Page 55 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 7
TEMA: ÇEŞİTLİLİK
Etkinliğe KİM.9.2.7. Moleküller arası etkileşimleri sınıflandırabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Moleküller arası etkileşimlerin sınıflandırılmasına ilişkin ölçütler (atom, iyon, po-
lar molekül, apolar molekül) belirler.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri b) Belirlediği ölçütler doğrultusunda aynı ya da farklı kimyasal türler arasında olu-
şan moleküller arası etkileşimleri ayrıştırır.
c) Moleküller arası etkileşimleri gruplandırır.
7. Sınıf 4. Ünite
F.7.4.1.3. Aynı veya farklı atomların bir araya gelerek molekül oluşturacağını ifade
eder.
Ön Koşul Beceriler/ F.7.4.1.4. Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar.
Temel Kabuller 9. Sınıf 1. Tema
KİM.9.1.5. Elektronların atom orbitallerine yerleşimine ilişkin tümevarımsal akıl
yürütebilme
KİM.9.1.7. İyon oluşumuna ilişkin tümevarımsal akıl yürütebilme
Öğrenci moleküller arası etkileşimlerin sınıflandırılmasına ilişkin ölçütler belirleme-
de sıkıntı yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Belirlediği ölçütler doğrultusunda aynı ya da farklı kimyasal türler arasında oluşan
moleküller arası etkileşimleri ayrıştırırken sınırlılıklar yaşayabilir.
Moleküller arası etkileşimleri gruplandırırken sıkıntı yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Dağıtılan kartların büyüklük ve kontrast ayarlamaları yapılabilir. Kart içeriğin-
deki yazılarda büyük punto kullanılabilir. Desteklenmesi gereken öğrencilere mole-
küllere ait üç boyutlu top-çubuk modellemeleri verilebilir.
İçerik İF2: Öğretmen, molekül formüllerinin olduğu kartları çeşitlendirebilir. Kartların ya-
zılarındaki puntolar büyütülebilir. Kartlar görselle de desteklenebilir.
İF3: İhtiyaç duyan öğrencilere yazılı materyal olarak infografik verilebilir. İnfografi-
ğin yazılarının punto büyüklüğü öğrenciye göre düzenlenebilir.
SF1: Desteklenmesi gereken öğrencilere somutlaştırabilmeleri için kertenkelenin
zeminde ve tavanda yürüdüğü görseller A4 boyutunda çıktı alınarak verilebilir.
SF2: Kalıcı dipol ve indüklenmiş dipol özellik gösteren moleküllerin ayırt edilmesi
Süreç için öğretmen, video, animasyon ve görsellerden faydalanabilir.
SF3: Kart çekmeye gelen öğrenciler desteklenmesi gereken öğrenciler arasından
seçilebilir. Öğretmen, öğrencilerin kavanozlardan seçeceği kartların (molekül-
iyon-atom) sıralamalarında değişiklik yapabilir.
55