Page 92 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Haydi Sen de Çöz
         Konu                  Kimyasal Tepkimelerde Hesaplamalar
                               Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünlerin katsayıları ile mol sayıla-
                               rı arasındaki ilişkileri belirler.
                               Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyometrik
         Öğrenme Hedefleri
                               ilişkileri kurar.
                               Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyometrik
                               ilişkilere yönelik çıkarım yapar.
                               Etkileşimli tahta, tablet, bilgisayar vb., kimyasal tepkimelerle ilgili hesaplama soru-
         Materyaller
                               ları içeren soru kâğıtları, kâğıt, kalem, torba
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte doğrudan anlatım, soru-cevap, kapat-kopyala-karşılaştır yöntem ve
                               teknikleri kullanılmıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Etkinlik sürecinde öğretmen öğrencilere kimyasal tepkimeler-
                               de hesaplamaları açık ve anlaşılır bir şekilde anlatır.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
         Etkinlik Açıklaması   Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
                               bildirimler verilir.

                               Kapat-Kopyala-Karşılaştır: Kimyasal tepkimelerle ilgili hesaplama sorularının ve
                               çözüm  kısımlarının  yer  aldığı  soru  kâğıtları  çözüm  kısımları  katlanarak  gruplara
                               dağıtılır. Gruplar, ilk soruyu ve çözümünü inceler. Ardından diğer soruyu kendileri
                               çözmeye çalışır. Çözümlerini yaptıktan sonra katlanan kısmı açarak kâğıttaki çözü-
                               mü kendi çözümüyle karşılaştırırlar.
                               Öğrencilere altın madenciliği ile bir video gösterilir. Altın elde etme sürecinde kulla-
                               nılan kimyasal tepkimelerden bahsedilir. Bu tepkimelerde yapılan hesaplamaların
                               önemi vurgulanır (SF1). Ardından sınıf U düzenine getirilir (FÖOD1). Öğretmen
                               http://meb.ai/RBMuae  internet  adresinden  interaktif  uygulama  yapmaları  için
                               etkileşimli tahtadan uygulamayı açar (SF2). Uygulamada yer alan denkleştirilmiş
                               farklı kimyasal tepkime denklemleri ile ilgili kimyasal hesaplamaya ait (mol sayısı
                               için tepken-tepken ve tepken-ürün arasındaki olası kütle, mol sayısı ve tanecik sa-
                               yısı hesaplamaları) sorular sorar (İF1). İnteraktif uygulamadan öğretmen örnek bir
         Uygulama Süreci       uygulama yapar. Daha sonra öğrencilere uygulamayı yaptırır (ÜF1).
                               Sınıf mevcudu dikkate alınarak her grupta eşit öğrenci olacak şekilde sınıf gruplara
                               ayrılır (FÖOD2). Öğretmen, kimyasal tepkimelerle ilgili hesaplama soruları içeren
                               soru kâğıtlarını hazırlar (İF2).















    92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97