Page 98 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Daha sonra “Hacim”, “Sıcaklık”, “Basınç”, “Mol” olacak şekilde ayrılan gruplarda-
ki öğrencilerin; “Hacim-Basınç”, “Hacim-Sıcaklık”, “Hacim-Mol” ilişkisini canlan-
dıracakları söylenir (SF2). Sınıf, grupların canlandırma yapabilecekleri şekilde
düzenlenir (FÖOD2). Hacim grubunun el ele tutuşarak sabit bir küme oluşturmala-
rı istenir. Diğer gruplar tanecikleri temsil edecek şekilde yan yana durur. Öğretmen
“Şimdi hacim-mol ilişkisini inceleyeceğiz. Hacim-mol ilişkisi incelenirken diğer özel-
likler sabit olmalıdır.” açıklamasını yapar. Molü temsil eden öğrenciler birer veya
ikişer kişi olacak şekilde hacmi temsil eden gruba dahil olur. Bu şekilde öğrencilerin
hacim-mol ilişkisini keşfetmeleri sağlanır. Diğer öğrenciler de süreci izler. Böylelikle
sırayla hacim-basınç, hacim-sıcaklık arasındaki ilişkiler drama tekniğiyle canlan-
dırılır. Canlandırma sırasında ilişki, hatalı ya da eksik kurulursa öğretmen gerekli
yönlendirmelerde bulunur.
Canlandırma bittikten sonra öğrencilerin gazların özellikleri arasındaki ilişkiyi açık-
layan bir bilgi notu hazırlamaları istenir. Hazırlanan notlar sınıfla paylaşılır (ÜF2).
Öğrencilerden gelen notlar dinlendikten sonra konuyla ilgili bilgiler öğretmen tara-
fından özetlenir (SF3).
Etkinliğin sonunda gazların özellikleri arasındaki ilişkiyi pekiştirmek adına öğret-
Değerlendirme men http://meb.ai/UfZfPIb adresinde yer alan etkinliğin simülasyonunu öğrenci-
lere uygulatabilir (ÜF3).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Kullanılan Evrensel nekleri sunma
Tasarım Ögeleri
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
98