Page 97 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Gazların Dramı
Konu Gazların Özellikleri ve Gaz Yasaları
Gazların özelliklerine ilişkin topladığı verileri kaydeder.
Benzer veriler üzerinden gazların özelliklerine (basınç, hacim, sıcaklık ve madde
miktarı) ilişkin keşfettiği örüntüleri tanecikli model ile açıklar.
Öğrenme Hedefleri Basınç, hacim, sıcaklık ve madde miktarı arasındaki ikili ilişkileri gösteren gaz yasa-
larına yönelik araştırma planlar ve planladığı araştırmayı gerçekleştirir.
Elde ettiği grafiksel ve matematiksel modelleri kullanarak gazlara ilişkin değişken-
ler (P, V, T, n) arasındaki ilişkileri açıklar.
Çalışma kâğıdı, yönerge kartları, A4 kâğıdı, yapıştırıcı, ders kitabı, dergi, gazete,
Materyaller
boya kalemleri
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte araştırma merkezleri, seçim panosu, canlandırma yöntem ve teknik-
leri kullanılmıştır.
Araştırma Merkezleri: Öğrencilerin kendi ilgileri doğrultusunda seçtikleri konuyu
araştırabilecekleri merkezlerin kurulmasıdır. Merkezlerde öğrencilerin araştırma-
ları için gerekli materyallerle birlikte araştırma amacının ne olduğunu vurgulayan
yönlendirme kartları bulunmaktadır.
Etkinlik Açıklaması Seçim Panosu: Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda, çalışmak istedikleri grup se-
çimini yapmaları için yazılı ve görsel materyaller kullanılarak seçim tablosunun
oluşturulmasıdır.
Canlandırma: Öğrencilerin zihinlerinde canlı görseller oluşturarak bilgiyi daha ko-
lay anlamalarının sağlanmasıdır. Bu, öğrencilerin metinlerdeki bilgiyi hayal güçle-
rini kullanarak canlandırmalarını ve bu canlandırmaları görsel veya işitsel olarak
ifade etmelerini içermektedir.
Öğretmen tahtaya büyük harflerle GAZLARIN ÖZELLİKLERİ yazar. Öğrencilere
“Gazları betimlemede kullanılan özellikler nelerdir?” sorusu sorulur. Öğrencilerin
cevapları alındıktan sonra başlıktan oklar çekilerek HACİM, BASINÇ, SICAKLIK,
MOL yazılır. “Gazları betimlemede gazların hacim, basınç, sıcaklık, mol özellikleri
kullanılır.” açıklaması yapılır. (İF1).
Öğrencilere gazların özellikleri ve özelliklerin birbirleriyle olan ilişkisinin araş-
tırılacağı söylenir. Bu nedenle sınıfın dört gruba ayrılacağı ifade edilir. Sınıfta-
Uygulama Süreci ki sıralar dört grup olacak şekilde düzenlenerek her bir kümeye sırasıyla; Hacim,
Basınç, Sıcaklık, Mol isimleri verilir (FÖOD1). Seçim panosu hazırlanarak öğren-
ciler araştırmak istediği özelliği seçer ve seçtikleri özelliğin grubuna gider (SF1).
Gruplara konuyla ilgili araştırma yapabilmeleri için araçlar (dergiler, ders ki-
tapları, gazeteler, bilgisayar) verilir (İF2). Bu araçlarla gazların özellikleri ve bu
özelliklerin birbiriyle olan ilişkisi araştırılır. Öğretmen her gruba nelerin araştırıl-
masının beklendiğinin yazılı olduğu yönerge kartları verir (İF3) Her grup, araştır-
dıkları gazın özelliğiyle ilgili kimya ders kitabında yer alacak bir sayfa tasarlayıp
sunar (ÜF1).
97