Page 58 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Daha sonra öğretmen sınıfta bulunan üç kavanozdan birine birden fazla sayıda
                               molekül formülünün yazılı olduğu farklı kartları, bir başka kavanoza sadece iyon-
                               ların  yazılı  olduğu  farklı  kartları,  son  kavanoza  ise  sadece  soygaz  elementlerine
                               (atom) ait sembollerin yazılı olduğu kartları bırakır (İF2). Daha sonra sınıf beş farklı
                               gruba ayrılır (FÖOD1).

                               Öğretmen, her grubun iki öğrenci belirlemesini ister. Her gruptan gelen ikişer öğ-
                               renciye  yalnızca  birer  kart  seçmelerini  söyler.  İlk  grup  öğrencileri  molekül-mole-
                               kül,  ikinci  grup  öğrencileri  molekül-iyon,  üçüncü  grup  öğrencileri  molekül-atom,
                               dördüncü grup öğrencileri iyon-atom ve son grup öğrencileri atom-atom şeklinde
                               kartlarını  çeker.  Öğretmen  sınıfa,  ilk  grup  (molekül-molekül)  “Nasıl  bir  etkileşim
                               yaptı? Etkileşimin adı nedir?” diye sorar (SF3). Öğrencilerden gelen cevapları tah-
                               taya not eder. Aynı şekilde diğer gruplar için de ikişerli olarak etkileşimler değer-
                               lendirilir ve öğrencilerin verdiği cevaplar tahtaya not edilir. Daha sonra öğretmen
                               zayıf etkileşimin ne anlama geldiğini ve kimyasal türler arasında oluşabilecek zayıf
                               etkileşimlerin  (dipol-dipol,  dipol-indüklenmiş  dipol,  iyon-dipol,  iyon-indüklenmiş
                               dipol ve indüklenmiş dipol-indüklenmiş dipol (London Kuvvetleri) ve hidrojen bağı)
                               olduğunu öğrencilere özetler (SF4).
                               Öğretmen önceden hazırlamış olduğu ve üzerinde madde çiftlerinin ve zayıf et-
                               kileşim  adlarının  bulunduğu  çalışma  kâğıdını  vererek  öğrencilerin  madde  çiftleri
                               arasında oluşabilecek etkileşimleri çalışma kâğıdında yazılı olan zayıf etkileşimler-
                               le eşleştirmesini ister, bir süre sonra çalışma kâğıtlarının doğru cevaplanmış hâlini
                               etkileşimli tahta yardımıyla öğrencilere gösterir (ÜF3). Öğrencilere kimyasal türler
                               arası etkileşim infografiği gösterilir. (İF3). Gruplardan türler arası zayıf etkileşim-
                               lerle ilgili infografik hazırlamaları istenir (ÜF4).
                               Öğrencilerin  anlama  ve  uygulama  becerileri,  uygulama  sürecinde  gösterdikle-
                               ri  grup  çalışması,  çalışma  kâğıtları  ve  hazırlanan  infografikler,  kontrol  listesi  ile
         Değerlendirme         değerlendirilir.

                               Örnek bir infografik Ek 1' deki (sayfa 59) gibi olabilir.

                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (  uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (  sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
                                   larına uygun hedefler belirleme





    58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63