Page 34 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
TEMA: ETKİLEŞİM
KİM.9.1.5. Elektronların atom orbitallerine yerleşimine ilişkin tümevarımsal akıl
Etkinliğe yürütebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları KİM.9.1.6. Elementlerin periyodik tablodaki yerlerine ilişkin tümevarımsal akıl
yürütebilme
9.1.5.
a) Elektronların atom orbitallerine yerleşimine ilişkin örüntü bulur.
Basamaklandırılmış 9.1.6.
Bilgi Birimleri
a) Atomların elektron dizilimiyle periyodik tablodaki yeri arasında örüntü bulur.
b) Atomların elektron dizilimiyle periyodik tablodaki yeri arasında bulduğu örüntü-
yü yeni örnekler üzerinde dener.
7.Sınıf 4. Ünite
Ön Koşul Beceriler/ F.7.4.1.1. Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıklarını söyler.
Temel Kabuller 8.Sınıf 4. Ünite
F.8.4.1.1. Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar.
Öğrenci, önceki öğrenme çıktılarında öğrendiği atom orbitallerinin enerji sırala-
ması çerçevesinde elektronların orbitallere yerleştirme örüntüsü oluşturmada zor-
luk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Atomların elektron orbital diziliminden yararlanarak elementlerin periyodik sis-
İhtiyaçları
temdeki yerini bulma çalışmasında örüntü oluşturmada zorluk yaşayabilir.
Atomların elektron dizilimiyle periyodik tablodaki yeri arasında bulduğu örüntüyü
yeni örnekler üzerinde denerken zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Bu kartlar üzerinde tüm orbital türleri öğrencinin olası tüm seçenekleri görmesi
adına yer alabilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için elekt-
ron diziliminin yer aldığı örnek kartlar seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta
güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
İçerik yapılabilir.
İF2: Periyodik tabloyu uzaktan takip etmekte güçlük çeken öğrenciler için tablo bü-
yütülebilir veya tablo renkleri tahta arka planı üzerinde daha net görülecek renk-
lerden seçilebilir. Öğretmen, boş periyodik tabloyu etkileşimli tahtayı kullanarak
dijital olarak sunabilir.
SF1: Öğretmen, öğrencilerin farklı orbital türlerine ilişkin elektron dizilimlerini bi-
reysel olarak incelemelerini isteyebilir. Tek başına orbital dizilimini anlamlandır-
Süreç
makta güçlük yaşayan öğrenciler için akran desteği sunabilir veya öğretmen ipuç-
ları kullanarak öğrencilerin orbital dizilimlerini anlamlandırmasını kolaylaştırabilir.
34