Page 72 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF2: Desteklenmesi gereken öğrencilere araştırılması istenilen konu başlıkları işa-
retlenerek verilebilir. Kimyasal atıkların zararlarını içeren bilgilerin yer aldığı gör-
seller öğrencilere verilebilir.
İF3: Nar kabuğu, nane, atık çay, meyve suyu fabrikalarının posaları vb. evsel atık-
larla da deney uygulanabilir.
İF4: İnfografikteki bilgilerin içeriği sadeleştirilebilir, yazıların puntosu büyütülebilir.
Görseller çeşitlendirilerek kontrast ayarlaması yapılabilir.
İF5: Nano parçacıkların kristal şekillerini gösteren görsele ihtiyaç duyan öğrenciler
için görsel büyütülebilir.
İF6: Soruların içeriği öğrencinin bilgi düzeyine göre sadeleştirilebilir. Çalışma kâğı-
dındaki yazılar büyütülebilir.
SF1: Öğretmen dersten önce yeşil kimyanın içeriği olan nanoparçacık ve sürdürüle-
bilirlik sunusunu, desteklenmesi gereken öğrencilere verebilir. Konuyla ilgili anahtar
kelimelerin altını çizebilir, renklendirerek işaretleyebilir. Cevap vermekte zorluk çe-
ken öğrencilere, öğretmen hatırlatıcı ipuçları verebilir.
SF2: Öğretmen yeşil kimyanın içeriğiyle ilgili görselleri ihtiyaç duyan öğrencilere
verebilir. Öğrencilere konuyla ilgili video izletebilir.
SF3: Kimyasal yöntem istasyonundaki deney sürecinin öğrenci tarafından yöne-
tilmesi istenebilir. Öğrenci desteklenmesi gereken öğrenciler arasından seçilebilir.
Deneyin süreçleriyle ilgili sorular sorularak öğrencilerin süreçle ilgili gözlemlerini ve
vardığı sonuçları ifade etmeleri sağlanabilir.
SF4: Sonuçları gözlemek için birinci istasyona dönen öğrencilere deney sonucuyla
Süreç ilgili sorular sorulabilir. Desteklenmesi gereken öğrencilere kimyasal atıkların za-
rarları anlatılabilir.
SF5: Karıştırma işlemi desteklenmesi gereken öğrenciye yaptırılabilir. Öğretmen
yapılması gerekenleri söyleyerek öğrenciyi yönlendirebilir.
SF6: Süzme işlemi desteklenmesi gereken öğrencilere, öğretmenin yönlendirmele-
riyle yaptırılabilir.
SF7: Öğrenciler açık sarı olan çözeltinin renginin neden değiştiğine dair sorular
sormaları için öğretmen tarafından yönlendirilebilir. Öğretmen sorular sorarak çö-
zeltinin renk değişiminin temelinde yatan süreçleri öğrencilerden gelen cevaplarla
özetleyerek anlatabilir. Konuyla ilgili bilgi kartları dağıtabilir.
SF8: Öğretmen deney sürecini planlamada güçlük çeken öğrencilere deney planla-
ma sürecinin basamaklarını verebilir.
ÜF1:Bilgileri yazmak yerine, öğrencilerden ders materyallerinden ilgili görselleri
kesip yapıştırmaları istenebilir. Not almada güçlük çeken öğrencilere çizim yapma
veya konuyla ilgili anahtar kelimelerin yazılı olduğu ipucu kartları kullanma gibi al-
Ürün ternatif öğrenme yöntemleri sunulabilir.
ÜF2: Öğrencilerin hazırlayacağı posterin şablonu ihtiyaç duyan öğrencilere veri-
lebilir. Poster hazırlamaları için kolaj hâlinde resimlerin yer aldığı A4 boyutunda
basılı materyal verilebilir.
72