Page 66 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 9

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK
         Etkinliğe             KİM.9.2.12. Adezyon ve kohezyon kuvvetlerinin sıvıların özelliklerine etkilerine iliş-
         Dönüştürülecek        kin çıkarım yapabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Aynı ya da farklı etkileşimlere sahip sıvıların özellikleri ile ilgili farkları ortaya
         Basamaklandırılmış    koyar.
         Bilgi Birimleri       b) Etkileşimler ile sıvıların özellikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere gözlem ve-
                               rilerini ve hazır veri setini kullanır.

         Ön Koşul Beceriler/   9. Sınıf 2. Tema
         Temel Kabuller        KİM.9.2.7. Moleküller arası etkileşimleri sınıflandırabilme

                               Aynı ya da farklı etkileşimlere sahip sıvıların özellikleri ile ilgili farkları ortaya koy-
         Tema Bazlı Öğrenci    mada zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Etkileşimler  ile  sıvıların  özellikleri  arasındaki  ilişkiyi  belirlemede  zorluklar
                               yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Bu etkinliğe dersin konusu ile ilgili öğrencilerin meraklarını konu üzerine çeke-
                               bilecek sorular sorularak derse giriş yapılabilir.
                               İF2: Öğretmen öğrencilerin bu etkinlikte kullanacağı materyalleri ulaşılabilirliğine
         İçerik
                               göre belirleyebilir. Gerekli durumlarda öğretmen materyalleri önceden hazırlama-
                               ları için materyaller hakkında öğrencilere bilgi verebilir.

                               İF3: Öğretmen; öğrencilere konuyla ilgili animasyon, slayt, görseller vb. kullanabilir.
                               SF1:  Öğretmen,  etkileşimli  tahtadan  camdaki  yağmur  damlalarının  bulunduğu
                               görseli öğrencilere gösterebilir.
                               SF2: Öğretmen öğrencilerden deney sırasında gözlemlerini bireysel olarak yazma-
                               larını isteyebilir. Bireysel olarak gözlemlerini yazmada güçlük yaşayan öğrenciler
                               akranlarıyla birlikte yazabilirler.

                               SF3:  Öğretmen  öğrencilerin  deney  sürecindeki  gözlemlerini  bireysel  olarak  not
         Süreç                 etmelerini isteyebilir. Yazmada güçlük çeken öğrenciler için akranlarından destek
                               sağlanabilir.
                               SF4: Öğretmen öğrencilerin hazırladıkları raporları sunmaları için grup içinde tem-
                               silci seçiminde yönlendirmeler yapabilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için akranların-
                               dan destek almaları sağlanabilir.
                               SF5: Öğretmen konuyu özetlerken kitap, görsel, animasyon, slayt vb. araçlardan
                               faydalanabilir.

                               ÜF1: Öğrencilerden gelen cevaplar defterlerine veya bir kâğıda yazılabilir. Her öğ-
                               renciden kendi verdiği cevabı not etmesi istenebilir.
         Ürün                  ÜF2: Öğretmen, öğrencilerin kendi aralarında tartışarak ulaştığı sonuçları rapor-
                               laştırma aşamasında öğrencilere rehberlik edebilir. Kendini ifade etmede güçlük
                               yaşayan öğrenciler, raporlarını görsellerden faydalanarak hazırlayabilir.



    66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71