Page 41 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF3: Öğrenciler atom yarıçapının periyodik sistemdeki değişim eğiliminin neden-
                               lerini açıklayıp not alırken öğretmen grupları gezip öğrencilere yardımcı olabilir.
                               SF4: Öğrenciler, grafikleri analiz edip iyonlaşma enerjisinin grup ve periyot içinde
                               nasıl değiştiğini yorumlayıp not alırken grafikler, etkileşimli tahta üzerinde gösteri-
                               lebilir; öğretmen yorumlamalarda öğrencilere rehberlik edebilir.

                               SF5: Öğretmen, öğrenciler soru sorarken grupta yer alan bütün öğrencilerin soru
                               sormalarını  teşvik  edebilir.  Sorulan  sorulara  cevap  verecek  öğrencilere  yardım
                               edebilir.
                               SF6:  Öğretmen,  öğrencilerin  sunumları  bittikten  sonra  periyodik  özelliklerin  ele-
                               mentlerin kimyasal davranışlarını nasıl etkilediğini ve bu özellikler arasındaki ilişki-
                               nin nasıl olduğunu tartışmaları için öğrencilere sorular sorarak veya görsel sunarak
                               yönlendirmelerde bulunabilir.
                               SF7: Öğretmen, öğrencilerin cevaplarına geri bildirim verdikten sonra  video, sunu,
                               vb. araçlarla konuyu özetleyebilir.
                               ÜF1: Öğrencilerden atom yarıçapının periyodik sistemde aynı grupta ve aynı pe-
                               riyotta (2. veya 3. periyot) nasıl değiştiğini sözel olarak ifade etmelerini isteyebilir.
                               ÜF2: Öğrenciler, verilen bilgi notlarını kullanarak periyodik tablo haritası oluşturur-
                               ken öğretmen onlara yardımcı olabilir, harita oluşturmada zorluk yaşayan öğrenci-
                               lere üzerinde ipuçlarının yer aldığı harita verebilir.
                               ÜF3: Öğretmen, öğrencilere periyodik tablo üzerinden periyodik özelliklerin deği-
         Ürün
                               şim yönlerini çizerken ve iyonlaşma enerjileriyle ilgili grafikleri oluştururken etkile-
                               şimli tahtada örnekler sunarak yardımcı olabilir.
                               ÜF4: Gruplar çalışmalarını bitirdikten sonra tüm öğrencilerden edindikleri bilgiler
                               ile ilgili afiş, poster, sunu vb. ürün oluşturmaları istenebilir.
                               ÜF5: Öğretmen daha önceden hazırlamış olduğu interaktif dijital materyal üzerin-
                               den de değerlendirme yapabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Sınıf üç gruba ayrılarak sınıf ortamı öğrencilerin rahatça hareket edebile-
         Ortamı Düzenlemeleri  cekleri ve etkinliğe kolayca katılabilecekleri şekilde düzenlenebilir.





























                                                                                                         41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46