Page 82 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Tartışma sonucunda elde edilen ortak gözlem sonuçları not edilir. Grup üyeleri ara-
                               sından bir sözcü belirlenir. Sözcü grubun ortak gözlem sonuçlarını sınıfla paylaşır
                               (ÜF2).

                               Öğrencilere farklı tepkime türlerini içeren denklemlerin bulunduğu bilgi kartları ve-
                               rilir (İF2). Öğretmen bilgi kartlarını sözel olarak ifade eder. Bilgi kartındaki denk-
                               lemlerden birinin nasıl yazıldığını anlatır (SF4).
                               Gruplar bilgi kartlarından kendi tepkime türüne göre bir tepkime denklemi seçer.
                               Öğrencilerden uygun laboratuvar şartlarında belirledikleri tepkimenin nasıl ger-
                               çekleştiğini gösteren bir deney hayal etmeleri istenir. Öğrencilerden hayal ettikleri
                               deneyin  sürecinin  nasıl  olacağının  tasarlanması  istenir.  Öğrenciler  tasarladıkları
                               deney sürecini ve tepkime sonuçlarını fon kartonunda gösterir. Tepkimenin denkle-
                               mini yazarlar. Bir sözcü tasarladıkları deney sonucunda ifade ettikleri görseli diğer
                               gruplara sunar (ÜF3).

                               Tepkime türleri ve tepkimelerin oluşum süreçleri ile yapılandırılmış grid uygulana-
                               rak öğrenciler değerlendirilir (ÜF4).

                               Yapılandırılmış grid örneğinin görseli aşağıda ve ilgili değerlendirme sayfa 83' te
                               verilmiştir.

                               Yapılandırılmış grid örneği Ek 2' de (sayfa 85) verilmiştir.
                               Grid görseli:













         Değerlendirme































    82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87