Page 95 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 14
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.10.1.8. Gazların özelliklerine ilişkin bilimsel gözlem yapabilme
Dönüştürülecek KİM.10.1.9. Gazların özellikleri arasındaki ilişkileri bilimsel sorgulayabilme
Öğrenme Çıktıları
10.1.8
b) Gazların özelliklerine ilişkin veri toplar ve kaydeder.
c) Topladığı veriler üzerinden gazların özelliklerine (basınç, hacim, sıcaklık ve mad-
de miktarı) ilişkin keşfettiği örüntüleri tanecikli model ile açıklar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri 10.1.9
c) Basınç, hacim, sıcaklık ve madde miktarı arasındaki ikili ilişkileri gösteren gaz
yasalarına yönelik araştırma planlar ve planladığı araştırmayı gerçekleştirir.
d) Elde ettiği grafiksel ve matematiksel modelleri kullanarak gazlara ilişkin değiş-
kenler (P, V, T, n) arasındaki ilişkileri açıklar.
8. Sınıf 3. Ünite
F.8.3.1.2. Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder.
Ön Koşul Beceriler/ 9. Sınıf 4. Ünite
Temel Kabuller
9.4.4.1. Gazların genel özelliklerini açıklar.
9.4.4.2. Gazların basınç, sıcaklık, hacim ve miktar özelliklerini birimleriyle ifade
eder.
Öğrenciler gazların betimlenmesinde kullanılabilecek özelliklerin neler olduğunu
belirlemede problem yaşayabilir.
Gazların basınç, hacim, sıcaklık ve miktarlarını modeller üzerinden anlamada sınır-
Tema Bazlı Öğrenci lılıklar yaşayabilir.
İhtiyaçları Bu özelliklerden bağımsız ve bağımlı değişkenler oluşturarak aralarındaki ilişkiyi
test etmede sıkıntı yaşayabilir.
Bu özelliklerin arasındaki ilişkilerde kullanılan grafik ve matematiksel verileri yo-
rumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkinlikle ilgili sorular ve anahtar kelimeler yazılı olarak paylaşılabilir. Tahtayı
okumakta güçlük çeken öğrenciler için uygun büyüklük ve kontrast özelliklerine dik-
kat edilerek paylaşılabilir. Yazmakta zorlanan öğrenciler için kartlar hazırlanabilir.
İF2: Araştırma yapan öğrenciler için kitapların ya da dergilerin ilgili kısımları işaret-
İçerik
lenebilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için anahtar kelimeler verilerek istenilen içeriğin
bulunması kolaylaştırılabilir.
İF3: Yönerge kartlarındaki yazıların puntosu büyütülebilir. İstenen kavramlar kısa-
ca ve anahtar kelimeler halinde yazılabilir.
95