Page 40 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 4
TEMA: ETKİLEŞİM
Etkinliğe KİM.9.1.8. Elementlerin periyodik özelliklerinin periyodik tablodaki değişimini
Dönüştürülecek çözümleyebilme
Öğrenme Çıktıları
a) Elementlerin periyodik özelliklerini etkileyen etmenleri belirler.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri b) Elementlerin periyodik özelliklerini etkileyen etmenler ile periyodik tablodaki de-
ğişimler arasındaki ilişkiyi belirler.
7.Sınıf 4. Ünite
F.7.4.1.1. Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıkları söyler.
F.7.4.2.2. Periyodik sistemdeki ilk 18 elementin ve yaygın elementlerin (altın, gü-
müş, bakır, çinko, kurşun, civa, platin, demir ve iyot) isimlerini, sembollerini ve bazı
kullanım alanlarını ifade eder.
8.Sınıf 4. Ünite
Ön Koşul Beceriler/ F.8.4.1.1. Periyodik sistemde grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar.
Temel Kabuller
F.8.4.1.2. Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarı metal ve ametal olarak
sınıflandırır.
9. Sınıf 1. Tema
KİM.9.1.3. Atom teorilerindeki varsayımları kullanarak bilimsel bilginin değişebilir-
liğine ilişkin çıkarım yapabilme
KİM.9.1.6. Elementlerin periyodik tablodaki yerlerine ilişkin tümevarıma dayalı akıl
yürütebilme
Öğrenci periyodik sistemde elementlerin tekrarlayan özelliklerinin (periyodik özel-
likler) neler olabileceğini bilmede sınırlılık yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Elementlerin periyodik özelliklerini etkileyen etmenleri belirlemede problem
İhtiyaçları yaşayabilir.
Elementlerin periyodik özelliklerini etkileyen etmenler ile periyodik tablodaki deği-
şimleri arasında ilişki kurmada sıkıntı yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen farklı büyüklükte ve renkte köpük, plastik, kâğıt vb. toplar kullanabi-
lir. Sıralamayı anlamlandırmada güçlük çeken öğrencilere ipuçları verebilir.
İF2: Her gruba verilen periyodik tablo ve konu ile ilgili bilgi kartlarında punto, bü-
İçerik
yüklük ve görsel içerik düzenlemeleri yapılabilir. Materyaller çeşitlendirilebilir.
İF3: Öğretmen öğrencilerin hazır bulunuşluklarına göre vereceği kartlardaki bilgiyi
tam veya eksik olarak verebilir.
SF1: Dinlediğini yazmada güçlük yaşayan öğrenciler için öğretmen, tanımları tah-
taya yazıp öğrencilerden defterine geçirmesi isteyebilir.
Süreç
SF2: Grupların, kavramları ders kitaplarının yanı sıra; video, animasyon, slayt vb.
araçlardan faydalanarak araştırmaları sağlanabilir.
40