Page 35 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35

Kimya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF2: Kura çekiminde öğrenciler farklı türde elektron dizilimlerini görüp bunları pe-
                               riyodik tabloya yerleştirme fırsatı yakalayabilir. Fiziki olarak kura çekiminde güçlük
                               çeken bireyler için öğretmen dijital ortamda kura çekimi yaptırabilir ya da öğrenci-
                               ye fiziksel yardımda bulunarak etkinliğe katılımını sağlayabilir.
                               SF3:  Öğretmen,  tüm  konu  anlatım  ve  uygulama  aşamalarından  sonra  konunun
                               daha iyi kavranması için etkileşimli tahta üzerinden atom numaralarının okunuşu,
                               orbital dizilimleri ile ilgili özet bir açıklama ve uygulama yapabilir. Bu uygulamayı
                               öğrencilerle yapabilir. Öğrencilere uygulama esnasında ipuçları ile destek olabilir.
                               ÜF1: Öğrencilerin elektron dizilimi ile ilgili öğrendiklerini uygulayabilmek için öğ-
                               retmen farklı orbital türlerine ilişkin elektron dizilimi sorularının yer aldığı soru kart-
                               ları kullanabilir. Yazma güçlüğü olan öğrenciler için tablet üzerinde dokunarak so-
                               ruyu cevaplandıracakları değerlendirme aracı kullanılabilir. Hatırlamakta güçlük
                               yaşayan öğrenciler için sunulan soru kartlarının üst tarafına örnek bir elementin
                               elektron dizilimi yazılabilir. (Burada verilen örnek soru hangi orbital türüyle bitiyor-
                               sa sorulan soru da aynı orbital türü ile bitmelidir).
                               ÜF2: Öğretmen, öğrencilerin element atomunun periyodik tablodaki yerini doğru
         Ürün                  bulduklarını ve doğru yere yerleştirdiklerini kontrol eder. Öğretmen, element ato-
                               munun periyodik tablodaki yerini bulmada güçlük yaşayan öğrencilere ipuçları ve-
                               rebilir. Fiziki olarak periyodik tabloya ulaşmakta güçlük çeken öğrenciler için peri-
                               yodik tablo dijital hâlde oluşturabilir veya öğrenciye fiziksel yardımda bulunularak
                               tabloya ulaşması sağlanabilir.
                               ÜF3: Öğretmen, hazırlayacağı çalışma kâğıdını öğrencilerin bilişsel ve fiziksel du-
                               rumlarına göre ayarlayabilir. Çalışma kâğıdını dijital ortamda paylaşabilir. Orbital
                               dizilimi yapmada güçlük çeken öğrenciler için çalışma kâğıdında örnek bir dizilim
                               bulunabilir.
                               FÖOD1:  Öğretmen  ayrılıp-birleşme  tekniği  bağlamında  öğrencilerin  grup  çalış-
         Fiziksel Öğrenme      ması yapabilmeleri için sınıfı düzenleyebilir. Öğretmen grup çalışmasına fiziki eri-
         Ortamı Düzenlemeleri  şim  konusunda  sınırlılık  yaşayan  öğrenciler  için  grup  yerleşmelerinin  aralarında
                               rahat hareket edilebilecek boşluklar sunabilir.































                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40