Page 38 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38
Kimya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen, öğrencilere daha önceden hazırladığı, üzerinde boş periyodik tablo ve
atom numarası verilen beş tane element atomunun bulunduğu çalışma kâğıdını
dağıtır. Orbital dizilimini yapmalarını ve periyodik tabloda uygun yere yerleştirme-
Değerlendirme
lerini ister (ÜF3).
Örnek çalışma kâğıdı Ek 1' deki (sayfa 39) gibi olabilir.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Örneğin; uzatılmış zaman, al-
ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Örneğin; sözlü,
yazılı, görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • İletişim için farklı ortamlara yönelik seçenekler sunma
• Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler sunma
• İşbirliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler sunma
• Bilgileri birleştirme ve problem çözme araçlarındaki seçenekleri sunma
• Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler sunma
• Kendini değerlendirme ve yansıtmayı geliştiren seçenekler sunma
38