Page 91 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Video izlendikten sonra “Bir ton altın elde etmek için ne kadar siyanür kullan-
mak gerekir?” gibi merak uyandıran sorular sorularak kimyasal tepkimelerdeki he-
saplamaların önemini öğrencilerin fark etmesi sağlanabilir. Altın elde edilmesine
ek olarak pişirme, temizlik veya ilaç üretimi gibi günlük hayattan örneklerle süreç
Süreç zenginleştirilebilir.
SF2: Öğretmen, sorular sorarak konuyla ilgili hazır bulunuşluğu olan öğrencilerin
cevaplarından hareketle sorunun çözümünü aşama aşama yapabilir. Kimyasal
tepkime hesaplamaları ile ilgili video izlenebilir. Öğrencilerin soru ve çözümünü not
almalarını isteyebilir.
ÜF1: Desteklenmesi gereken öğrenciler soruları sözel olarak cevaplandırabilir.
Öğrencilerden soruyu modelleyerek veya örüntü oluşturarak cevaplandırması is-
tenebilir.
ÜF2: Yazmakta zorlanan öğrencilerin cevapları sözel olarak alınabilir. Hesaplama
yapmakta zorlanan öğrencilere akran desteği sağlanabilir. Öğretmen soru çö-
Ürün zümünde ipuçları vererek veya çözüme götüren sorular sorarak öğrenciye destek
olabilir.
ÜF3: Çözümü yapmakta zorlanan öğrenciye öğretmen ipuçları verebilir. Yazmak-
ta zorluk çeken öğrencilerin cevapları sözel olarak alınabilir veya akranının destek
vermesi sağlanabilir.
ÜF4: Öz/Akran Değerlendirme Formu kullanılarak öğrenciler değerlendirilebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin etkileşimli tahtadaki uygulamayı rahat görebil-
Fiziksel Öğrenme meleri için öğretim ortamında düzenlemeler yapabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerin kimyasal tepkime hesaplamasını ortak bir şekilde yapabil-
meleri için sınıf grup çalışmasına uygun olacak şekilde düzenlenebilir.
91