Page 80 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 80
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Tartışma sırasında öğrenciler, fikirlerini sözlü ya da yazılı olarak ifade ede-
bilirler. Grup içinde desteklenmesi gereken öğrencinin fikirlerini söyleyebilmesi için
öğretmen yönlendirmede bulunabilir.
SF4: Reaksiyon denklemi ve nasıl yazıldığı ile ilgili video tahtaya yansıtabilir.
ÜF1: Yazmakta zorluk çeken öğrencilerin akranlarıyla iş birliği yapmaları sağla-
nabilir. Öğrenciler notlarını yazılı olarak hatırlatıcı semboller kullanarak alabilirler.
Aldıkları notları sözel olarak ya da göstererek sunabilirler.
ÜF2: Sözcü desteklenmesi gereken öğrenciler arasından seçilebilir. Desteklenmesi
gereken öğrenciyle grup üyelerinden birinin birlikte gözlem sonuçlarını paylaşma-
ları istenebilir. Gruplardaki üyelerin aktif katılımı sağlanabilir.
Ürün
ÜF3: Gereksinimi olan öğrenciler deney basamaklarını sembol ve şekillerle ifade
edebilir. Etkileşimli tahta veya tablet üzerinden internet ortamında tepkime denk-
lemi simülasyonu yapabilirler.
ÜF4: Yapılandırılmış grid, okumakta güçlük çeken öğrencilere bir akranı tarafın-
dan okunarak cevapları sözel olarak alınabilir. Farklı düzeylere hitap edebilmesi
için açık uçlu soruların zorluk derecesi ayarlanabilir.
FÖOD1: Her öğrencinin videoyu rahatça görebilmesi için sınıf U düzenine getirebi-
Fiziksel Öğrenme lir. Görmede zorluk çeken öğrenci, sunum yapılacak yere yakın oturabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Sınıf, öğrencilerin rahatlıkla hareket edebileceği şekilde düzenlenebilir.
Görmede zorluk yaşayan öğrenciler için sınıf uygun şekilde ışıklandırılabilir.
80