Page 95 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95

Kimya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 14

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.10.1.8. Gazların özelliklerine ilişkin bilimsel gözlem yapabilme
         Dönüştürülecek        KİM.10.1.9. Gazların özellikleri arasındaki ilişkileri bilimsel sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               10.1.8
                               b) Gazların özelliklerine ilişkin veri toplar ve kaydeder.
                               c) Topladığı veriler üzerinden gazların özelliklerine (basınç, hacim, sıcaklık ve mad-
                               de miktarı) ilişkin keşfettiği örüntüleri tanecikli model ile açıklar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       10.1.9
                               c) Basınç, hacim, sıcaklık ve madde miktarı arasındaki ikili ilişkileri gösteren gaz
                               yasalarına yönelik araştırma planlar ve planladığı araştırmayı gerçekleştirir.

                               d) Elde ettiği grafiksel ve matematiksel modelleri kullanarak gazlara ilişkin değiş-
                               kenler (P, V, T, n) arasındaki ilişkileri açıklar.

                               8. Sınıf 3. Ünite
                               F.8.3.1.2. Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder.
         Ön Koşul Beceriler/   9. Sınıf 4. Ünite
         Temel Kabuller
                               9.4.4.1. Gazların genel özelliklerini açıklar.
                               9.4.4.2.  Gazların  basınç,  sıcaklık,  hacim  ve  miktar  özelliklerini  birimleriyle  ifade
                               eder.

                               Öğrenciler gazların betimlenmesinde kullanılabilecek özelliklerin neler olduğunu
                               belirlemede problem yaşayabilir.

                               Gazların basınç, hacim, sıcaklık ve miktarlarını modeller üzerinden anlamada sınır-
         Tema Bazlı Öğrenci    lılıklar yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Bu özelliklerden bağımsız ve bağımlı değişkenler oluşturarak aralarındaki ilişkiyi
                               test etmede sıkıntı yaşayabilir.

                               Bu özelliklerin arasındaki ilişkilerde kullanılan grafik ve matematiksel verileri yo-
                               rumlamada sınırlılıklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Etkinlikle ilgili sorular ve anahtar kelimeler yazılı olarak paylaşılabilir. Tahtayı
                               okumakta güçlük çeken öğrenciler için uygun büyüklük ve kontrast özelliklerine dik-
                               kat edilerek paylaşılabilir.  Yazmakta zorlanan öğrenciler için kartlar hazırlanabilir.
                               İF2: Araştırma yapan öğrenciler için kitapların ya da dergilerin ilgili kısımları işaret-
         İçerik
                               lenebilir.  İhtiyaç duyan öğrenciler için anahtar kelimeler verilerek istenilen içeriğin
                               bulunması kolaylaştırılabilir.
                               İF3: Yönerge kartlarındaki yazıların puntosu büyütülebilir. İstenen kavramlar kısa-
                               ca ve anahtar kelimeler halinde yazılabilir.






                                                                                                         95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100