Page 46 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Öğretmen kavramları kâğıtlara yazıp kavanoza atarak öğrencilerden bir kav-
                               ram kağıdı çekmelerini ve çektikleri kavramın tanımını etkileşimli tahta üzerinde
                               bulmalarını isteyebilir.

         Süreç                 SF2:  Öğretmen,  öğrencilerin  kendi  istekleri  doğrultusunda  grup  oluşturmalarına
                               ya da bireysel olarak çalışmalarına izin verebilir. Gruplardan hazırlamış oldukları
                               ürünleri sırayla sunmalarını isteyebilir. Sunum aşamasında zorluk yaşayan öğren-
                               ciler için fiziksel yardımda bulunabilir. Sözel ipucu verebilir ve öğrencilerin dijital
                               kaynaklardan faydalanmalarını sağlayabilir.
                               ÜF1: Öğretmen, öğrencilerden Gilbert Newton Lewis’i araştırarak sunum yapma-
                               larını isteyebilir.
                               ÜF2: Öğretmen öğrencilerden elementlerin orbital elektron dizilimini defterlerine
                               yazmalarını/ çizmelerini veya model kartları hazırlamalarını isteyebilir.
         Ürün
                               ÜF3:  Gruplardan  belirledikleri  sözcüler  ile  sunumlarını  video,  animasyon,  slayt,
                               poster, afiş vb. ürünlerle yapmaları istenebilir.
                               ÜF4: Öğretmen, öğrencilere farklı molekül örnekleri vererek onlardan moleküllerin
                               Lewis yapılarını oluşturmalarını ve modellemelerini isteyebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sınıftaki sıraları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Öğretmen grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşa-
         Ortamı Düzenlemeleri  yan  öğrenciler  için  grup  yerleşmelerinin  aralarında  rahat  hareket  edebilecekleri
                               boşluklar bırakabilir.













































    46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51