Page 90 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90
Kimya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 13
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.10.1.7. Kimyasal tepkimelerde stokiyometrik ilişkilere yönelik tümdengelimsel
Dönüştürülecek akıl yürütebilme
Öğrenme Çıktıları
a) Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünlerin katsayıları ile mol sa-
yıları arasındaki ilişkileri belirler.
Basamaklandırılmış b) Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyomet-
Bilgi Birimleri rik ilişkileri kurar.
c) Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyomet-
rik ilişkilere yönelik çıkarım yapar.
8. Sınıf 4. Ünite
F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.
10. Sınıf 1. Tema
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller KİM.10.1.5. Saf maddelerin ölçülebilir özellikleri arasındaki ilişkileri belirlemeye
yönelik tüm dengelimsel akıl yürütebilme
KİM.10.1.6. Kimyasal tepkime denklemlerinde tanecik sayılarının tutarsızlıklarına
ilişkin çe lişkiyi giderebilme
Öğrenciler denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde katsayıları ile mol sayıları arasın-
da ilişki kurmakta sıkıntı yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Katsayılarla ilişkilendirilen mol sayıları ile stokiyometrik hesaplama yapmada sı-
İhtiyaçları kıntı yaşayabilir.
Katsayılar yardımıyla yapılan mol hesaplamalarında madde miktarları arasındaki
birim dönüştürmelerinde sınırlılıklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İhtiyaç duyan öğrenciler için soru ve çözümü büyük puntolarla yazılabilir. Soru
ve çözümü yazılı olarak veya Braille alfabesi kullanarak desteklenmesi gereken öğ-
rencilere verilebilir. Desteklenmesi gereken öğrenciler için soruların zorluk derecesi
düzenlenebilir.
İF2: İhtiyaç duyan öğrenciler için soru kağıdındaki yazıların puntosu büyütüle-
rek verilebilir. Soruyu ve çözümünü anlamakta zorlanan öğrenci, öğretmen ta-
rafından desteklenebilir. Çözümü yapmakta zorlanan öğrencilere akran desteği
İçerik sağlanabilir.
İF3: Desteklenmesi gereken öğrencilerin seviyelerine uygun olarak soruların zorluk
derecesi düzenlenebilir. Yazma güçlüğü olan öğrencilerin cevapları; sözel olarak
alınabilir, öğretmen veya başka bir öğrenci tarafından çözümü tahtaya yazılabilir.
İF4: Desteklenmesi gereken öğrencilere çözümü yarım bırakılmış sorular verilebilir.
Çözümü yapmakta veya çözümdeki hatayı fark etmekte zorlanan öğrenciye öğret-
men ipuçları verebilir.
90