Page 35 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Kura çekiminde öğrenciler farklı türde elektron dizilimlerini görüp bunları pe-
riyodik tabloya yerleştirme fırsatı yakalayabilir. Fiziki olarak kura çekiminde güçlük
çeken bireyler için öğretmen dijital ortamda kura çekimi yaptırabilir ya da öğrenci-
ye fiziksel yardımda bulunarak etkinliğe katılımını sağlayabilir.
SF3: Öğretmen, tüm konu anlatım ve uygulama aşamalarından sonra konunun
daha iyi kavranması için etkileşimli tahta üzerinden atom numaralarının okunuşu,
orbital dizilimleri ile ilgili özet bir açıklama ve uygulama yapabilir. Bu uygulamayı
öğrencilerle yapabilir. Öğrencilere uygulama esnasında ipuçları ile destek olabilir.
ÜF1: Öğrencilerin elektron dizilimi ile ilgili öğrendiklerini uygulayabilmek için öğ-
retmen farklı orbital türlerine ilişkin elektron dizilimi sorularının yer aldığı soru kart-
ları kullanabilir. Yazma güçlüğü olan öğrenciler için tablet üzerinde dokunarak so-
ruyu cevaplandıracakları değerlendirme aracı kullanılabilir. Hatırlamakta güçlük
yaşayan öğrenciler için sunulan soru kartlarının üst tarafına örnek bir elementin
elektron dizilimi yazılabilir. (Burada verilen örnek soru hangi orbital türüyle bitiyor-
sa sorulan soru da aynı orbital türü ile bitmelidir).
ÜF2: Öğretmen, öğrencilerin element atomunun periyodik tablodaki yerini doğru
Ürün bulduklarını ve doğru yere yerleştirdiklerini kontrol eder. Öğretmen, element ato-
munun periyodik tablodaki yerini bulmada güçlük yaşayan öğrencilere ipuçları ve-
rebilir. Fiziki olarak periyodik tabloya ulaşmakta güçlük çeken öğrenciler için peri-
yodik tablo dijital hâlde oluşturabilir veya öğrenciye fiziksel yardımda bulunularak
tabloya ulaşması sağlanabilir.
ÜF3: Öğretmen, hazırlayacağı çalışma kâğıdını öğrencilerin bilişsel ve fiziksel du-
rumlarına göre ayarlayabilir. Çalışma kâğıdını dijital ortamda paylaşabilir. Orbital
dizilimi yapmada güçlük çeken öğrenciler için çalışma kâğıdında örnek bir dizilim
bulunabilir.
FÖOD1: Öğretmen ayrılıp-birleşme tekniği bağlamında öğrencilerin grup çalış-
Fiziksel Öğrenme ması yapabilmeleri için sınıfı düzenleyebilir. Öğretmen grup çalışmasına fiziki eri-
Ortamı Düzenlemeleri şim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenciler için grup yerleşmelerinin aralarında
rahat hareket edilebilecek boşluklar sunabilir.
35