Page 41 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Öğrenciler atom yarıçapının periyodik sistemdeki değişim eğiliminin neden-
lerini açıklayıp not alırken öğretmen grupları gezip öğrencilere yardımcı olabilir.
SF4: Öğrenciler, grafikleri analiz edip iyonlaşma enerjisinin grup ve periyot içinde
nasıl değiştiğini yorumlayıp not alırken grafikler, etkileşimli tahta üzerinde gösteri-
lebilir; öğretmen yorumlamalarda öğrencilere rehberlik edebilir.
SF5: Öğretmen, öğrenciler soru sorarken grupta yer alan bütün öğrencilerin soru
sormalarını teşvik edebilir. Sorulan sorulara cevap verecek öğrencilere yardım
edebilir.
SF6: Öğretmen, öğrencilerin sunumları bittikten sonra periyodik özelliklerin ele-
mentlerin kimyasal davranışlarını nasıl etkilediğini ve bu özellikler arasındaki ilişki-
nin nasıl olduğunu tartışmaları için öğrencilere sorular sorarak veya görsel sunarak
yönlendirmelerde bulunabilir.
SF7: Öğretmen, öğrencilerin cevaplarına geri bildirim verdikten sonra video, sunu,
vb. araçlarla konuyu özetleyebilir.
ÜF1: Öğrencilerden atom yarıçapının periyodik sistemde aynı grupta ve aynı pe-
riyotta (2. veya 3. periyot) nasıl değiştiğini sözel olarak ifade etmelerini isteyebilir.
ÜF2: Öğrenciler, verilen bilgi notlarını kullanarak periyodik tablo haritası oluşturur-
ken öğretmen onlara yardımcı olabilir, harita oluşturmada zorluk yaşayan öğrenci-
lere üzerinde ipuçlarının yer aldığı harita verebilir.
ÜF3: Öğretmen, öğrencilere periyodik tablo üzerinden periyodik özelliklerin deği-
Ürün
şim yönlerini çizerken ve iyonlaşma enerjileriyle ilgili grafikleri oluştururken etkile-
şimli tahtada örnekler sunarak yardımcı olabilir.
ÜF4: Gruplar çalışmalarını bitirdikten sonra tüm öğrencilerden edindikleri bilgiler
ile ilgili afiş, poster, sunu vb. ürün oluşturmaları istenebilir.
ÜF5: Öğretmen daha önceden hazırlamış olduğu interaktif dijital materyal üzerin-
den de değerlendirme yapabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Sınıf üç gruba ayrılarak sınıf ortamı öğrencilerin rahatça hareket edebile-
Ortamı Düzenlemeleri cekleri ve etkinliğe kolayca katılabilecekleri şekilde düzenlenebilir.
41