Page 76 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 76

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen posterler tamamlandıktan sonra öğrencileri bir önceki istasyona tekrar
                               yönlendirir. Ardından evsel atık hazırlama istasyonuna dönerek 30 dakika bekle-
                               tilmiş karışımı süzgeç kağıdı kullanarak süzer. Süzüntü, Nanoparçacık elde etme
                               istasyonunda kullanılmak üzere ayrılır (SF6).
                                 5. Nanoparçacık elde etme İstasyonu:

                               Evsel atıklardan ekstrakte edilerek hazırlanan 10 mL özüt 1 mM, 100 mL AgNO
                                                                                                       3
                               çözeltisine ilave edilir. 70-80°C sıcaklıkta sürekli karıştırılarak 30 dakika bekleti-
                               lir. Başlangıçta açık sarı olan çözelti rengi yavaş yavaş koyu kahve renge dönüşür
                               (SF7). Bu aşamada öğretmen etkileşimli tahtada nano parçacıkların kristal şekille-
                               rini gösteren SEM (Scanning Electron Microscope) görüntüsünü arka planda açar
                               http://meb.ai/jbXwk7 (İF5). Öğrencilere görselden de yararlanarak çözeltinin renk
                               değişiminin temelinde yatan süreç hakkında bilgi verilir (SF7).

                               Ardından öğrenciler dört gruba ayrılır (FÖOD1). Benzer bir deneyi alternatif ola-
                               rak nasıl yapabileceklerine ilişkin bir deney süreci planlamaları istenir (SF8). Her
                               gruptan bir temsilci seçilir. Planladıkları deney süreçlerini tahtada anlatmaları is-
                               tenir (ÜF3). Öğretmen planlanan alternatif deney süreçlerine ilişkin yapılabilirlik,
                               doğruluk, yeşil kimya vb. başlıklar çerçevesinde değerlendirerek tüm etkinliğin ge-
                               nel özetini yapmış olur.
                               Öğrencilerden grup performans görevi olarak yeşil kimya ile ilgili bir derleme ma-
                               kalesi  yazmaları  istenir  (ÜF4).  Ayrıca  deneyin  yapılışını  gözlemleyen  öğrencilere
                               dersin sonunda aşağıdaki soruların sorulduğu çalışma kâğıdı dağıtılır (İF6).

                                 1. Gümüş iyonlarının tane boyutu hakkında neler düşünüyorsunuz?
         Değerlendirme
                                 2. Renk değişikliğinin nedenleri nelerdir? vb. sorular yöneltilebilir.
                                 3. Evsel  atıklardaki  bileşenlerin  hangi  görevi  yerine  getirdiğini  tahmin  etmeleri
                                   istenir.
                               Çalışma kâğıdında verdikleri cevaplara göre öğrenciler değerlendirilir (ÜF5).
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                 •  İşitsel bilgilere alternatif olarak video veya animasyon gibi seçenekler sunma
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri         •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler sunma
                                 •  Farklı zorluk ve destek düzeylerinde çeşitlilik gösteren seçenekler sunma

                                 •  İşbirliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler sunma







    76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81