Page 99 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 15
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.10.2.1. Çözünme sürecine ilişkin bilimsel model oluşturabilme
Dönüştürülecek KİM.10.2.2. Farklı maddelerin birbiri içinde çözünebilirliğini kanıt kullanarak
Öğrenme Çıktıları açıklayabilme
10.2.1
a) Çözünme sürecini temsil etmek için basit tanecik modelleri geliştirir.
b) Çözünme sürecine ilişkin modelleri bilimsel modellerle karşılaştırır.
Basamaklandırılmış 10.2.2
Bilgi Birimleri
a) Farklı maddelerin birbiri içinde çözünmesi ya da çözünmemesi durumuna ilişkin
ölçütler (çözücü ve çözünenin polar/apolar veya iyonik/moleküler olması) belirler.
c) Farklı maddelerin birbiri içinde çözünme ya da çözünmeme durumunu kanıtlara
dayalı olarak açıklar.
7. Sınıf 4. Ünite
F.7.4.3.1. Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.
Homojen karışımların çözelti olarak da ifade edilebileceği vurgulanır.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller F.7.4.3.2. Günlük yaşamda karşılaştığı çözücü ve çözünenleri kullanarak çözelti
hazırlar.
9. Sınıf 2. Tema
KİM.9.2.5. Molekülleri polar ya da apolar olarak sınıflandırabilme
Öğrenciler çözünme sürecini modellemede sınırlılıklar yaşayabilir.
Maddelerin birbiri içinde çözünmesinin veya çözünmemesinin sebeplerini fark et-
Tema Bazlı Öğrenci mede yetersiz kalabilir.
İhtiyaçları
Gözlemlediği çözünme sürecini ve modellemeyi farklı maddelerin birbirinde çözün-
mesine uyarlamada sıkıntı yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin bu etkinlikte kullanacağı materyaller öğretmen tarafından veri-
lebilir. Öğretmen daha farklı maddeler de kullanabilir. Gerekli durumlarda öğren-
ciler maddeleri kendi imkânlarıyla edinebilirler. Malzemelerin kullanımı ve korun-
ması için gruplardan bir temsilci seçebilir. Kimyasal maddelerin kullanımı ile ilgili
güvenlik önlemleri alınabilir.
İçerik
İF2: İhtiyacı olan öğrenciler için akran iş birliği sağlanabilir. İhtiyacı olan öğrenciler
için kartlardaki yazıların puntoları ayarlanabilir. Öğretmen animasyon kullanarak
örnek bir modelleme gösterebilir.
İF3: Öğretmen öğrencilerin deney sonrası doldurmaları gereken tabloda yer alan
maddeleri, öğrencinin deneyde kullandığı maddeler arasından seçerek verebilir.
99