Page 99 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 15

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK

         Etkinliğe             KİM.10.2.1. Çözünme sürecine ilişkin bilimsel model oluşturabilme
         Dönüştürülecek        KİM.10.2.2.  Farklı  maddelerin  birbiri  içinde  çözünebilirliğini  kanıt  kullanarak
         Öğrenme Çıktıları     açıklayabilme
                               10.2.1

                               a) Çözünme sürecini temsil etmek için basit tanecik modelleri geliştirir.
                               b) Çözünme sürecine ilişkin modelleri bilimsel modellerle karşılaştırır.
         Basamaklandırılmış    10.2.2
         Bilgi Birimleri
                               a) Farklı maddelerin birbiri içinde çözünmesi ya da çözünmemesi durumuna ilişkin
                               ölçütler (çözücü ve çözünenin polar/apolar veya iyonik/moleküler olması) belirler.

                               c) Farklı maddelerin birbiri içinde çözünme ya da çözünmeme durumunu kanıtlara
                               dayalı olarak açıklar.
                               7. Sınıf 4. Ünite

                               F.7.4.3.1. Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.
                               Homojen karışımların çözelti olarak da ifade edilebileceği vurgulanır.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        F.7.4.3.2.  Günlük  yaşamda  karşılaştığı  çözücü  ve  çözünenleri  kullanarak  çözelti
                               hazırlar.

                               9. Sınıf 2. Tema
                               KİM.9.2.5. Molekülleri polar ya da apolar olarak sınıflandırabilme
                               Öğrenciler çözünme sürecini modellemede sınırlılıklar yaşayabilir.
                               Maddelerin birbiri içinde çözünmesinin veya çözünmemesinin sebeplerini fark et-
         Tema Bazlı Öğrenci    mede yetersiz kalabilir.
         İhtiyaçları
                               Gözlemlediği çözünme sürecini ve modellemeyi farklı maddelerin birbirinde çözün-
                               mesine uyarlamada sıkıntı yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrencilerin bu etkinlikte kullanacağı materyaller öğretmen tarafından veri-
                               lebilir. Öğretmen daha farklı maddeler de kullanabilir. Gerekli durumlarda öğren-
                               ciler maddeleri kendi imkânlarıyla edinebilirler. Malzemelerin kullanımı ve korun-
                               ması için gruplardan bir temsilci seçebilir. Kimyasal maddelerin kullanımı ile ilgili
                               güvenlik önlemleri alınabilir.
         İçerik
                               İF2: İhtiyacı olan öğrenciler için akran iş birliği sağlanabilir. İhtiyacı olan öğrenciler
                               için kartlardaki yazıların puntoları ayarlanabilir. Öğretmen animasyon kullanarak
                               örnek bir modelleme gösterebilir.
                               İF3: Öğretmen öğrencilerin deney sonrası doldurmaları gereken tabloda yer alan
                               maddeleri, öğrencinin deneyde kullandığı maddeler arasından seçerek verebilir.







                                                                                                         99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104