Page 38 - Kimya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38

Kimya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen, öğrencilere daha önceden hazırladığı, üzerinde boş periyodik tablo ve
                               atom  numarası  verilen  beş  tane  element  atomunun  bulunduğu  çalışma  kâğıdını
                               dağıtır. Orbital dizilimini yapmalarını ve periyodik tabloda uygun yere yerleştirme-
         Değerlendirme
                               lerini ister (ÜF3).
                               Örnek çalışma kâğıdı Ek 1' deki (sayfa 39) gibi olabilir.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Örneğin; uzatılmış zaman, al-
                                   ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Örneğin; sözlü,
                                   yazılı, görsel vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  İletişim için farklı ortamlara yönelik seçenekler sunma
                                 •  Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler sunma

                                 •  İşbirliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler sunma
                                 •  Bilgileri birleştirme ve problem çözme araçlarındaki seçenekleri sunma
                                 •  Uygulama ve performans için destekleyici seçenekler sunma

                                 •  Kendini değerlendirme ve yansıtmayı geliştiren seçenekler sunma













































    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43