Page 81 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 81

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Tepkime Türlerini Öğreniyorum
         Konu                  Kimyasal Tepkime Türleri
                               Tepkime türlerinin (çökelme, indirgenme - yükseltgenme, asit - baz) oluşum süreci-
                               ne ilişkin gözlemlenebilir göstergeleri (renk değişimi, çökelek oluşumu, enerji deği-
                               şimi, gaz çıkışı) tanımlar.

         Öğrenme Hedefleri     Tepkime türlerinin oluşum sürecine ilişkin gözlemlenebilir göstergelere yönelik veri
                               toplar ve kaydeder.

                               Tepkimelerin oluşum sürecine ilişkin verileri sembolik ve alt mikro seviyedeki göste-
                               rimlerle açıklar.

                               10. Sınıf Kimya Ders Kitabı, EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi, fon kartonu,
         Materyaller           kalem, renkli boyalar, farklı tepkime türlerini içeren denklemlerin bulunduğu bilgi
                               kartları
         Süre                  2 ders saati
                               Bu  etkinlikte  doğrudan  anlatım,  tartışma,  seçim  tablosu  yöntem  ve  teknikleri
                               kullanılmıştır.
                               Doğrudan  Anlatım:  Öğretmenin  tepkime  türlerinin  (çökelme,  indirgenme-yük-
                               seltgenme,  asit-baz)  oluşum  sürecine  ilişkin  gözlemlenebilir  göstergeleri  sözel
                               olarak ifade etmesidir. Anlatımı video izleterek resimler göstererek veya sunuyla
                               zenginleştirebilir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Tartışma:  Öğrencilerin  var  olan  bilgilerini  ifade  etmeleri,  akranlarının  fikirlerini
                               dinleyerek yeni bilgiler öğrenmeleri sağlanır. Deneyi tasarlama sürecinde yaratıcı
                               fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayabilir.
                               Seçim Tablosu: Öğrencilerin ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda istedikleri
                               gruba katılımı sağlanabilir. Öğrenciye seçim imkânı sunulması, öğrencinin aktif ka-
                               tılımını ve motivasyonu artırabilir.

                               Öğretmen, öğrencilere tepkime türleri (çökelme, indirgenme-yükseltgenme, asit-
                               baz) ve tepkime türlerinin oluşum sürecine ilişkin gözlemlenebilir göstergeleri (renk
                               değişimi, çökelek oluşumu, enerji değişimi, gaz çıkışı) ile ilgili videolar izleyecekle-
                               rini söyler. Öğrencilere tepkime türleri ve tepkime türlerinin oluşum sürecine ilişkin,
                               gözlemlenebilir göstergelerinin maddeler halinde yazıldığı ve devamının boş bıra-
                               kıldığı çalışma kâğıdı dağıtılır (İF1).Videolarda fark ettikleri gözlemlenebilir gös-
                               tergeleri çalışma kâğıdına yazacaklarını söyler. Sınıf ortamı öğrencilerin videoyu
                               rahatça  görebileceği  şekilde  düzenlenir  (FÖOD1).  Sınıf  ortamı  düzenlendikten
                               sonra  videolar  gösterilir  (SF1).  Öğrenciler  videolardaki  tepkimelerin  oluşum  sü-
         Uygulama Süreci
                               recine ilişkin gözlemlenebilir göstergelerinden yola çıkarak fark ettiklerini çalışma
                               kâğıdında boş bırakılan yerlere yazar (ÜF1).
                               Örnek bir çalışma kâğıdı Ek 1' de (sayfa 84) verilmiştir.
                               Ardından öğrencilere çökelme, indirgenme-yükseltgenme, asit-baz olmak üzere üç
                               başlıktan oluşan seçim tablosu verilir (SF2). Öğretmen sınıfın üç gruba ayrılacağını
                               söyler. Öğrenciler çalışmak istedikleri gruba dahil olurlar (FÖOD2). Gruptaki her
                               öğrenci kendi çalışma kâğıdında not ettiği verilerden yola çıkarak gözlem sonuçla-
                               rını diğer öğrencilerle paylaşıp tartışır (SF3).



                                                                                                         81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86