Page 66 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 9
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.9.2.12. Adezyon ve kohezyon kuvvetlerinin sıvıların özelliklerine etkilerine iliş-
Dönüştürülecek kin çıkarım yapabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Aynı ya da farklı etkileşimlere sahip sıvıların özellikleri ile ilgili farkları ortaya
Basamaklandırılmış koyar.
Bilgi Birimleri b) Etkileşimler ile sıvıların özellikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere gözlem ve-
rilerini ve hazır veri setini kullanır.
Ön Koşul Beceriler/ 9. Sınıf 2. Tema
Temel Kabuller KİM.9.2.7. Moleküller arası etkileşimleri sınıflandırabilme
Aynı ya da farklı etkileşimlere sahip sıvıların özellikleri ile ilgili farkları ortaya koy-
Tema Bazlı Öğrenci mada zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Etkileşimler ile sıvıların özellikleri arasındaki ilişkiyi belirlemede zorluklar
yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Bu etkinliğe dersin konusu ile ilgili öğrencilerin meraklarını konu üzerine çeke-
bilecek sorular sorularak derse giriş yapılabilir.
İF2: Öğretmen öğrencilerin bu etkinlikte kullanacağı materyalleri ulaşılabilirliğine
İçerik
göre belirleyebilir. Gerekli durumlarda öğretmen materyalleri önceden hazırlama-
ları için materyaller hakkında öğrencilere bilgi verebilir.
İF3: Öğretmen; öğrencilere konuyla ilgili animasyon, slayt, görseller vb. kullanabilir.
SF1: Öğretmen, etkileşimli tahtadan camdaki yağmur damlalarının bulunduğu
görseli öğrencilere gösterebilir.
SF2: Öğretmen öğrencilerden deney sırasında gözlemlerini bireysel olarak yazma-
larını isteyebilir. Bireysel olarak gözlemlerini yazmada güçlük yaşayan öğrenciler
akranlarıyla birlikte yazabilirler.
SF3: Öğretmen öğrencilerin deney sürecindeki gözlemlerini bireysel olarak not
Süreç etmelerini isteyebilir. Yazmada güçlük çeken öğrenciler için akranlarından destek
sağlanabilir.
SF4: Öğretmen öğrencilerin hazırladıkları raporları sunmaları için grup içinde tem-
silci seçiminde yönlendirmeler yapabilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için akranların-
dan destek almaları sağlanabilir.
SF5: Öğretmen konuyu özetlerken kitap, görsel, animasyon, slayt vb. araçlardan
faydalanabilir.
ÜF1: Öğrencilerden gelen cevaplar defterlerine veya bir kâğıda yazılabilir. Her öğ-
renciden kendi verdiği cevabı not etmesi istenebilir.
Ürün ÜF2: Öğretmen, öğrencilerin kendi aralarında tartışarak ulaştığı sonuçları rapor-
laştırma aşamasında öğrencilere rehberlik edebilir. Kendini ifade etmede güçlük
yaşayan öğrenciler, raporlarını görsellerden faydalanarak hazırlayabilir.
66