Page 86 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 12

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.10.1.4. Mol kavramına ilişkin operasyonel tanımlama yapabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               10.1.4
                               a) Maddelerin miktarını ifade etmek için ölçülebilir (kütle, tanecik sayısı vb.) özel-
         Basamaklandırılmış    likleri belirler.
         Bilgi Birimleri
                               b) Maddelerin aynı sayıda tanecik içeren örneklerinin kütlesini ölçer.
                               c) Maddelerin tanecik sayısını ifade etmek için yaptığı işlemlere uygun tanım yapar.

         Ön Koşul Beceriler/   8.Sınıf 4. Ünite
         Temel Kabuller        F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.
                               Öğrenciler soyut bir kavram olan mol kavramını özümsemede zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Maddelerin miktarını ifade etmek için ölçülebilir özelliklerin neler olabileceğini be-
         İhtiyaçları           lirlemede sınırlılık yaşayabilir.
                               Tanecik sayısı ile mol kavramı arasında bağlantı kurmada zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: İhtiyaç duyan öğrencilere doldurulmuş zaman çizelgesi punto büyüklüğü ayar-
                               lanarak hazır bilgi kartı olarak verilebilir.  Mol kavramının nasıl geliştiğini ve bilim
                               insanlarının süreçteki katkılarının gösterildiği zaman çizelgesi yansıtılabilir.

                               İF2: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için tartılmış malzemler verilir. Grup-
                               taki diğer öğrenciler tartım yaparken desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenci sonuca
                               bakar ve not almak yerine seçeneklerin yer aldığı kâğıt üzerinden seçim yapmaları
         İçerik                sağlanabilir.
                               İF3:  Hassas  terazi  öğrenciye  tanıtılabilir.  Nasıl  ölçüm  yapılacağı  öğretmen  veya
                               akranı tarafından gösterilebilir. Ölçüm yapmakta, ölçüm sonucunu görmekte veya
                               not etmekte zorlanan öğrenciler için grup içi iş birliği yapılabilir.
                               İF4: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için bilgi kartındaki ifadelerin puntoları bü-
                               yütülerek veya Braille alfabesiyle yazılarak verilebilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için
                               kavramlarla ilgili görseller eklenebilir.
                               SF1: Sınıf gruplara ayrılarak mol kavramının nasıl geliştiğinin ve bilim insanlarının
                               süreçteki katkılarının gösterildiği zaman çizelgesinin gruplar tarafından hazırlan-
                               ması istenebilir.
                               SF2.  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  beyin  fırtınası  sırasında  ipuçları  su-
         Süreç                 nularak,  çözüme  ulaştıran  sorular  sorularak  öğrencilerin  sürece  aktif  katılımı
                               sağlanabilir.
                               SF3: Farklı deneyler tasarlayarak öğrencilerin mol kavramını fark etmeleri sağla-
                               nabilir. Örneğin farklı kütlelerde sodyum klorür ve şeker kullanılarak mol oranları
                               karşılaştırılabilir.





    86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91