Page 46 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen kavramları kâğıtlara yazıp kavanoza atarak öğrencilerden bir kav-
ram kağıdı çekmelerini ve çektikleri kavramın tanımını etkileşimli tahta üzerinde
bulmalarını isteyebilir.
Süreç SF2: Öğretmen, öğrencilerin kendi istekleri doğrultusunda grup oluşturmalarına
ya da bireysel olarak çalışmalarına izin verebilir. Gruplardan hazırlamış oldukları
ürünleri sırayla sunmalarını isteyebilir. Sunum aşamasında zorluk yaşayan öğren-
ciler için fiziksel yardımda bulunabilir. Sözel ipucu verebilir ve öğrencilerin dijital
kaynaklardan faydalanmalarını sağlayabilir.
ÜF1: Öğretmen, öğrencilerden Gilbert Newton Lewis’i araştırarak sunum yapma-
larını isteyebilir.
ÜF2: Öğretmen öğrencilerden elementlerin orbital elektron dizilimini defterlerine
yazmalarını/ çizmelerini veya model kartları hazırlamalarını isteyebilir.
Ürün
ÜF3: Gruplardan belirledikleri sözcüler ile sunumlarını video, animasyon, slayt,
poster, afiş vb. ürünlerle yapmaları istenebilir.
ÜF4: Öğretmen, öğrencilere farklı molekül örnekleri vererek onlardan moleküllerin
Lewis yapılarını oluşturmalarını ve modellemelerini isteyebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sınıftaki sıraları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Öğretmen grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşa-
Ortamı Düzenlemeleri yan öğrenciler için grup yerleşmelerinin aralarında rahat hareket edebilecekleri
boşluklar bırakabilir.
46