Page 100 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Öğretmen suda çözünebilecek farklı maddeler kullanabilir. Çözünme süreci
                               ile ilgili video, animasyon izletebilir. Uygulamayı desteklenmesi gereken öğrenci-
                               lerden birine yaptırabilir.

                               SF2: Öğretmen öğrencilere deneyi video ile gösterebilir. Deney sürecinin basamak-
                               larını yazılı materyal olarak öğrencilere verebilir.
         Süreç                 SF3: Öğrencilerin uygun modeli seçmesi için öğretmen rehberlik edebilir, grupları
                               sorularla yönlendirebilir. Öğretmen öğrencilerden model karşılaştırmalarını yazılı
                               olarak ifade etmelerini isteyebilir.
                               SF4: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için sorular, etkileşimli tahtaya yansıtılarak
                               görselleştirilebilir. Sorular basılı materyal olarak, punto büyüklüğü ayarlanarak ve-
                               rilebilir. Konuyla ilgili anlatım yapabilir.

                               ÜF1:  Öğretmen  öğrencilerden  tek  kelimelik  cevaplar  isteyebilir.  Tekrarlanan
                               cevaplar  arasından  en  çok  söylenen  kelimeden  hareketle  çözünme  konusuna
                               gidebilir.
                               ÜF2: Öğrenciler gözlem sonuçlarını video, poster  vb. materyallerle sunabilir. Su-
                               num yapmakta güçlük yaşayan öğrencilere akran desteği sunulabilir.
                               ÜF3: Modelleme yapmakta zorlanan öğrenciye akran desteği verilebilir. Modelle-
                               meyi oyun hamuru, kürdan, boncuk kullanarak üç boyutlu modellemeleri istenebilir.
         Ürün
                               Grup temsilcisi desteklenmesi gereken öğrenciler arasından seçilebilir veya bir ak-
                               ranıyla eşleştirerek birlikte sunum yapmaları istenebilir.

                               ÜF4: Öğrencilerin cevapları yazılı veya sözel olarak alınabilir. Soruları resim çize-
                               rek, video, bilgi kartı vb. yoluyla cevaplandırması istenebilir.
                               ÜF5: İşaretleme yapmakta zorlanan öğrencilerin cevapları sözel olarak alınabilir.
                               Cevap vermekte zorlanan öğrencilere deney süreçlerinden hatırlatma yaparak öğ-
                               retmen destek verebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri  ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grupların oluşturulmasında,
                               öğretmen öğrencilerin homojen bir şekilde dağılımına dikkat eder.




























    100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105