Page 40 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 4

        TEMA: ETKİLEŞİM
         Etkinliğe             KİM.9.1.8.  Elementlerin  periyodik  özelliklerinin  periyodik  tablodaki  değişimini
         Dönüştürülecek        çözümleyebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Elementlerin periyodik özelliklerini etkileyen etmenleri belirler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       b) Elementlerin periyodik özelliklerini etkileyen etmenler ile periyodik tablodaki de-
                               ğişimler arasındaki ilişkiyi belirler.
                               7.Sınıf 4. Ünite
                               F.7.4.1.1. Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıkları söyler.

                               F.7.4.2.2. Periyodik sistemdeki ilk 18 elementin ve yaygın elementlerin (altın, gü-
                               müş, bakır, çinko, kurşun, civa, platin, demir ve iyot) isimlerini, sembollerini ve bazı
                               kullanım alanlarını ifade eder.
                               8.Sınıf 4. Ünite

         Ön Koşul Beceriler/   F.8.4.1.1. Periyodik sistemde grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar.
         Temel Kabuller
                               F.8.4.1.2. Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarı metal ve ametal olarak
                               sınıflandırır.
                               9. Sınıf 1. Tema
                               KİM.9.1.3. Atom teorilerindeki varsayımları kullanarak bilimsel bilginin değişebilir-
                               liğine ilişkin çıkarım yapabilme
                               KİM.9.1.6. Elementlerin periyodik tablodaki yerlerine ilişkin tümevarıma dayalı akıl
                               yürütebilme
                               Öğrenci periyodik sistemde elementlerin tekrarlayan özelliklerinin (periyodik özel-
                               likler) neler olabileceğini bilmede sınırlılık yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Elementlerin  periyodik  özelliklerini  etkileyen  etmenleri  belirlemede  problem
         İhtiyaçları           yaşayabilir.
                               Elementlerin periyodik özelliklerini etkileyen etmenler ile periyodik tablodaki deği-
                               şimleri arasında ilişki kurmada sıkıntı yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen farklı büyüklükte ve renkte köpük, plastik, kâğıt vb. toplar kullanabi-
                               lir. Sıralamayı anlamlandırmada güçlük çeken öğrencilere ipuçları verebilir.
                               İF2: Her gruba verilen periyodik tablo ve konu ile ilgili bilgi kartlarında punto, bü-
         İçerik
                               yüklük ve görsel içerik düzenlemeleri yapılabilir. Materyaller çeşitlendirilebilir.
                               İF3: Öğretmen öğrencilerin hazır bulunuşluklarına göre vereceği kartlardaki bilgiyi
                               tam veya eksik olarak verebilir.
                               SF1: Dinlediğini yazmada güçlük yaşayan öğrenciler için öğretmen, tanımları tah-
                               taya yazıp öğrencilerden defterine geçirmesi isteyebilir.
         Süreç
                               SF2: Grupların, kavramları ders kitaplarının yanı sıra; video, animasyon, slayt vb.
                               araçlardan faydalanarak araştırmaları sağlanabilir.


    40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45