Page 92 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Haydi Sen de Çöz
Konu Kimyasal Tepkimelerde Hesaplamalar
Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünlerin katsayıları ile mol sayıla-
rı arasındaki ilişkileri belirler.
Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyometrik
Öğrenme Hedefleri
ilişkileri kurar.
Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyometrik
ilişkilere yönelik çıkarım yapar.
Etkileşimli tahta, tablet, bilgisayar vb., kimyasal tepkimelerle ilgili hesaplama soru-
Materyaller
ları içeren soru kâğıtları, kâğıt, kalem, torba
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte doğrudan anlatım, soru-cevap, kapat-kopyala-karşılaştır yöntem ve
teknikleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Etkinlik sürecinde öğretmen öğrencilere kimyasal tepkimeler-
de hesaplamaları açık ve anlaşılır bir şekilde anlatır.
Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
Etkinlik Açıklaması Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
bildirimler verilir.
Kapat-Kopyala-Karşılaştır: Kimyasal tepkimelerle ilgili hesaplama sorularının ve
çözüm kısımlarının yer aldığı soru kâğıtları çözüm kısımları katlanarak gruplara
dağıtılır. Gruplar, ilk soruyu ve çözümünü inceler. Ardından diğer soruyu kendileri
çözmeye çalışır. Çözümlerini yaptıktan sonra katlanan kısmı açarak kâğıttaki çözü-
mü kendi çözümüyle karşılaştırırlar.
Öğrencilere altın madenciliği ile bir video gösterilir. Altın elde etme sürecinde kulla-
nılan kimyasal tepkimelerden bahsedilir. Bu tepkimelerde yapılan hesaplamaların
önemi vurgulanır (SF1). Ardından sınıf U düzenine getirilir (FÖOD1). Öğretmen
http://meb.ai/RBMuae internet adresinden interaktif uygulama yapmaları için
etkileşimli tahtadan uygulamayı açar (SF2). Uygulamada yer alan denkleştirilmiş
farklı kimyasal tepkime denklemleri ile ilgili kimyasal hesaplamaya ait (mol sayısı
için tepken-tepken ve tepken-ürün arasındaki olası kütle, mol sayısı ve tanecik sa-
yısı hesaplamaları) sorular sorar (İF1). İnteraktif uygulamadan öğretmen örnek bir
Uygulama Süreci uygulama yapar. Daha sonra öğrencilere uygulamayı yaptırır (ÜF1).
Sınıf mevcudu dikkate alınarak her grupta eşit öğrenci olacak şekilde sınıf gruplara
ayrılır (FÖOD2). Öğretmen, kimyasal tepkimelerle ilgili hesaplama soruları içeren
soru kâğıtlarını hazırlar (İF2).
92