Page 34 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 3

        TEMA: ETKİLEŞİM
                               KİM.9.1.5.  Elektronların  atom  orbitallerine  yerleşimine  ilişkin  tümevarımsal  akıl
         Etkinliğe             yürütebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     KİM.9.1.6.  Elementlerin  periyodik  tablodaki  yerlerine  ilişkin  tümevarımsal  akıl
                               yürütebilme
                               9.1.5.
                               a) Elektronların atom orbitallerine yerleşimine ilişkin örüntü bulur.

         Basamaklandırılmış    9.1.6.
         Bilgi Birimleri
                               a) Atomların elektron dizilimiyle periyodik tablodaki yeri arasında örüntü bulur.
                               b) Atomların elektron dizilimiyle periyodik tablodaki yeri arasında bulduğu örüntü-
                               yü yeni örnekler üzerinde dener.
                               7.Sınıf 4. Ünite

         Ön Koşul Beceriler/   F.7.4.1.1. Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıklarını söyler.
         Temel Kabuller        8.Sınıf 4. Ünite

                               F.8.4.1.1. Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar.

                               Öğrenci, önceki öğrenme  çıktılarında  öğrendiği  atom orbitallerinin  enerji  sırala-
                               ması çerçevesinde elektronların orbitallere yerleştirme örüntüsü oluşturmada zor-
                               luk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Atomların  elektron  orbital  diziliminden  yararlanarak  elementlerin  periyodik  sis-
         İhtiyaçları
                               temdeki yerini bulma çalışmasında örüntü oluşturmada zorluk yaşayabilir.
                               Atomların elektron dizilimiyle periyodik tablodaki yeri arasında bulduğu örüntüyü
                               yeni örnekler üzerinde denerken zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Bu kartlar üzerinde tüm orbital türleri öğrencinin olası tüm seçenekleri görmesi
                               adına yer alabilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için elekt-
                               ron diziliminin yer aldığı örnek kartlar seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta
                               güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
         İçerik                yapılabilir.
                               İF2: Periyodik tabloyu uzaktan takip etmekte güçlük çeken öğrenciler için tablo bü-
                               yütülebilir veya tablo renkleri tahta arka planı üzerinde daha net görülecek renk-
                               lerden seçilebilir. Öğretmen, boş periyodik tabloyu etkileşimli tahtayı kullanarak
                               dijital olarak sunabilir.
                               SF1: Öğretmen, öğrencilerin farklı orbital türlerine ilişkin elektron dizilimlerini bi-
                               reysel  olarak  incelemelerini  isteyebilir.  Tek  başına  orbital  dizilimini  anlamlandır-
         Süreç
                               makta güçlük yaşayan öğrenciler için akran desteği sunabilir veya öğretmen ipuç-
                               ları kullanarak öğrencilerin orbital dizilimlerini anlamlandırmasını kolaylaştırabilir.








    34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39