Page 89 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 89

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Sınıf ortamı grupların uygun çalışması için küme düzenine getirilir (FÖOD1). Grup-
                               lar referans alacakları maddeye göre isimlendirilir. Gruplara kendi içinde eşit sa-
                               yıda olacak şekilde her malzemeden verilir. Örneğin bir gruba 50 nohut, 50 mer-
                               cimek, 50 pirinç verilirken diğer gruba 100 nohut, 100 mercimek, 100 pirinç verilir.
                               Gruplara hassas terazi, kâğıt ve kalem verilir (İF2). Gruplar hassas teraziyle kendi-
                               lerine verilen maddelerin kütlelerini ölçerek sonuçları bu kâğıda not eder. Her grup
                               bütün maddelerin kütlelerini referans aldıkları maddenin kütlesine böler (Örneğin;
                               mercimek grubu sırasıyla mercimek, nohut ve pirincin tartım sonucunu  mercimeğin
                               tartım sonucuna böler.). Bu bölme işleminde çıkan sonuçlar kadar madde yeniden
                               tartılır (İF3). İçerdikleri tanecik sayısı belirlenip aynı kâğıda not edilir. Belirlenen ta-
                               necik sayısına karşılık gelen bir kümeleme birimi tanımlanır. Gruplar bu kümeleme
                               birimine bir isim bulmak için kendi aralarında beyin fırtınası yapar. Beyin fırtınası
                               sonunda bir isim belirlenir (SF2). Öğrenciler tanımladığı birimi kullanarak küçük
                               taneciklere sahip her bir maddenin miktarını aynı çalışma kâğıdına yazar.

                               Ardından  öğretmen  sınıfa  bir  kutu  kibrit  getirir.  Kibrit  kutusunun  bir  molü  temsil
                               edeceğini anlatarak grupların bulduğu birimler ile kimyada aynı amaçla kullanılan
                               “MOL” arasında bağlantı kurar (SF3).
                               Daha sonra öğretmen mol, izotop atom, ortalama atom kütlesi ve atomik kütle bi-
                               riminin tanımlarının yazılı olduğu bilgi kartını öğrencilere verir (İF4). Bilgi kartından
                               yola çıkarak kavramları anlatır (SF4).
                               Etkinliğin sonunda öğrenciler ikişerli gruplar oluşturarak  veya bireysel olarak ça-
                               lışabilirler (FÖOD2). Süreç boyunca madde miktarını ifade etmede kullanılan bi-
         Değerlendirme         rimlerle ilgili değişen görüşlerini ve kavramları özetledikleri bir yansıtma notu yaz-
                               maları  istenir.  Öğrenciler  yansıtma  notlarını  paylaşırlar  (ÜF1).  Yansıtma  notları
                               belirlenen bir yere asılarak süreç sonlandırılır.
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma

         Kullanılan Evrensel     •  İçeriği küçük parçalara bölerek sunma ve her bir konsepti adım adım açıklama
         Tasarım Ögeleri         •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme











                                                                                                         89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94