Page 82 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Tartışma sonucunda elde edilen ortak gözlem sonuçları not edilir. Grup üyeleri ara-
sından bir sözcü belirlenir. Sözcü grubun ortak gözlem sonuçlarını sınıfla paylaşır
(ÜF2).
Öğrencilere farklı tepkime türlerini içeren denklemlerin bulunduğu bilgi kartları ve-
rilir (İF2). Öğretmen bilgi kartlarını sözel olarak ifade eder. Bilgi kartındaki denk-
lemlerden birinin nasıl yazıldığını anlatır (SF4).
Gruplar bilgi kartlarından kendi tepkime türüne göre bir tepkime denklemi seçer.
Öğrencilerden uygun laboratuvar şartlarında belirledikleri tepkimenin nasıl ger-
çekleştiğini gösteren bir deney hayal etmeleri istenir. Öğrencilerden hayal ettikleri
deneyin sürecinin nasıl olacağının tasarlanması istenir. Öğrenciler tasarladıkları
deney sürecini ve tepkime sonuçlarını fon kartonunda gösterir. Tepkimenin denkle-
mini yazarlar. Bir sözcü tasarladıkları deney sonucunda ifade ettikleri görseli diğer
gruplara sunar (ÜF3).
Tepkime türleri ve tepkimelerin oluşum süreçleri ile yapılandırılmış grid uygulana-
rak öğrenciler değerlendirilir (ÜF4).
Yapılandırılmış grid örneğinin görseli aşağıda ve ilgili değerlendirme sayfa 83' te
verilmiştir.
Yapılandırılmış grid örneği Ek 2' de (sayfa 85) verilmiştir.
Grid görseli:
Değerlendirme
82