Page 71 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 71

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 10

        TEMA: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
                               KİM.9.3.1.  Evsel  atıklardan  metalik  nanoparçacık  elde  etmek  üzere  deney
         Etkinliğe             yapabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     KİM.9.3.2. Metal, alaşım ve metalik nanoparçacıkların ekosistemdeki etkilerine iliş-
                               kin problem çözebilme
                               9.3.1
                               a) Evsel atıkları kullanarak gümüş ve bakır nanoparçacık elde etmek üzere deney-
                               ler planlar.
                               b) Farklı evsel atıklardan gümüş ve bakır nanoparçacık eldesine ilişkin deney veri-
                               lerini analiz eder.

         Basamaklandırılmış    9.3.2
         Bilgi Birimleri       a) Metaller, alaşımlar ve metal nanoparçacıkların ekosistemdeki etkilerine ilişkin
                               problemleri (sucul sistemde ve toprakta ağır metal birikimi, metal nanoparçacıkla-
                               rın sucul sistemden uzaklaştırılamaması sorunu vb.) belirler.
                               b) Belirlediği problemlerin ekosistem üzerindeki etkilerini özetler.

                               ç) Problemin çözümüne yönelik önermelere ilişkin akıl yürütür.
                               d) Problemin çözümüne ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
                               Öğrenciler,  ilkokul  üçüncü  sınıftan  itibaren  sürdürülebilirlik  teması  ile
                               tanışmaktadır.
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        Öğrencilerin bu tema altında çeşitli becerilerle birlikte ele alınan geri dönüşüm, ta-
                               sarruf, su ayak izi, karbon ayak izi kavramlarını ve çeşitlilik temasından da metalle-
                               rin özelliklerini bildiği kabul edilmektedir.

                               Nanoparçacık  kavramıyla  ilk  kez  karşılaştığı  için  kavramı  özümsemede  zorluk
                               çekebilir.

                               En iyi düzeydeki öğrenciler, evsel atıklardan nanoparçacık elde etme deneylerini
                               tasarlamada zorluk yaşayabilir.

                               Dersle  ilgilenmeyen  öğrenciler,  nanoparçacık  eldesine  ilişkin  deney  verilerini  yo-
                               rumlamada zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Derse ilgisi olamayan öğrenciler, yeni bir teknoloji ürünü olan nanoparçacıkların
                               kullanım alanlarını, bu parçacıkların ekosistem üzerindeki olumlu ve olumsuz etki-
                               lerinin neler olduğunu kavramada sınırlılık yaşayabilir.
                               İleri düzey öğrenciler nanoparçacıkların kullanılabileceği yeni teknolojiler tasarla-
                               mada zorluk yaşayabilir. Ayrıca orta düzey ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğren-
                               ciler nanoparçacıkların olumsuz etkilerini gidermede ve yeni çözüm önerilerinde
                               bulunmada zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Görsel ve görselle ilgili bilgilerin yazıları büyütülebilir. Bilgileri somutlaştırmak
         İçerik
                               için güneş kremi, misket tanesi, pudra vb. unsurlarla anlatım zenginleştirilebilir.



                                                                                                         71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76