Page 55 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 7

        TEMA: ÇEŞİTLİLİK
         Etkinliğe             KİM.9.2.7. Moleküller arası etkileşimleri sınıflandırabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Moleküller arası etkileşimlerin sınıflandırılmasına ilişkin ölçütler (atom, iyon, po-
                               lar molekül, apolar molekül) belirler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       b) Belirlediği ölçütler doğrultusunda aynı ya da farklı kimyasal türler arasında olu-
                               şan moleküller arası etkileşimleri ayrıştırır.

                               c) Moleküller arası etkileşimleri gruplandırır.
                               7. Sınıf 4. Ünite
                               F.7.4.1.3. Aynı veya farklı atomların bir araya gelerek molekül oluşturacağını ifade
                               eder.

         Ön Koşul Beceriler/   F.7.4.1.4. Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar.
         Temel Kabuller        9. Sınıf 1. Tema

                               KİM.9.1.5.  Elektronların  atom  orbitallerine  yerleşimine  ilişkin  tümevarımsal  akıl
                               yürütebilme

                               KİM.9.1.7. İyon oluşumuna ilişkin tümevarımsal akıl yürütebilme
                               Öğrenci moleküller arası etkileşimlerin sınıflandırılmasına ilişkin ölçütler belirleme-
                               de sıkıntı yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Belirlediği ölçütler doğrultusunda aynı ya da farklı kimyasal türler arasında oluşan
                               moleküller arası etkileşimleri ayrıştırırken sınırlılıklar yaşayabilir.
                               Moleküller arası etkileşimleri gruplandırırken sıkıntı yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Dağıtılan kartların büyüklük ve kontrast ayarlamaları yapılabilir. Kart içeriğin-
                               deki yazılarda büyük punto kullanılabilir. Desteklenmesi gereken öğrencilere mole-
                               küllere ait üç boyutlu top-çubuk modellemeleri verilebilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen, molekül formüllerinin olduğu kartları çeşitlendirebilir. Kartların ya-
                               zılarındaki puntolar büyütülebilir. Kartlar görselle de desteklenebilir.
                               İF3: İhtiyaç duyan öğrencilere yazılı materyal olarak infografik verilebilir. İnfografi-
                               ğin yazılarının punto büyüklüğü öğrenciye göre düzenlenebilir.
                               SF1:  Desteklenmesi  gereken  öğrencilere  somutlaştırabilmeleri  için  kertenkelenin
                               zeminde ve tavanda yürüdüğü görseller A4 boyutunda çıktı alınarak verilebilir.
                               SF2: Kalıcı dipol ve indüklenmiş dipol özellik gösteren moleküllerin ayırt edilmesi
         Süreç                 için öğretmen, video, animasyon ve görsellerden faydalanabilir.
                               SF3: Kart çekmeye gelen öğrenciler desteklenmesi gereken öğrenciler arasından
                               seçilebilir.  Öğretmen,  öğrencilerin  kavanozlardan  seçeceği  kartların  (molekül-
                               iyon-atom) sıralamalarında değişiklik yapabilir.





                                                                                                         55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60