Page 97 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Gazların Dramı
         Konu                  Gazların Özellikleri ve Gaz Yasaları
                               Gazların özelliklerine ilişkin topladığı verileri kaydeder.
                               Benzer veriler üzerinden gazların özelliklerine (basınç, hacim, sıcaklık ve madde
                               miktarı) ilişkin keşfettiği örüntüleri tanecikli model ile açıklar.
         Öğrenme Hedefleri     Basınç, hacim, sıcaklık ve madde miktarı arasındaki ikili ilişkileri gösteren gaz yasa-
                               larına yönelik araştırma planlar ve planladığı araştırmayı gerçekleştirir.
                               Elde ettiği grafiksel ve matematiksel modelleri kullanarak gazlara ilişkin değişken-
                               ler (P, V, T, n) arasındaki ilişkileri açıklar.
                               Çalışma kâğıdı, yönerge kartları, A4 kâğıdı, yapıştırıcı, ders kitabı, dergi, gazete,
         Materyaller
                               boya kalemleri
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte araştırma merkezleri, seçim panosu, canlandırma yöntem ve teknik-
                               leri kullanılmıştır.
                               Araştırma Merkezleri: Öğrencilerin kendi ilgileri doğrultusunda seçtikleri konuyu
                               araştırabilecekleri  merkezlerin kurulmasıdır. Merkezlerde öğrencilerin araştırma-
                               ları için gerekli materyallerle birlikte araştırma amacının ne olduğunu vurgulayan
                               yönlendirme kartları bulunmaktadır.
         Etkinlik Açıklaması   Seçim  Panosu:  Öğrencilerin  ilgileri  doğrultusunda,  çalışmak  istedikleri  grup  se-
                               çimini  yapmaları  için  yazılı  ve  görsel  materyaller  kullanılarak  seçim  tablosunun
                               oluşturulmasıdır.
                               Canlandırma: Öğrencilerin zihinlerinde canlı görseller oluşturarak bilgiyi daha ko-
                               lay anlamalarının sağlanmasıdır. Bu, öğrencilerin metinlerdeki bilgiyi hayal güçle-
                               rini kullanarak canlandırmalarını ve bu canlandırmaları görsel veya işitsel olarak
                               ifade etmelerini içermektedir.
                               Öğretmen  tahtaya  büyük  harflerle  GAZLARIN  ÖZELLİKLERİ  yazar.  Öğrencilere
                               “Gazları  betimlemede  kullanılan  özellikler  nelerdir?”  sorusu  sorulur.  Öğrencilerin
                               cevapları alındıktan sonra başlıktan oklar çekilerek HACİM, BASINÇ, SICAKLIK,
                               MOL yazılır. “Gazları betimlemede gazların hacim, basınç, sıcaklık, mol özellikleri
                               kullanılır.” açıklaması yapılır. (İF1).
                               Öğrencilere  gazların  özellikleri  ve  özelliklerin  birbirleriyle  olan  ilişkisinin  araş-
                               tırılacağı  söylenir.  Bu  nedenle  sınıfın  dört  gruba  ayrılacağı  ifade  edilir.  Sınıfta-
         Uygulama Süreci       ki sıralar dört grup olacak şekilde düzenlenerek her bir kümeye sırasıyla; Hacim,
                               Basınç, Sıcaklık, Mol isimleri verilir (FÖOD1). Seçim panosu hazırlanarak öğren-
                               ciler araştırmak istediği özelliği seçer ve seçtikleri özelliğin grubuna gider (SF1).
                               Gruplara  konuyla  ilgili  araştırma  yapabilmeleri  için  araçlar  (dergiler,  ders  ki-
                               tapları,  gazeteler,  bilgisayar)  verilir  (İF2).  Bu  araçlarla  gazların  özellikleri  ve  bu
                               özelliklerin  birbiriyle  olan  ilişkisi  araştırılır.  Öğretmen  her  gruba  nelerin  araştırıl-
                               masının beklendiğinin yazılı olduğu yönerge kartları verir (İF3) Her grup, araştır-
                               dıkları gazın özelliğiyle ilgili kimya ders kitabında yer alacak bir sayfa tasarlayıp
                               sunar (ÜF1).





                                                                                                         97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102