Page 52 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 52

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerin  bilgi  paylaşımı  bittikten  sonra  sınıf  üç  gruba  ayrılarak  istasyonları
                               temsil edecek üç köşe oluşturulur (FÖOD2).
                               Öğrendikleri bilgileri daha derinlemesine anlamaları ve daha kalıcı hâle getirmele-
                               ri için sınıf ortamında üç farklı istasyon oluşturulur (SF3).
                               1. İstasyon: İyonlar ve Atomları Belirleme İstasyonu
                               Bu istasyonda öğrencilerden iyonik bileşikleri oluşturabilecek katyon ve anyonların
                               sembollerini yazmaları istenir. Kovalent bağlı bileşik adlandırmasında kullanılacak
                               ametal atomlarının sembollerini yazmaları beklenir.
                               2. İstasyon: Formül Oluşturma İstasyonu
                               Bu  istasyonda  öğrencilerin  formül  oluşturmada  kullanabilecekleri  iyonların  sem-
                               bolleri  ve  bileşik  formüllerinin  nasıl  oluşturulacağını  örnekleyen  bilgi  notları
                               bulunur (İF3).

                               Öğrencilerin her birinin birer formül oluşturmaları ve bunları istasyondaki fon kar-
                               tonuna yazmaları beklenir.

                               3. İstasyon: Bileşikleri Adlandırma Kurallarını Belirleme İstasyonu
                               Bu istasyonda iyonik bileşik formülleri ve adları ile iyonların sembolleri ve adlarının
                               bulunduğu bilgi notları bulunur. Kovalent bileşikler için Latince sayılar ve bu sayıla-
                               rın adlarının bulunduğu bilgi notları bulunur (İF4).

                               Öğrencilere  bileşik  adlarından  yola  çıkarak  bileşiği  oluşturan  iyonların  adlarını
                               yazmaları söylenir. Bileşik ve iyonların adları yardımıyla iyonik ve kovalent bileşik-
                               lerin adlandırma kurallarını oluşturmaları istenir.
                               Aşama aşama iyonik bileşiklerin adlandırma kurallarını, değişken değerlikli katyon
                               içeren iyonik bileşiklerin adlandırma kurallarını ve kovalent bileşiklerin adlandırma
                               kurallarını belirlemeleri beklenir.

                               Her grup belirli sürelerde istasyonlarda zaman geçirir. Yanlış olduğunu düşündüğü
                               bilgilerin altına kendine göre doğrusunu yazar. Öğrenciler istasyonları gezerek çı-
                               kan sonuçları inceler. Hatalı bilgiler öğretmenle birlikte tartışılarak düzeltilir (ÜF2).
                               Öğrenciler  diğer  istasyonları  inceledikten  sonra  öğretmen  konu  anlatımı  yapar
                               (İF5). Konu anlatımının ardından öğrenciler ikişer kişilik gruplara ayrılır (FÖOD3).
                               Öğrencilere “Adlandırma kuralları, İyonların ve atomların adları yardımıyla formül-
                               leri verilen bileşiklerin adlarını yazma” konulu bileşiklerin formüllerinin bulunduğu
                               çalışma kâğıtları verilir (İF6). Öğrencilerin bu bileşikleri verilen kurallar çerçevesin-
                               de adlandırmaları beklenir. Öğrenciler çalışmalarını bitirdikten sonra grup üyele-
                               ri birbiriyle çalışma kâğıdını değiştirir. Öğrenciler birbirlerinin cevaplarını inceler
                               (ÜF3). Varsa hatalar düzeltilir. Öğretmen de öğrencilerin cevaplarını inceleyerek
                               gerekli düzeltmeleri yapar ve süreç sonlandırılır.

                               Öğrencilere yapboz parçaları verilir ve öğrencilerden iyonik ve kovalent bağlı bi-
                               leşiklerin adları ile formüllerini eşleştirerek parçaları birleştirmeleri istenir (ÜF4).

         Değerlendirme         Yapboz örneği Ek 1' de (sayfa 54) verilmiştir.
                               Öğretmen, öğrencileri derse aktif katılım durumlarına ve çalışma kağıdındaki ce-
                               vaplarına göre kontrol listesi aracılığıyla değerlendirir.




    52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57