorular
                               sormaları için öğretmen tarafından yönlendirilebilir. Öğretmen sorular sorarak çö-
                               zeltinin renk değişiminin temelinde yatan süreçleri öğrencilerden gelen cevaplarla
                               özetleyerek anlatabilir. Konuyla ilgili bilgi kartları dağıtabilir.
                               SF8: Öğretmen deney sürecini planlamada güçlük çeken öğrencilere deney planla-
                               ma sürecinin basamaklarını verebilir.

                               ÜF1:Bilgileri  yazmak  yerine,  öğrencilerden  ders  materyallerinden  ilgili  görselleri
                               kesip yapıştırmaları istenebilir. Not almada güçlük çeken öğrencilere çizim yapma
                               veya konuyla ilgili anahtar kelimelerin yazılı olduğu ipucu kartları kullanma gibi al-
         Ürün                  ternatif öğrenme yöntemleri sunulabilir.
                               ÜF2: Öğrencilerin hazırlayacağı posterin şablonu ihtiyaç duyan öğrencilere veri-
                               lebilir. Poster hazırlamaları için kolaj hâlinde  resimlerin yer aldığı A4 boyutunda
                               basılı materyal verilebilir.





    72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77