Page 51 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Bileşiklerin Diyarı
         Konu                  Bileşiklerin Adlandırılması
                               İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atom veya iyonları belirler.
                               İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atomların veya iyonların adları ile bile-
         Öğrenme Hedefleri     şiklerin adları arasında ilişki kurar.
                               İyonik  ve  kovalent  bağlı  bileşiklerin  adlandırma  kurallarına  ilişkin  genelleme
                               yapar.
                               Fon kartonu, keçeli ve kurşun kalemler, renkli boyalar, 11. Sınıf Kimya Ders Kitabı,
         Materyaller
                               EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte araştırma merkezi, istasyon, doğrudan anlatım, esnek gruplar yöntem
                               ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Araştırma  Merkezi:  Sınıfın  gruplara  ayrılarak  konuyla  ilgili  temel  bilgileri
                               araştırmasıdır.
                               İstasyon: Öğrencilerin; iyonlar ve atomları belirleme, formül oluşturma ve bileşikle-
                               ri adlandırma kurallarını belirleme başlıklarında fikir üretme, üretilen fikirlere katkı
         Etkinlik Açıklaması   sunma amacıyla sürece aktif katılım göstermesidir.
                               Doğrudan Anlatım: Bu etkinlikte etkinlik boyunca keşfettikleri bilgilere ek olarak
                               öğretmen  konuyu  sözel  olarak  ifade  eder.  Doğrudan  anlatım  teknolojik  araçlar,
                               ders kitabı vb. kullanılarak zenginleştirilebilir.

                               Esnek Gruplar: Araştırma ve istasyon çalışmaları boyunca öğrencilerin belirlenen
                               gruplarda bireysel veya grup çalışmalarına katılabilmesidir. Öğrencilerin ilgi alan-
                               ları ve yetenekleri doğrultusunda çalışmalara katılımının desteklenmesidir.
                               Öğretmen tuz, karbonat, çamaşır sodası, çamaşır suyu, sirke ve tuz ruhu gibi gün-
                               lük  hayatta  kullanılan  maddelerin  görsellerini  etkileşimli  tahtada  yansıtır  (İF1).
                               Öğrencilerden bu malzemelerin günlük hayattaki yaygın  isimlerinden bildiklerini
                               görsele ait boşluğa yazmaları istenir (SF1).
                               Daha sonra sınıf, öğrenci sayısı dikkate alınarak her grupta eşit sayıda öğrenci ola-
                               cak şekilde dört gruba ayrılır (FÖOD1). Gruplara araştırma yapmaları için aşağı-
                               daki maddelerin yer aldığı kartlar verilir (İF2).
                                 •  Element ve bileşik kavramları
         Uygulama Süreci         •  Periyodik tablodaki ilk 20 element içinde yer alan metal ve ametallerin sembol
                                   ve adları
                                 •  Günlük hayatta sıklıkla karşılaşılan elementlerin sembol ve adları
                                 •  Günlük hayatta sıklıkla karşılaşılan bileşiklerin formülleri ve yaygın adları

                               Araştırma  merkezlerinde  öğrencilerin  konuyla  ilgili  araştırma  yapabilmeleri  için
                               basılı ve dijital materyaller hazır bulundurulur. Gruplara bir araştırma merkezinde
                               bulundukları ve bu maddeleri araştırmaları söylenir (SF2). Araştırmalar yaparken
                               kısa notlar almaları istenir. Gruplar araştırma sonuçlarından elde ettikleri bilgileri
                               belirledikleri sözcü aracılığıyla sınıfla paylaşırlar (ÜF1).



                                                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56