Page 90 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90

Kimya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 13

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.10.1.7. Kimyasal tepkimelerde stokiyometrik ilişkilere yönelik tümdengelimsel
         Dönüştürülecek        akıl yürütebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünlerin katsayıları ile mol sa-
                               yıları arasındaki ilişkileri belirler.

         Basamaklandırılmış    b) Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyomet-
         Bilgi Birimleri       rik ilişkileri kurar.

                               c) Denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde tepken ve ürünler arasındaki stokiyomet-
                               rik ilişkilere yönelik çıkarım yapar.
                               8. Sınıf 4. Ünite

                               F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.
                               10. Sınıf 1. Tema
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        KİM.10.1.5.  Saf  maddelerin  ölçülebilir  özellikleri  arasındaki  ilişkileri  belirlemeye
                               yönelik tüm dengelimsel akıl yürütebilme
                               KİM.10.1.6. Kimyasal tepkime denklemlerinde tanecik sayılarının tutarsızlıklarına
                               ilişkin çe lişkiyi giderebilme
                               Öğrenciler denkleştirilmiş kimyasal tepkimelerde katsayıları ile mol sayıları arasın-
                               da ilişki kurmakta sıkıntı yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Katsayılarla ilişkilendirilen mol sayıları ile stokiyometrik hesaplama yapmada sı-
         İhtiyaçları           kıntı yaşayabilir.
                               Katsayılar yardımıyla yapılan mol hesaplamalarında madde miktarları arasındaki
                               birim dönüştürmelerinde sınırlılıklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: İhtiyaç duyan öğrenciler için soru ve çözümü büyük puntolarla yazılabilir. Soru
                               ve çözümü yazılı olarak veya Braille alfabesi kullanarak desteklenmesi gereken öğ-
                               rencilere verilebilir. Desteklenmesi gereken öğrenciler için soruların zorluk derecesi
                               düzenlenebilir.

                               İF2:  İhtiyaç  duyan  öğrenciler  için  soru  kağıdındaki  yazıların  puntosu  büyütüle-
                               rek  verilebilir.  Soruyu  ve  çözümünü  anlamakta  zorlanan  öğrenci,  öğretmen  ta-
                               rafından  desteklenebilir.  Çözümü  yapmakta  zorlanan  öğrencilere  akran  desteği
         İçerik                sağlanabilir.

                               İF3: Desteklenmesi gereken öğrencilerin seviyelerine uygun olarak soruların zorluk
                               derecesi düzenlenebilir. Yazma güçlüğü olan öğrencilerin cevapları; sözel olarak
                               alınabilir, öğretmen veya başka bir öğrenci tarafından çözümü tahtaya yazılabilir.
                               İF4: Desteklenmesi gereken öğrencilere çözümü yarım bırakılmış sorular verilebilir.
                               Çözümü yapmakta veya çözümdeki hatayı fark etmekte zorlanan öğrenciye öğret-
                               men ipuçları verebilir.





    90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95