Page 56 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF4: Öğretmen; önceden hazırladığı, zayıf etkileşimin ne anlama geldiğini ve kim-
                               yasal türler arasında oluşabilecek zayıf etkileşimlerin olduğunu ifade eden hazır
                               bilgi kartlarını öğrencilere dağıtabilir. Konuyla ilgili bir sunum göstererek anlatımı
                               zenginleştirebilir.
                               ÜF1:  Öğretmen,  kimyasal  türler  arasında  hangi  etkileşimlerin  meydana  gelebi-
                               leceğini deftere yazmada güçlük çeken öğrencilerin sözel olarak ifade etmelerini
                               isteyebilir.

                               ÜF2: Kartlar üzerinde yapıyı oluşturmakta zorlanan öğrencilerden molekül model-
                               leme seti, oyun hamuru, boncuk, kürdan gibi malzemelerle moleküllerin modellen-
                               mesi istenebilir. Modelleme sırasında öğrenciye öğretmen destek olabilir.
         Ürün
                               ÜF3: Öğretmen üzerinde madde çiftlerinin ve zayıf etkileşim adlarının bulunduğu
                               çalışma kâğıdını eşleştirme ve açık uçlu cevap olacak şekilde hazırlayabilir. Öğren-
                               ciler etkinlik sonunda bu çalışma kâğıtlarından istediğini seçip, cevaplayabilir.
                               ÜF4: İnfografik hazırlanırken ihtiyaç duyan öğrencilere kısa bilgi notları, konuyla
                               ilgili resimler çıktı olarak verilebilir. Bunlardan yararlanarak infografiği hazırlama-
                               ları istenebilir.

                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri  ler için rahat hareket edilebilecek ortam sağlanabilir. Öğretmen grup sayısını sınıf
                               mevcuduna göre düzenleyebilir.














































    56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61