Page 91 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Video izlendikten sonra “Bir ton altın elde etmek için ne kadar siyanür kullan-
                               mak gerekir?” gibi merak uyandıran sorular sorularak kimyasal tepkimelerdeki he-
                               saplamaların önemini öğrencilerin fark etmesi sağlanabilir. Altın elde edilmesine
                               ek olarak pişirme, temizlik veya ilaç üretimi gibi günlük hayattan örneklerle süreç
         Süreç                 zenginleştirilebilir.
                               SF2: Öğretmen, sorular sorarak konuyla ilgili hazır bulunuşluğu olan öğrencilerin
                               cevaplarından  hareketle  sorunun  çözümünü  aşama  aşama  yapabilir.  Kimyasal
                               tepkime hesaplamaları ile ilgili video izlenebilir. Öğrencilerin soru ve çözümünü not
                               almalarını isteyebilir.
                               ÜF1:  Desteklenmesi  gereken  öğrenciler    soruları  sözel  olarak  cevaplandırabilir.
                               Öğrencilerden soruyu modelleyerek veya örüntü oluşturarak cevaplandırması is-
                               tenebilir.

                               ÜF2: Yazmakta zorlanan öğrencilerin cevapları sözel olarak alınabilir. Hesaplama
                               yapmakta  zorlanan  öğrencilere  akran  desteği  sağlanabilir.  Öğretmen  soru  çö-
         Ürün                  zümünde ipuçları vererek veya çözüme götüren sorular sorarak öğrenciye destek
                               olabilir.

                               ÜF3: Çözümü yapmakta zorlanan öğrenciye öğretmen ipuçları verebilir. Yazmak-
                               ta zorluk çeken öğrencilerin cevapları sözel olarak alınabilir veya akranının destek
                               vermesi sağlanabilir.
                               ÜF4: Öz/Akran Değerlendirme Formu kullanılarak öğrenciler değerlendirilebilir.

                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin etkileşimli tahtadaki uygulamayı rahat görebil-
         Fiziksel Öğrenme      meleri için öğretim ortamında düzenlemeler yapabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğrencilerin kimyasal tepkime hesaplamasını ortak bir şekilde yapabil-
                               meleri için sınıf grup çalışmasına uygun olacak şekilde düzenlenebilir.






































                                                                                                         91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96