Page 100 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen suda çözünebilecek farklı maddeler kullanabilir. Çözünme süreci
ile ilgili video, animasyon izletebilir. Uygulamayı desteklenmesi gereken öğrenci-
lerden birine yaptırabilir.
SF2: Öğretmen öğrencilere deneyi video ile gösterebilir. Deney sürecinin basamak-
larını yazılı materyal olarak öğrencilere verebilir.
Süreç SF3: Öğrencilerin uygun modeli seçmesi için öğretmen rehberlik edebilir, grupları
sorularla yönlendirebilir. Öğretmen öğrencilerden model karşılaştırmalarını yazılı
olarak ifade etmelerini isteyebilir.
SF4: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için sorular, etkileşimli tahtaya yansıtılarak
görselleştirilebilir. Sorular basılı materyal olarak, punto büyüklüğü ayarlanarak ve-
rilebilir. Konuyla ilgili anlatım yapabilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerden tek kelimelik cevaplar isteyebilir. Tekrarlanan
cevaplar arasından en çok söylenen kelimeden hareketle çözünme konusuna
gidebilir.
ÜF2: Öğrenciler gözlem sonuçlarını video, poster vb. materyallerle sunabilir. Su-
num yapmakta güçlük yaşayan öğrencilere akran desteği sunulabilir.
ÜF3: Modelleme yapmakta zorlanan öğrenciye akran desteği verilebilir. Modelle-
meyi oyun hamuru, kürdan, boncuk kullanarak üç boyutlu modellemeleri istenebilir.
Ürün
Grup temsilcisi desteklenmesi gereken öğrenciler arasından seçilebilir veya bir ak-
ranıyla eşleştirerek birlikte sunum yapmaları istenebilir.
ÜF4: Öğrencilerin cevapları yazılı veya sözel olarak alınabilir. Soruları resim çize-
rek, video, bilgi kartı vb. yoluyla cevaplandırması istenebilir.
ÜF5: İşaretleme yapmakta zorlanan öğrencilerin cevapları sözel olarak alınabilir.
Cevap vermekte zorlanan öğrencilere deney süreçlerinden hatırlatma yaparak öğ-
retmen destek verebilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grupların oluşturulmasında,
öğretmen öğrencilerin homojen bir şekilde dağılımına dikkat eder.
100