Page 62 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Buhar Basıncı mı Kaynama Noktası mı?
         Konu                  Buhar Basıncı/Kaynama Noktası
                               Belirlediği faktörlerin buhar basıncına etkilerini araştırabilmek için bağımlı-bağım-
                               sız değişkenleri ve kontrol değişkenlerini belirler.
                               Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere denemeler yapar.
         Öğrenme Hedefleri     Sıvıların kaynama sıcaklığını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik ölçütler (mole-
                               küller arası etkileşimin türü, açık hava basıncı) belirler.
                               Gözlem veya hazır veri setlerinden seçtiği verileri değişkenler arası ilişkileri belirle-
                               yecek şekilde düzenler.
                               Isıtıcı (tüp, ispirto ocağı, elektrikli ısıtıcı vb.), kimya termometresi(-10 °C - +110 °C)
         Materyaller           ısıya dayanıklı cam kap (beherglas, 250 mL), bunzen mesnedi, bunzen kıskacı, ikili
                               bağlama parçası,amyant tel, sacayağı, manyetik karıştırıcı, kaynama taşı
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; iş birlikli öğrenme, soru-cevap yöntemi, deney, gözlem ve özetleme
                               yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Öğrenciler  deney  sürecine  başlamadan  önce  belirli  sayıda
                               gruplara ayrılır. Gruplar oluşturulurken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dik-
                               kate alınır. Oluşturulan gruplara etkinlik süreci anlatılır. Grup çalışmaları sırasında
                               öğrencilerden verileri birlikte tabloya işlemeleri, grafik oluşturmaları beklenir.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Etkinlik sürecinde öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilir.
                               Öğrencilerin cevapları dikkatle dinlenir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun geri
                               bildirimler verilir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Deney: Öğrencilerin soyut kavramları somut bir şekilde görmeleri sağlanır. Öğren-
                               cilere bilimsel yöntemleri uygulama fırsatı sunar. Deney sonucundaki verileri kulla-
                               narak öğrencilerin kendi başlarına problem çözme becerilerini geliştirerek derse
                               katılımlarını artırır.
                               Gözlem: Bu etkinlikte öğrenciler, deneyin nasıl gerçekleştiğini, nelere dikkat edil-
                               mesi  gerektiğini  gözlemler.  Gözlem  sonuçlarını  uygun  tablolara  işleyerek  gerekli
                               grafikleri oluştururlar.

                               Özetleme: Öğretmen, etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıyla
                               önemli noktaları kısaca ifade eder ve tahtaya yazar.

                               Öğretmen, öğrencilere buhar basıncını ve kaynama noktasını etkileyen faktörle-
                               rin anlatıldığı videoyu izletir (SF1). Öğrencilerle kaynatma deneyleri yapmak için
                               farklı sıvılar (saf su, karbon tetraklorür (CCl ), tuzlu su, etil alkol vb.) belirler. Deney
                                                                     4
                               yapmak için belirlenen sıvıları ve gerekli malzemeleri eğitim ortamına getirir. Öğ-
         Uygulama Süreci
                               renciler belirlenen sıvı sayısı kadar gruplara ayrılır. Sınıf ortamındaki sıralar küme
                               düzeni olacak şekilde birleştirilerek çalışma grupları oluşturulur (FÖOD1). Öğret-
                               men uygulama yaptıracağı sıvılarla ilgili aşağıdaki örnekte olduğu gibi hazırladığı
                               sıcaklık-zaman tablosunu gruplara verir (İF1).







    62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67