Page 86 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 12
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.10.1.4. Mol kavramına ilişkin operasyonel tanımlama yapabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
10.1.4
a) Maddelerin miktarını ifade etmek için ölçülebilir (kütle, tanecik sayısı vb.) özel-
Basamaklandırılmış likleri belirler.
Bilgi Birimleri
b) Maddelerin aynı sayıda tanecik içeren örneklerinin kütlesini ölçer.
c) Maddelerin tanecik sayısını ifade etmek için yaptığı işlemlere uygun tanım yapar.
Ön Koşul Beceriler/ 8.Sınıf 4. Ünite
Temel Kabuller F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.
Öğrenciler soyut bir kavram olan mol kavramını özümsemede zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Maddelerin miktarını ifade etmek için ölçülebilir özelliklerin neler olabileceğini be-
İhtiyaçları lirlemede sınırlılık yaşayabilir.
Tanecik sayısı ile mol kavramı arasında bağlantı kurmada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İhtiyaç duyan öğrencilere doldurulmuş zaman çizelgesi punto büyüklüğü ayar-
lanarak hazır bilgi kartı olarak verilebilir. Mol kavramının nasıl geliştiğini ve bilim
insanlarının süreçteki katkılarının gösterildiği zaman çizelgesi yansıtılabilir.
İF2: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için tartılmış malzemler verilir. Grup-
taki diğer öğrenciler tartım yaparken desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenci sonuca
bakar ve not almak yerine seçeneklerin yer aldığı kâğıt üzerinden seçim yapmaları
İçerik sağlanabilir.
İF3: Hassas terazi öğrenciye tanıtılabilir. Nasıl ölçüm yapılacağı öğretmen veya
akranı tarafından gösterilebilir. Ölçüm yapmakta, ölçüm sonucunu görmekte veya
not etmekte zorlanan öğrenciler için grup içi iş birliği yapılabilir.
İF4: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için bilgi kartındaki ifadelerin puntoları bü-
yütülerek veya Braille alfabesiyle yazılarak verilebilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için
kavramlarla ilgili görseller eklenebilir.
SF1: Sınıf gruplara ayrılarak mol kavramının nasıl geliştiğinin ve bilim insanlarının
süreçteki katkılarının gösterildiği zaman çizelgesinin gruplar tarafından hazırlan-
ması istenebilir.
SF2. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için beyin fırtınası sırasında ipuçları su-
Süreç nularak, çözüme ulaştıran sorular sorularak öğrencilerin sürece aktif katılımı
sağlanabilir.
SF3: Farklı deneyler tasarlayarak öğrencilerin mol kavramını fark etmeleri sağla-
nabilir. Örneğin farklı kütlelerde sodyum klorür ve şeker kullanılarak mol oranları
karşılaştırılabilir.
86