Page 51 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Bileşiklerin Diyarı
Konu Bileşiklerin Adlandırılması
İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atom veya iyonları belirler.
İyonik ve kovalent bağlı bileşikleri oluşturan atomların veya iyonların adları ile bile-
Öğrenme Hedefleri şiklerin adları arasında ilişki kurar.
İyonik ve kovalent bağlı bileşiklerin adlandırma kurallarına ilişkin genelleme
yapar.
Fon kartonu, keçeli ve kurşun kalemler, renkli boyalar, 11. Sınıf Kimya Ders Kitabı,
Materyaller
EBA Portalı, OGM Materyal Web Sitesi
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte araştırma merkezi, istasyon, doğrudan anlatım, esnek gruplar yöntem
ve teknikleri kullanılmıştır.
Araştırma Merkezi: Sınıfın gruplara ayrılarak konuyla ilgili temel bilgileri
araştırmasıdır.
İstasyon: Öğrencilerin; iyonlar ve atomları belirleme, formül oluşturma ve bileşikle-
ri adlandırma kurallarını belirleme başlıklarında fikir üretme, üretilen fikirlere katkı
Etkinlik Açıklaması sunma amacıyla sürece aktif katılım göstermesidir.
Doğrudan Anlatım: Bu etkinlikte etkinlik boyunca keşfettikleri bilgilere ek olarak
öğretmen konuyu sözel olarak ifade eder. Doğrudan anlatım teknolojik araçlar,
ders kitabı vb. kullanılarak zenginleştirilebilir.
Esnek Gruplar: Araştırma ve istasyon çalışmaları boyunca öğrencilerin belirlenen
gruplarda bireysel veya grup çalışmalarına katılabilmesidir. Öğrencilerin ilgi alan-
ları ve yetenekleri doğrultusunda çalışmalara katılımının desteklenmesidir.
Öğretmen tuz, karbonat, çamaşır sodası, çamaşır suyu, sirke ve tuz ruhu gibi gün-
lük hayatta kullanılan maddelerin görsellerini etkileşimli tahtada yansıtır (İF1).
Öğrencilerden bu malzemelerin günlük hayattaki yaygın isimlerinden bildiklerini
görsele ait boşluğa yazmaları istenir (SF1).
Daha sonra sınıf, öğrenci sayısı dikkate alınarak her grupta eşit sayıda öğrenci ola-
cak şekilde dört gruba ayrılır (FÖOD1). Gruplara araştırma yapmaları için aşağı-
daki maddelerin yer aldığı kartlar verilir (İF2).
• Element ve bileşik kavramları
Uygulama Süreci • Periyodik tablodaki ilk 20 element içinde yer alan metal ve ametallerin sembol
ve adları
• Günlük hayatta sıklıkla karşılaşılan elementlerin sembol ve adları
• Günlük hayatta sıklıkla karşılaşılan bileşiklerin formülleri ve yaygın adları
Araştırma merkezlerinde öğrencilerin konuyla ilgili araştırma yapabilmeleri için
basılı ve dijital materyaller hazır bulundurulur. Gruplara bir araştırma merkezinde
bulundukları ve bu maddeleri araştırmaları söylenir (SF2). Araştırmalar yaparken
kısa notlar almaları istenir. Gruplar araştırma sonuçlarından elde ettikleri bilgileri
belirledikleri sözcü aracılığıyla sınıfla paylaşırlar (ÜF1).
51