Page 56 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF4: Öğretmen; önceden hazırladığı, zayıf etkileşimin ne anlama geldiğini ve kim-
yasal türler arasında oluşabilecek zayıf etkileşimlerin olduğunu ifade eden hazır
bilgi kartlarını öğrencilere dağıtabilir. Konuyla ilgili bir sunum göstererek anlatımı
zenginleştirebilir.
ÜF1: Öğretmen, kimyasal türler arasında hangi etkileşimlerin meydana gelebi-
leceğini deftere yazmada güçlük çeken öğrencilerin sözel olarak ifade etmelerini
isteyebilir.
ÜF2: Kartlar üzerinde yapıyı oluşturmakta zorlanan öğrencilerden molekül model-
leme seti, oyun hamuru, boncuk, kürdan gibi malzemelerle moleküllerin modellen-
mesi istenebilir. Modelleme sırasında öğrenciye öğretmen destek olabilir.
Ürün
ÜF3: Öğretmen üzerinde madde çiftlerinin ve zayıf etkileşim adlarının bulunduğu
çalışma kâğıdını eşleştirme ve açık uçlu cevap olacak şekilde hazırlayabilir. Öğren-
ciler etkinlik sonunda bu çalışma kâğıtlarından istediğini seçip, cevaplayabilir.
ÜF4: İnfografik hazırlanırken ihtiyaç duyan öğrencilere kısa bilgi notları, konuyla
ilgili resimler çıktı olarak verilebilir. Bunlardan yararlanarak infografiği hazırlama-
ları istenebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri ler için rahat hareket edilebilecek ortam sağlanabilir. Öğretmen grup sayısını sınıf
mevcuduna göre düzenleyebilir.
56