Page 71 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 71
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 10
TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
KİM.9.3.1. Evsel atıklardan metalik nanoparçacık elde etmek üzere deney
Etkinliğe yapabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları KİM.9.3.2. Metal, alaşım ve metalik nanoparçacıkların ekosistemdeki etkilerine iliş-
kin problem çözebilme
9.3.1
a) Evsel atıkları kullanarak gümüş ve bakır nanoparçacık elde etmek üzere deney-
ler planlar.
b) Farklı evsel atıklardan gümüş ve bakır nanoparçacık eldesine ilişkin deney veri-
lerini analiz eder.
Basamaklandırılmış 9.3.2
Bilgi Birimleri a) Metaller, alaşımlar ve metal nanoparçacıkların ekosistemdeki etkilerine ilişkin
problemleri (sucul sistemde ve toprakta ağır metal birikimi, metal nanoparçacıkla-
rın sucul sistemden uzaklaştırılamaması sorunu vb.) belirler.
b) Belirlediği problemlerin ekosistem üzerindeki etkilerini özetler.
ç) Problemin çözümüne yönelik önermelere ilişkin akıl yürütür.
d) Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
Öğrenciler, ilkokul üçüncü sınıftan itibaren sürdürülebilirlik teması ile
tanışmaktadır.
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller Öğrencilerin bu tema altında çeşitli becerilerle birlikte ele alınan geri dönüşüm, ta-
sarruf, su ayak izi, karbon ayak izi kavramlarını ve çeşitlilik temasından da metalle-
rin özelliklerini bildiği kabul edilmektedir.
Nanoparçacık kavramıyla ilk kez karşılaştığı için kavramı özümsemede zorluk
çekebilir.
En iyi düzeydeki öğrenciler, evsel atıklardan nanoparçacık elde etme deneylerini
tasarlamada zorluk yaşayabilir.
Dersle ilgilenmeyen öğrenciler, nanoparçacık eldesine ilişkin deney verilerini yo-
rumlamada zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Derse ilgisi olamayan öğrenciler, yeni bir teknoloji ürünü olan nanoparçacıkların
kullanım alanlarını, bu parçacıkların ekosistem üzerindeki olumlu ve olumsuz etki-
lerinin neler olduğunu kavramada sınırlılık yaşayabilir.
İleri düzey öğrenciler nanoparçacıkların kullanılabileceği yeni teknolojiler tasarla-
mada zorluk yaşayabilir. Ayrıca orta düzey ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğren-
ciler nanoparçacıkların olumsuz etkilerini gidermede ve yeni çözüm önerilerinde
bulunmada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Görsel ve görselle ilgili bilgilerin yazıları büyütülebilir. Bilgileri somutlaştırmak
İçerik
için güneş kremi, misket tanesi, pudra vb. unsurlarla anlatım zenginleştirilebilir.
71