Page 98 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Daha sonra “Hacim”, “Sıcaklık”, “Basınç”, “Mol” olacak şekilde ayrılan gruplarda-
                               ki  öğrencilerin;  “Hacim-Basınç”,  “Hacim-Sıcaklık”,  “Hacim-Mol”  ilişkisini  canlan-
                               dıracakları  söylenir  (SF2).  Sınıf,  grupların  canlandırma  yapabilecekleri  şekilde
                               düzenlenir (FÖOD2). Hacim grubunun el ele tutuşarak sabit bir küme oluşturmala-
                               rı istenir. Diğer gruplar tanecikleri temsil edecek şekilde yan yana durur. Öğretmen
                               “Şimdi hacim-mol ilişkisini inceleyeceğiz. Hacim-mol ilişkisi incelenirken diğer özel-
                               likler sabit olmalıdır.” açıklamasını yapar. Molü temsil eden öğrenciler birer veya
                               ikişer kişi olacak şekilde hacmi temsil eden gruba dahil olur. Bu şekilde öğrencilerin
                               hacim-mol ilişkisini keşfetmeleri sağlanır. Diğer öğrenciler de süreci izler. Böylelikle
                               sırayla hacim-basınç, hacim-sıcaklık arasındaki ilişkiler drama tekniğiyle canlan-
                               dırılır. Canlandırma sırasında ilişki, hatalı ya da eksik kurulursa öğretmen gerekli
                               yönlendirmelerde bulunur.
                               Canlandırma bittikten sonra öğrencilerin gazların özellikleri arasındaki ilişkiyi açık-
                               layan bir bilgi notu hazırlamaları istenir. Hazırlanan notlar sınıfla paylaşılır (ÜF2).
                               Öğrencilerden gelen notlar dinlendikten sonra konuyla ilgili bilgiler öğretmen tara-
                               fından özetlenir (SF3).
                               Etkinliğin sonunda gazların özellikleri arasındaki ilişkiyi pekiştirmek adına öğret-
         Değerlendirme         men http://meb.ai/UfZfPIb adresinde yer alan etkinliğin simülasyonunu öğrenci-
                               lere uygulatabilir (ÜF3).

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme




























    98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103